Gå til hovedindhold
 

Det indeholder pakken

Modem

Modem

Strømforsyning

Strømforsyning

Vægbeslag

Vægbeslag

Kabel A

Kabel A. RJ11-kabel

(Kablet er enten hvidt eller gråt)

Kabel B

Kabel B. Netværkskabel

(Kablet er gult)

Fordelerstik

Fordelerstik

*Bemærk, at du kun skal bruge dette stik, hvis du installerer i et almindeligt telefonstik

 

Sådan tilslutter du dit modem

Dit Stofa Bredbånd vil virke fra den dato, der står i din ordrebekræftelse. Bemærk, at du senest kl. 9 - og gerne før - på denne dato skal sørge for, at dit modem er tilsluttet stikket og tændt. Din bredbåndsforbindelse vil være klar til brug senest kl. 16.

  1. Start med at fjerne alt eksisterende udstyr som f.eks. ledninger og andre modem, der sidder i telefonstikket og i det strømstik, hvor modemmet skal tilsluttes.
     
  2. Inden du tilslutter dit modem, skal du undersøge, hvilke type telefonstik du har – det kan enten være et multistik eller et almindeligt stik. Hvis du har begge typer stik, så anbefaler vi, at du bruger multistikket. Bemærk, at du ikke kan bruge et stik, hvor din telefon allerede er tilsluttet.
Sådan tilslutter du dit modem
Tilslutning via multistik

Tilslutning via multistik

  1. Start med at sætte kabel A i den blå udgang på multistikket og forbind den anden ende til dit modem i porten ”DSL”.
     
  2. Tilslut modemmet en stikkontakt ved hjælp af strømforsyningen i power-indgangen på modemmet. Tænd nu for stikkontakt og modem på ”on/off”-knappen.
     
  3. Modemmets internet-lampe blinker, indtil du er tilsluttet internettet, og forbindelsen til centralen er oprettet. Bemærk, at første gang modemmet starter op, skal den hente opdateringer.
     
  4. Når internet-lampen på modemmet lyser konstant, er modemmet klar til brug. Det vil ske senest kl. 16 på installationsdagen.
     
  5. Husk, når du har sat udstyret op inden kl. 9 på installationsdagen, må du ikke slukke modemmet, da vi opretter din forbindelse i løbet af dagen. Hvis forbindelsen ikke virker efter kl. 16, skal du genstarte modemmet og afvente, at internet-lampen lyser. Det kan tage op til 20 minutter. Virker dette ikke, skal du kontakte vores tekniske support på 88 30 30 30
     
  6. Du er nu klar til at tilslutte din computer og andre enheder til internettet.
Tilslutning via telefonstik

Tilslutning via telefonstik

  1. Start med at sætte kabel A i bunden af gennemgangsstikket og sæt gennemgangsstikket i dit almindelige telefonstik.
     
  2. Tilslut den anden ende af kabel A i dit modem i porten ”DSL”.
     
  3. Tilslut modemmet en stikkontakt ved hjælp af strømforsyningen i power-indgangen på modemmet. Tænd nu for stikkontakt og modem på ”on/off”-knappen.
     
  4. Modemmets internet-lampe blinker, indtil du er tilsluttet internettet, og forbindelsen til centralen er oprettet. Bemærk, at første gang modemmet starter op, skal den hente opdateringer.
     
  5. Når internet-lampen på modemmet lyser konstant, er modemmet klar til brug. Det vil ske senest kl. 16 på installationsdagen.
     
  6. Husk, når du har sat udstyret op inden kl. 9 på installationsdagen, må du ikke slukke modemmet, da vi opretter din forbindelse i løbet af dagen. Hvis forbindelsen ikke virker efter kl. 16, skal du genstarte modemmet og afvente, at internet-lampen lyser. Det kan tage op til 20 minutter. Virker dette ikke, skal du kontakte vores tekniske support på 88 30 30 30
     
  7. Du er nu klar til at tilslutte din computer og andre enheder til internettet.
 

Forbind dit modem med dit udstyr

Forbind kabler og ledninger til dit modem som illustreret

Forbind dit modem med dit udstyr
 

Sådan tilslutter du det trådløse netværk

  1. Åbn menuen for trådløse netværk og oversigten over tilgængelige netværk på den computer, tablet eller smartphone, som du vil online med.
     
  2. Du finder yderligere vejledning til de fleste styresystemer på stofa.dk/hjaelp/bredbaand/teknik/kom-i-gang
     
  3. Vælg dit netværk (netværksnavn/SSID). Du finder dit netværksnavn og netværksnøgle på ordrebekræftelsen eller på minesider.stofa.dk
     
  4. Skriv den udleverede netværksnøgle i feltet ”Netværksnøgle”. Du er nu online

BEMÆRK Gem dine koder, så du altid kan finde dem igen. Vil du online med andre enheder, har du brug for både netværksnavn og netværksnøgle.

Tips

Du kan altid finde dit netværksnavn og netværksnøglen ved at logge på minesider.stofa.dk. Her kan du også ændre netværksnøglen til noget, du selv har valgt.

Ønsker du at deaktivere det trådløse netværk – log på minesider.stofa.dk

Sådan tilslutter du det trådløse netværk
 

Mine Sider

På ”Mine Sider” på stofa.dk får du et overblik over dit abonnement, og du kan ændre indstillinger, skifte hastighed og meget andet.

For at benytte Mine Sider skal du oprette et Stofa MitLogin. Du skal her bruge dit kundenummer og din aktiveringskode til MitLogin. Dette finder du i din ordrebekræftelse. Vi anbefaler, at du opretter dig med det samme.

Det kan du på Mine Sider:

  • Se informationer om dit abonnement
  • Se dine trådløse informationer
  • Se dine fakturaer
  • Administrere SafeSurf
Mine sider
 

Få den bedste trådløse forbindelse

Andre kilder kan påvirke signalet

Andre kilder kan påvirke signalet

Der kan være forstyrrelser på signalet, hvis der kommer indstrålinger fra andre kilder som for eksempel babyalarmer, mikrobølgeovne, mobiltelefoner eller andre netværk. Undgå derfor at placere andet elektronisk udstyr i nærheden af dit modem.

Kend din hastighed

Kend din hastighed

Du får altid den bedste hastighed, når du forbinder modem og computer med et kabel. Der vil altid gå hastighed tabt med den trådløse forbindelse.

 

Hjælp til tabt forbindelse

  1. Genstart dit modem
    Da vi løbende opdaterer netværket, kan det være nødvendigt at genstarte dit modem ved at slukke for det og tænde det igen efter fire sekunder.
     
  2. Tjek om der er forbindelse via kabel
    Kan din computer gå på internettet via et kabel, er problemet sandsynligvis den trådløse forbindelse.

    Kan din computer ikke få forbindelse via et kabel, så kontakt Teknisk Support på 88 30 30 30.
     
  3. Virker den trådløse forbindelse på andre enheder?
    Tjek flere enheder i husstanden. Virker forbindelsen her, er der nok problemer med den enhed, du ikke kan komme på internettet med.
     
  4. Er du på dit eget netværk?
    Bor du i et tæt bebyggede områder, kan der være mange trådløse netværk. Vær sikker på at det er dit eget netværk, du prøver at logge på.

 

Kan du stadig ikke få trådløs forbindelse? Kontakt teknisk support på 88 30 30 30