Få svar på dine spørgsmål til graveprocessen
Vi opgraderer din kabel-tv-forbindelse til fiber i løbet af 2022, fordi vi udfaser vores kabel-tv-net. Med fibernet sikrer vi, at din forbindelse er klar til den digitale fremtid med den nyeste og mest stabile teknologi.
Det er omkostningsfrit for dig at få din bolig tilsluttet fibernettet. Og der er ingen binding.
Vores samarbejdspartner, Norlys, står for etablering af fibernettet. Norlys sørger for, at en entreprenør kommer ud på din adresse og etablerer fiberen. Det sker ved, at entreprenøren fører et meget smalt fiberrør under jorden og ind til det punkt, du har markeret på din husmur. Hvis du allerede har et brugbart tomrør i jorden, blæser han fiberen gennem røret. Entreprenøren rydder naturligvis pænt op efter sig.
Du vil modtage et brev med yderligere information om, hvornår vores teknikere kommer hjem til dig og installerer dine nye Stofa fiberprodukter. Vores teknikere sørger selvfølgelig for at hjælpe dig godt i gang med produkterne.
Nej – vi gør vores bedste for, at du får en god oplevelse med at få etableret fibernet. Derfor aftaler entreprenøren sammen med dig, hvordan og hvor vi fører fiberen ind til din bolig. Hvis det er nødvendigt at grave en smal rende til fiberrøret, sørger vi for at genetablere det berørte område.
Du får besøg af en af vores teknikere, som sørger for at aktivere din fiberboks og installere dine nye Stofa fiberprodukter. Teknikeren går selvfølgelig ikke, før dine produkter virker.
Det er en fordel, hvis fiberboksen bliver placeret så tæt på din nuværende installation – altså dit kabel-tv-stik – som muligt. Der skal også gerne være en stikkontakt i nærheden på indervæggen. Den nuværende installation er oftest placeret på den husmur, der vender ud mod vejen, du bor på.
Nej, under dette besøg behøver der ikke at være nogen hjemme i husstanden.
Fiberboksene placeres der, hvor du har lavet markeringen på din husmur. Læs mere om, hvordan du laver markeringen her.
Når vi har udfaset kabel-tv-nettet og erstattet det med fibernet, har vi ikke længere mulighed for at tilbyde kabel-tv-forbindelser i dit område.
Hvis du ikke får etableret fibernet i din bolig, vil du derfor miste dit signal, når vi lukker for kabel-tv-nettet. Vi vil kontakte dig minimum 30 dage, før vi lukker for kabel-tv-nettet i dit område.
Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på 8722 3099. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 8-17.