Få svar på dine spørgsmål til graveprocessen

Hvorfor skal jeg have fiber?

Vi opgraderer din kabel-tv-forbindelse til fiber, fordi vi udfaser vores kabel-tv-net. Med fibernet sikrer vi, at din forbindelse er klar til den digitale fremtid med den nyeste og mest stabile teknologi.

Hvad koster det at få tilsluttet min bolig til fibernettet?

Det er omkostningsfrit for dig at få din bolig tilsluttet fibernettet. Og der er ingen binding.

Hvordan kommer fibernettet ind i min bolig?

Vores samarbejdspartner står for etablering af fibernettet. Der kommer en entreprenør ud på din adresse og etablerer fiberen. Det sker ved, at entreprenøren fører et meget smalt fiberrør under jorden og ind til det punkt. Hvis du allerede har et brugbart tomrør i jorden, blæser han fiberen gennem røret. Entreprenøren rydder naturligvis pænt op efter sig.

Når jeg har modtaget brevet fra jer, hvor længe går der så, før I kommer og installerer fiberprodukter hos mig?

Du vil modtage et brev med yderligere information om, hvornår vores teknikere kommer hjem til dig og installerer dine nye fiberprodukter. Vores teknikere sørger selvfølgelig for at hjælpe dig godt i gang med produkterne.

Ødelægger I min have, når I graver?

Nej – vi gør vores bedste for, at du får en god oplevelse med at få etableret fibernet. Derfor aftaler entreprenøren sammen med dig, hvordan og hvor vi fører fiberen ind til din bolig. Hvis det er nødvendigt at grave en smal rende til fiberrøret, sørger vi for at genetablere det berørte område.

Jeg har allerede en fiberboks, hvordan forløber omlægningen til fibernet for mig?

Du får besøg af en af vores teknikere, som sørger for at aktivere din fiberboks og installere dine nye Norlys fiberprodukter. Teknikeren går selvfølgelig ikke, før dine produkter virker.

Skal der være nogen hjemme, når fiberen føres ind til min bolig?

Nej, under dette besøg behøver der ikke at være nogen hjemme i husstanden.

Hvor placerer I den udvendige og indvendige fiberboks?

Hvis du ikke allerede har en fiberboks, vil du blive ringet op af os. Konsulenten fra Norlys hjælper dig med at vælge den mest optimale placering af fiberboksene. Du modtager efterfølgende en e-mail med en bekræftelse på den aftale, I har lavet om placeringen.

Det er vigtigt, at du bekræfter aftalen ved at klikke på bekræft-knappen i mailen.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke vil have fibernet i min bolig?

Når vi har udfaset kabel-tv-nettet og erstattet det med fibernet, har vi ikke længere mulighed for at tilbyde kabel-tv-forbindelser i dit område.

Hvis du ikke får etableret fibernet i din bolig, vil du derfor miste dit signal, når vi lukker for kabel-tv-nettet. Vi vil kontakte dig minimum 30 dage før, vi lukker for kabel-tv-nettet i dit område.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til vores kundeservice på 8722 3099. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage kl. 8-17.