Spørgsmål til Tv og SmartTv

Icon

Få svar på spørgsmål om kabel-tv og Stofa SmartTv. Få svar på spørgsmål om dit abonnement, din regning, teknik, flytning og meget mere.

>

Tv og SmartTv

  • Skal jeg have Stofa Bredbånd for at få Stofa SmartTv?

    Ikke nødvendigvis. Stofa installerer en gratis internetforbindelse hos dig, som boksen skal bruge.

    Læs mere om og bestil SmartTv på stofa.dk

  • Kan jeg ombytte min standard Stofa boks uden harddisk til en Stofa boks med harddisk?

    Har du indenfor den seneste tid bestilt en Stofa boks uden harddisk og endnu ikke fået den leveret, kan du stadig ombytte boksen til en Stofa boks med harddisk. Lejer du i dag en Stofa boks uden harddisk kan du også ombytte til en Stofa boks med harddisk. Vær opmærksom på at din månedlige leje stiger fra 75,- kr. pr. måned til 99,- kr. pr. måned. Ring til kundeservice på tlf.: 88 30 30 30 og arranger ombytningen. Har du tidligere købt en Stofa boks uden harddisk som har overskredet returretten ombytter vi ikke til en Stofa boks med harddisk.

  • Kan jeg få Stofa SmartTv uden at have en kabel-tv pakke?

    Stofa SmartTv kræver, at du har kabel-tv enten via Stofa eller en antenneforening, der samarbejder med Stofa om at tilbyde kabel-tv og Stofa SmartTv. Se hvilke programpakker der tilbydes der hvor du bor på stofa.dk

  • Kan jeg blive opkrævet månedligt på tv?

    Det er desværre ikke muligt. Kabel-tv abonnementet faktureres kvartalsvis forud. Enkelte antenneforeninger opkræver dog halvårligt eller årligt.

  • Jeg har ikke modtaget en regning på mit kabel-tv

    Vi sender en regning til dig hvert kvartal. Hvis du mener, at du mangler en regning fra os, er du velkommen til at kontakte os.

  • Hvordan optager jeg programmer med en Stofa boks med harddisk?

    På en Stofa boks med harddisk kan du optage enkeltstående programmer. I programguiden på dit tv, kan du markere de programmer, du ønsker at optage. Boksen vil automatisk huske at optage de markerede programmer. Optagefunktionen virker ikke, hvis der ikke er sat strøm til din boks. Den skal som minimum stå på Standby. Man kan desuden kun optage én udsendelse af gangen. Hvis der er to programmer, som du ønsker at optage og som udsendes på samme tid, kan du kun optage det ene program. Du kan også vælge at optage det program, du er ved at se. Tryk på den røde optageknap på fjernbetjeningen, så optager boksen det, du ser. Du kan som udgangspunkt optage alle de programmer, du har i din tv-pakke.

  • Hvilke pakker og kanaler kan jeg få med Stofa SmartTv?

    Vi har et stort udvalg af tv-kanaler og tv-pakker, så der er noget for alle i familien. Se på stofa.dk hvilke tv-pakker og -kanaler der tilbydes der hvor du bor

  • Hvilke fordele er der ved en Stofa SmartTV?

    Stofa SmartTv giver dig blandt andet mulighed for at starte forfra programmer forfra, sætte dem på pause og leje film fra sofaen. Desuden får du digital kvalitet på alle kanaler og mulighed for at vælge FritValg og film- og TvPakker.

  • Hvad kan en Stofa boks med harddisk?

    På denne boks kan du også optage tv-programmer. Du kan optage fra alle de digitale tv-kanaler du har adgang til gennem din Stofa tv-pakke. Der er plads til optagelse af mere end 60 timers i standard opløsning. HD-programmer kræver mere plads og derfor kan du optage færre HD-udsendelser. Herudover har boksen de samme funktioner, som en standard boks, det vil sige, at man kan leje film, se arkiv, spole, pause og starte programmer forfra.

  • Hvad er FritValg?

    FritValg giver dig mulighed for at sammensætte din egen tv-pakke. FritValg består af op til 85 forskellige kanaler, som du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store kabel-tv pakke. Du skal vælge mindst 4 kanaler fra FritValg. For at få FritValg skal du have en Stofa boks inkl. kort eller et CA-modul inkl. kort

    Læs mere om og bestil FritValg på stofa.dk

  • Har jeg indflydelse på indholdet af min kabel-tv pakke?

    Indholdet af din kabel-tv pakke afgøres af din antenneforening, enten via programudvalg eller lignende. Du kan læse om dine muligheder for at få indflydelse på indholdet i kabel-tv pakkerne på din antenneforenings hjemmeside.

    Du kan også sammensætte din egen pakke med FritValg. FritValg består af op til 85 forskellige kanaler, du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke.

    Læs mere om og bestil SmartTv på stofa.dk

>

Flytning

  • Opsiges mit kabel-tv automatisk ved fraflytning?

    Stofa får i de fleste tilfælde ikke besked om flytninger fra eksempelvis kommuner, udlejere, boligforeninger mv. Du har derfor selv ansvar for at melde din flytning til os, og det kan du gøre ved at kontakte til os på 8830 3030.

  • Kan jeg flytte min Stofa boks med til min nye adresse?

    Hvis Stofa forsyner på din nye adresse, kan du tage dit Stofa SmartTV abonnement med dig.

    Se på stofa.dk om vi kan forsyne din nye adresse

>

Fejl Stofa boks og Stofa SmartTv

  • Når jeg går ind i tv-arkiv eller filmarkiv, er det ikke alle tv programmer/film, der bliver vist.

    "Som standard vises der kun programmer/film, du allerede har adgang til i arkivsektionen. Du kan se, hvad de andre ""Arkiv/Filmpakker"" indeholder ved hjælp af arkiv forsiden, hvor du kan vælge at se de enkelte pakkers udbud."

  • Når jeg afspiller en trailer, kommer jeg ikke tilbage til, hvor jeg startede?

    Din SmartTv Boks skal opdateres til den nyeste software

>

Pakkeskift

  • Hvornår kan jeg kan skifte min kabel-tv pakke?

    Du kan ændre din kabel-tv pakke med løbende måned + en måneds varsel.

  • Hvordan skifter jeg tv-pakke?

    Du skal kontakte kundeservice, hvis du ønsker at bestille en anden kabel-tv pakke. Det koster et gebyr at skifte pakke, da det kræver besøg af en tekniker. Du behøver ikke at være hjemme den dag, vi skifter din kabel-tv.

  • Hvordan skifter jeg mine FritValg kanaler?

    Har du FritValg, kan du ændre kanalerne på "Mine Sider". Vælger du nye kanaler til, vil du kunne se dem med det samme. Skifter du kanaler ud, vil ændringen træde i kraft fra den første i næste måned.

    Skift dine FritValgs kanaler på mine sider

>

Regning

  • Hvorfor skal jeg betale Copydan- og Kodaafgift?

    Copydan er en lovpligtig afgift, som opkræves jævnfør oprethavsloven for komponister, kunstnere og forfattere. Kodaafgift er også en lovpligtigt afgift, som skal betales jævnfør ophavsretsloven for musikere og lydproducenter.

  • Hvor ofte kommer der regninger på Stofa SmartTv?

    Stofa SmartTv opkræves kvartalsvis og bliver opkrævet på samme regning som Stofa Bredbånd.

  • Hvad dækker programafgiften på min tv-regning?

    Programafgiften betales til de programleverandører, som leverer tv-kanaler til din antenneforening eller Stofa. Programafgiften dækker ikke de lovpligtige Koda- og Copydan afgifter.

>

Bestilling

  • Hvordan bestiller jeg tv?

    Du kan bestille kabel-tv ved at kontakte kundeservice på tlf. 88 30 30 30.

Beskriv dit problem eller spørgsmål herover.