Gå til hovedindhold

MitTv

Hvordan kommer jeg i gang med at se Stofa MitTv?
>
  • For at kunne få Stofa MitTv skal du bo inden for Stofas forsyningsområde og din forening, have en aftale med Stofa. Se om din forening har en aftale.
  • For at se Stofa MitTv skal du have Stofa SmartTv med minimum én Stofa-boks. Den kan enten købes eller lejes.
  • Du skal oprette et MitLogin med mailadresse, da alt kommunikation vedrørende Stofa MitTv sker til din mailadresse via MitLogin.
  • Du skal tilknytte et betalingskort til Stofa MitTv før du kan foretage køb af indhold i produktet. Se hvordan på: stofa.dk/tilmeldkort
  • Husk, at du på stofa.dk kan teste, om Stofa MitTv er noget for dig. 

Er du i tvivl om noget, kan du altid ringe til kundeservice på 88 30 30 30 alle hverdage 8-19.

Kan jeg se Stofa MitTv uden en Stofa-boks?
>

Nej. Stofa MitTv forudsætter Stofa-boks. Du skal som minimum have én Stofa-boks. Den kan du enten købe eller leje.

Kan jeg se en kanal, før jeg vælger den?
>

Ja, du kan se 3 minutters smagsprøve pr. udsendelse på de fleste kanaler, før du køber kanalen.

Kan jeg se MitTv-kanalerne på alle mine tv?
>

Med Stofa MitTv lukkes der for den ”normale” tv-forsyning. Du vil som kunde ikke længere kunne trække et tv-signal direkte ud af dine udtag. I stedet må du have Stofa SmartTv / Stofa MitTv-udstyr på samtlige tv i husstanden. 

 

Til dig med kabel-tv:

Du skal minimum have en SmartTv-boks, der understøtter Stofa MitTv. Denne boks skal kables til et modem fra Stofa samt antennestik.

Arris-boksen kan virke trådløst og  behøver ikke kabling til modem fra Stofa, hvilket dog anbefales for optimal stabilitet. 

Resterende tv i husstanden kan nøjes med en Stofa-kortlæser og fritvalgs-kort.

Tv uden SmartTv-boks eller kortlæser og kort vil ikke kunne modtage tv-signal.

 

Til dig med fiber:

Du skal have en SmartTv-boks til hvert tv i husstanden, der understøtter Stofa MitTv. Boksene skal kables direkte til Fiberboksen(CPE) med  PDS kabling.

Tv uden en SmartTv-boks vil ikke kunne modtage tv-signal, da det normale tv-signal afbrydes.

Kan man vælge lige præcis de kanaler, man ønsker?
>

Du kan vælge imellem mere end 100 kanaler – de fleste i skarp HD-kvalitet. 

Hvor lang opsigelse er der på kanalerne?
>

Du køber kanaler for minimum 1 måned af gangen, og de enkelte kanaler fortsætter, indtil du siger dem op.

Eksempel 1: Køb af en kanal eller pakke i 1 måned:
Kanal købes den 3. april og opsiges straks eller senest den 2. maj klokken 23.59 og kanalen udløber den 3. maj – 1 måned efter købet 

Eksempel 2: Køb af kanal eller pakke, der skal fortsætte:     
Kanal købes den 15. april 2016 og ”fornyer sig selv” hver gang den 15. i måneden passeres. Opsiges den 10. oktober 2017 og udløber den 15. oktober 2017.

Hvornår bliver pengene trukket på mit betalingskort?
>

Pengene trækkes med det samme, når du accepterer køb af en kanal.

Hvornår får jeg adgang til at se en kanal, jeg har købt?
>

Du får adgang til at se en kanal umiddelbart efter, at din betaling er gennemført.

Hvordan ved jeg, om det bedst kan betale sig for mig at købe mine favoritkanaler enkeltvis som MitTv eller at købe dem i en tv-pakke?
>

Det afhænger af, hvor mange og hvilke kanaler, du ønsker. Når du vælger dine kanaler ud, kan du se, hvilken tv-pakke, der opfylder dine valg, og hvad kanalerne samlet vil koste, hvis du køber dem enkeltvis i MitTv.

Kan kundeservice hjælpe mig med at til- og fravælge kanaler?
>

Nej, det kan de ikke. Men de kan hjælpe dig med at finde den rette tv-løsning for dig. MitTv er et 100 procent selvbetjent produkt, hvor du har kontrollen over, hvilke kanaler du ønsker at se. Dermed er det kun dig, der kan styre det

Hvad er minimumsprisen for at komme i gang med Stofa MitTv?
>
  • Stofa MitTv forudsætter Stofa-boks. Du kan vælge enten at leje eller købe en Stofa-boks. 
  • Leje af Stofa-boksen uden harddisk: 75 kr./md.  
  • Forsendelsesgebyr på 99 kr. 
  • + køb af de kanaler, du ønsker. 

Minimumsprisen for første måned er 174 kroner (75+99 kr). Se i øvrigt vores introtilbud.

Hvordan kommer jeg i gang med at se Stofa MitTv?
>
  • For at se Stofa MitTv skal du have Stofa SmartTv med minimum én SmartTv-boks. Den kan enten købes eller lejes.
  • Stofa MitTv forudsætter en internetforbindelse. Ønsker du ikke bredbånd fra Stofa, kan du sagtens få Stofa MitTv alligevel. Stofa sender da et modem og opretter en bærelinje/gratis bredbåndsforbindelse til dig.
  • Du skal oprette dig i MitLogin med mailadresse, da alt kommunikation vedrørende Stofa MitTv sker til din mailadresse via MitLogin.
  • Du skal tilknytte et betalingskort til Stofa MitTv før du kan foretage køb af indhold i produktet. Se hvordan på: stofa.dk/tilmeldkort
Er der abonnement på MitTv?
>

Nej. Du skal oprettes som kunde hos Stofa, men det koster ikke noget. Du betaler for adgangen til hver enkelt kanal og for leje af en Stofa-boks. Køber du boksen betaler du selvfølgelig ikke leje, men kan nøjes med at betale abonnement på Stofa SmartTv, som giver adgang til blandt andet start forfra, pause og spole.

Kan jeg se Stofa MitTv uden en Stofa SmartTv-boks?
>

Nej. Stofa MitTv forudsætter Stofa SmartTv. Du skal som minimum have én SmartTv-boks. Den kan du enten købe eller leje. 

Hvilke kanaler kan jeg få med Stofa MitTv?
>

Med Stofa MitTv vælger du lige præcis de kanaler, du ønsker. Du kan vælge imellem mere end 100 kanaler

Kan jeg undgå at betale for kanaler, jeg ikke ser?
>

Ja, med Stofa MitTv betaler du kun for de kanaler, du ser.

Stofa MitTv er det helt frie valg: Med priser fra kr. 10/md. køber du adgang til hver enkelt kanal og binder dig for minimum en måned. Vælg mellem mere end 100 kanaler. DR - og nabolandskanaler kan vælges uden merpris.

Skal man stadig have en tv-pakke, når man har Stofa MitTv?
>

Nej, Stofa MitTv er tv uden grundpakker/tv-pakker.

Hvilke tv-løsninger kan jeg vælge hos Stofa?
>

Hos Stofa kan du vælge imellem mere end 100 kanaler – de fleste i HD-kvalitet. 

  • Tv-pakker: Køb en tv-pakke med faste kanaler. Vælg imellem 3 tv-pakker. 
  • FritValg: Tilføj kanaler ovenpå din tv-pakke. FritValg består af op til 85 kanaler du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke.
  • MitTv: Køb dine kanaler enkeltvis uden tv-pakker. Betal kun for de kanaler, du ser og i de måneder, du ser dem. 

Tv-pakker, SmartTv og VælgSelv

Kan jeg se min VælgSelv-pakke på Stofa WebTv?
>

Ja. VælgSelv-pakken kan selvfølgelig streames på både WebTv og Stofa App, hvor de interaktive tjenester også kan bruges.

Hvordan vælger jeg mine VælgSelv-kanaler?
>

Du bestiller VælgSelv ved at kontakte kundeservice på 88 30 30 30. Herefter sammensætter du selv din VælgSelv-pakke på minesider.stofa.dk.

Skal jeg have en SmartTv-boks for at få VælgSelv?
>

Nej, du kan godt nøjes med kortlæser og kort, men kan selvfølgelig også 

    vælge SmartTv, hvis du vil have det hele samlet ét sted.

Hvad dækker programafgift på min regning?
>

Programafgiften betales til de programleverandører, som leverer tv-kanaler til din antenneforening eller Stofa. Programafgiften dækker ikke de lovpligtige Koda- og Copydan afgifter.

Hvorfor skal jeg betale Copydan- og Kodaafgift?
>

Copydan er en lovpligtig afgift, som opkræves jævnfør oprethavsloven for komponister, kunstnere og forfattere. Kodaafgift er også en lovpligtigt afgift, som skal betales jævnfør ophavsretsloven for musikere og lydproducenter.

Hvordan skifter jeg mine VælgSelv Frit-kanaler?
>

Du kan ændre dine VælgSelv Frit-kanaler på Mine Sider. Vælger du nye kanaler til, vil du kunne se dem med det samme. Skifter du kanaler ud, vil ændringen træde i kraft fra den første i næste måned.

Hvornår kan jeg skifte min kabel-tv-pakke?
>

Du kan ændre din kabel-tv-pakke med løbende måned + en måneds varsel.

Hvorfor mangler jeg lyd på mine kanaler?
>

Undersøg først, om Stofa boksen og fjernsyn/forstærker er korrekt forbundet, og om der er skruet op for henholdsvis tv og Stofa-boksen på lydstyrke/volumeknappen på de respektive fjernbetjeninger.

Der kan også være slukket for lyden på boksen ("muted") - hvis der er slukket for lyden på boksen, vil der være et "mute"-symbol.

Hvis der herefter stadig ikke er lyd, kan det skyldes, at du har valgt "Digital lyd (AC3)", og dit fjernsyn/forstærker ikke understøtter dette. Gå ind i "Menu -> Indstillinger -> Lyd". Ved "Digital Lyd (AC3)" prøv at vælg "AC3 lyd (Nej)".

Hvordan skifter jeg tv-pakke?
>

Du skal kontakte kundeservice, hvis du ønsker en anden kabel-tv-pakke. Det koster et gebyr at skifte pakke, da det kræver besøg af en tekniker.

Har jeg indflydelse på indholdet af min kabel-tv-pakke?
>

Indholdet af din kabel-tv-pakke afgøres af din antenneforening, enten via programudvalg eller lignende. Du kan læse om dine muligheder for at få indflydelse på indholdet i kabel-tv pakkerne på din antenneforenings hjemmeside.

Du kan også sammensætte din egen pakke med FritValg. FritValg består af op til 85 forskellige kanaler, du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke.

Hvilke kanaler er med i min pakke?
>

Indholdet af din kabel-tv-pakke afgøres af din antenneforening, enten via programudvalg eller lignende. 

 

Med Stofa FritValg kan du sammensætte din egen pakke med FritValg. FritValg består af op til 85 forskellige kanaler, du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke.

Hvad er VælgSelv Frit?
>

VælgSelv Frit giver dig mulighed for at sammensætte din egen tv-pakke. VælgSelv Frit består af op til 85 forskellige kanaler, som du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store kabel-tv-pakke.

Du skal vælge mindst en kanal fra VælgSelv Frit. For at få VælgSelv Frit skal du have enten have Stofa SmartTv eller en kortlæser og et Stofa-kort.

Hvad kan en Stofa-boks med harddisk?
>

Med en Stofa-boks med harddisk kan du optage tv-programmer. Du kan optage fra alle de digitale tv-kanaler du har adgang til. Der er plads til mere end 60 timers optagelse i standard opløsning.

HD-programmer kræver mere plads og derfor kan du optage færre HD-udsendelser. Herudover har boksen de samme funktioner, som en standard boks, det vil sige, at man kan leje film, se arkiv, spole, pause og starte programmer forfra.

Virker Stofa SmartTv med en router?
>

Nej, Stofa SmartTv skal være tilsluttet direkte til modemmet fra Stofa.

Hvilke tv-løsninger kan jeg vælge hos Stofa?
>

Hos Stofa kan du vælge imellem mere end 100 kanaler – de fleste i HD-kvalitet. 

  • Tv-pakker: Køb en tv-pakke med faste kanaler. Vælg imellem 3 tv-pakker. 
  • FritValg: Tilføj kanaler ovenpå din tv-pakke. FritValg består af op til 85 kanaler du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke. 
  • MitTv: Køb dine kanaler enkeltvis uden tv-pakker. Betal kun for de kanaler, du ser og i de måneder, du ser dem.
Kan jeg få SmartTv uden at have en tv-pakke?
>

Ja, med Stofa MitTv har du også Stofa SmartTv. Stofa MitTv kræver en Stofa SmartTv-boks, og med den har du samtidig adgang til SmartTv-funktionerne.

Ultra HD

Kan man se ultra HD-kanaler via Stofa-boksen?
>

Nej, hos Stofa sendes ultra HD på nuværende tidspunkt ud via kabel-tv og man skal derfor skifte til almindelig tv-visning.

Kan alle se ultra HD-kanaler?
>

Nej, det kræver et ultra HD-tv. Derudover vises ultra HD-kanaler på nuværende tidspunkt kun via kabel-tv.  

Hvad sker der, hvis ikke man har et ultra HD-tv?
>

Så vil der være sort skærm på ultra HD-kanaler.

Hvordan ser jeg den nye Viasat Ultra HD-kanal hos Stofa?
>

Med tv fra Stofa kan du se Viasat Ultra HD på Ekstrakanalen resten af året. Herefter kan du få kanalen, hvis du har tv-pakke 3. For at se Viasat Ultra HD, skal du have et UHD-tv og kabel-tv fra Stofa. Derfor har Stofa MitTv-kunder ikke mulighed for at se Viasat Ultra HD. Hvis ikke du har et UHD-tv, kan du se kanalen med Stofa WebTv, hvor indholdet bliver komprimeret til HD-kvalitet.

Regning

Er det sikkert at lade Stofa opbevare mine Dankort-oplysninger?
>

Dine Dankortoplysninger opbevares ikke hos Stofa, men hos en Bankcertificeret ekstern leverandør (e-Pay,) der er godkendt til at opbevare betalingsoplysninger for e-handelsbutikker.

Flytning og opsigelse

Opsiges mit kabel-tv automatisk ved fraflytning?
>

Nej, Stofa får i de fleste tilfælde ikke besked om flytninger fra eksempelvis kommuner, udlejere, boligforeninger mv. Du har derfor selv ansvar for at melde din flytning til os, og det kan du gøre ved at skrive til os.

Brug for hjælp?

Vores kundeservice sidder klar hverdage fra 8-19.
Ring på 88 30 30 30 eller lad os ringe dig op.