Gå til hovedindhold
Stofa er en del af Norlys

Fejlsøgning på din Stofa Tv-boks

Hvis du oplever problemer med din Stofa Tv-boks, kan du i nogle tilfælde selv få det til at virke igen.

Her finder du nogle af de fejl, der kan opstå - og som heldigvis er nemme at løse.

Kontrollér først følgende:
1)
At alle kabler er tilsluttet korrekt. Se her for guide
2) Om der er driftforstyrrelser i dit område. Se driftinformationer

tv-boks

Tre ting du kan gøre, som løser de fleste problemer

1. Ryd cache og data

Har du f.eks. problemer med at starte din optagelse eller er din kanalliste forsvundet, kan du løse problemet midlertidigt ved at rydde din cache og data.

Det gør du sådan:
For at rydde cache går du ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ”Ryd cache”.

Dernæst skal du rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ’Ryd data’. Tv-boksen vil starte på ny og du vil nu kunne se din optagelse.

2. Genstart din tv-boks

Har du problemer med din tv-boks hjælper det ofte at genstarte udstyret.

Det gør du sådan:
Sluk boks og tag strøm fra – vent – sæt strøm til og tænd igen

3. Nulstil din tv-boks

Hvis du forsat oplever problemer efter du har genstartet din tv-boks, kan du prøve at nulstille boksen.

Det gør du sådan:
Hold powerknappen på tv-boksen nede i 15 sekunder. Bemærk at strømtilslutning ikke må fjernes under nulstilling – boksen vil gå i stykker hvis dette sker. Bemærk også at alt Google materiale slettes ved at nulstille boksen.

Typiske fejl og hvordan du løser dem

Jeg får en fejlbesked om, at Tv-boksen befinder sig udenfor EU, selvom jeg er indenfor EU

Tv-boksen skal gøres til den primære boks

Når fejlbeskeden om at ’Stofa Tv-boks befinder sig udenfor EU’ kommer skal du trykke ’OK’. Når du så prøver at afspille det valgte indhold, vil der komme en dialog boks op som spørger om man ønsker at gøre denne Tv-boks til den primære – ved at trykke ’OK’ til denne har du gjort boksen til den primære boks og du kan nu afspille det indhold, som du vil

Jeg får en fejlbesked på Tv-boksen om, at jeg ikke kan bruge Tv-boksen flere steder samtidig, men jeg har kun én boks i brug

Tv-boksen skal gøres til den primære boks

Når du får fejlbeskeden om at du ikke kan bruge Tv-boksen flere steder samtidig, skal du trykke ’OK’ – herefter bliver du sendt direkte over på Stofa Kanalen. Når du så prøver at skifte kanal eller se noget andet indhold, vil der komme en dialog boks som spørger om man ønsker at gøre denne Tv-boks til den primære – ved at trykke ’OK’ til denne har du gjort boksen til den primære boks og du kan nu afspille det indhold, som du vil

Jeg kan ikke starte min optagelse

Ryd cache og ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at clear cache og rydde data. For at rydde cache går du ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ”Ryd cache”.

Dernæst skal du rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ’Ryd data’. Tv-boksen vil starte på ny og du vil nu kunne se din optagelse

Min tv-guide er tom - der mangler information

1. Gå ind i Tv Guiden via menupunktet på Tv-boksen og ikke via ’Guide’ knap på fjernbetjeningen

Problemet kan i øjeblikket opleves når du trykker ind på Tv Guiden via ’Guide’ knappen på fjernbetjeningen. Prøv i stedet at gå ind i Tv Guiden via menupunktet på forsiden på Tv-boksen

 

2. Back og tilbage til Tv Guiden

Tryk ’Back’ på fjernbetjeningen eller gå ud af Tv Guiden – gå derefter ind i Tv Guiden igen

 

3. Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ’Ryd data’

Jeg kan ikke afspille en kanal på Live Tv

1. Gå ind i Tv Guiden via menupunktet på Tv-boksen og ikke via ’Guide’ knap på fjernbetjeningen

Problemet kan i øjeblikket opleves når du trykker ind på Tv Guiden via ’Guide’ knappen på fjernbetjeningen. Prøv i stedet at gå ind i TV Guiden via menupunktet på forsiden på Tv-boksen

 

2. Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ’Ryd data’

Min kanalliste er forsvundet

Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa WebTv’ og dernæst: ’Ryd data’. Tv-boksen vil starte på ny og du vil nu kunne se din kanalliste

 

Hjælp til din fjernbetjening

Hvis din fjernbetjening ikke virker eller er langsom, kan du prøve at parre din fjernbetjening med tv-boksen igen via bluetooth.

Sådan gør du:
A.
Tryk på ”OK” og ”0” på samme tid og hold dem nede, indtil fjernbetjeningens diode begynder at blinke rødt. Vent minimum 3 sekunder og tryk igen på ”OK”.

I videoen kan du finde flere tips til, hvordan du får fjernebetjeningen til at virke igen. Har du stadig problemer med din fjernbetjening, skal du kontakte os.

 
 

Problem med internetforbindelsen?

Stofa Tv-boksen skal have forbindelse til internettet for at virke korrekt.

I videoen kan du se, hvordan du tilslutter internet til tv-boksen, og hvad du skal gøre, hvis du oplever problemer med internetforbindelsen.

 
Stofa SmartTv-boks, Arris

Problemer med din SmartTv boks?

Hvis du oplever problemer med dit SmartTv (Motorola- eller Arris-boks) kan du se de typiske fejl og hvordan du selv løser dem under ofte stillede spørgsmål.