Gå til hovedindhold

Kom godt i gang

Kom godt i gang med dit tv fra Stofa, så du hurtigt kan få gavn af alt den underholdning, dit tv-produkt indeholder. Når du har tilsluttet dit tv, kan det være, du skal starte med at lave en kanalsøgning.

Få hjælp til kanalsøgning med og uden Stofa-boks

Airplay og Chromecast
Hvis du vil se tv i flere rum, kan du benytte dig af AirPlay eller Chromecast sammen med WebTv. Så kan du spejle dit indhold fra WebTv-app’en op på tv’et.

Sådan aktiverer du AirPlay og Chromecast

Kom godt i gang med tv fra Stofa

Sådan tilslutter du din Stofa-boks:

Når din boks er tilsluttet, er du klar til endnu bedre tv-oplevelser. Din boks har mange funktioner, som du kan blive klogere på i denne guide.

Hvis din boks skal have installeret ny software, kan du her få hjælp til at installere ny software på din Stofa-boks.

Kom godt i gang med WebTv

 

Hvordan kan jeg få adgang til WebTv?

Det kan du få både via computer, tablet eller smartphone. Læs mere om WebTv her.

Hvad koster WebTv?

WebTv følger med alle tv-produkter fra Stofa. WebTv koster ikke ekstra i abonnement, men vær opmærksom på, at det kan koste ekstra i dataforbrug afhængigt af aftalen med din udbyder. Vi anbefaler derfor, at du så vidt muligt er tilkoblet wifi, når du bruger WebTv både i og udenfor hjemmet.

Hvordan kan jeg se WebTv på min tv-skærm?

Du kan spejle dit indhold fra WebTv op på din tv-skærm på flere forskellige måder.

Kom godt i gang med din tv-pakke

 

Hvordan skifter jeg tv-pakke?

Du skifter din tv-pakke ved at kontakte kundeservice. Hvis du skifter til en mindre pakke, koster det et engangsbeløb på 299 kroner. Hvis du skifter til en større pakke, skal du ikke betale noget gebyr.

Hvornår kan jeg skifte min kabel-tv-pakke?

Du kan ændre din kabel-tv-pakke med løbende måned + en måneds varsel.

Kom godt i gang med MitTv

 

Kan jeg se MitTv-kanalerne på alle mine tv?

 

Med Stofa MitTv kan du ikke se tv via kabel-tv eller antennestik. Du skal i stedet have en Stofa-boks eller Stofa-kortlæser samt Stofa-kort på samtlige tv i husstanden.

Til dig med tv via antennestik i væggen:
Du skal minimum have en SmartTv-boks, der understøtter Stofa MitTv. Denne boks skal kables til et modem fra Stofa samt antennestik.

Arris-boksen kan med en trådløs USB dongle (som du bestiller sammen med boksen) virke trådløst og  behøver ikke kabling til modem fra Stofa, hvilket dog anbefales for optimal stabilitet.

Resterende tv i husstanden kan nøjes med en Stofa-kortlæser og Stofa-kort.

Tv uden Stofa-boks eller kortlæser og kort vil ikke kunne modtage tv-signal.

Til dig med tv via en fiberboks:
Du skal have en Stofa-boks til hvert tv i husstanden, der understøtter Stofa MitTv. Boksene skal kables direkte til Fiberboksen (CPE) med et internetkabel.

Tv uden en Stofa-boks vil ikke kunne modtage tv-signal, da det normale tv-signal afbrydes.

Hvor lang opsigelse er der på kanalerne?

 

Du køber kanaler for minimum en måned ad gangen, og de enkelte kanaler fortsætter, indtil du siger dem op. Du kan opsige en kanal helt frem til dagen inden, den egentlig ville blive fornyet.

Eksempel 1: Køb af en kanal eller pakke i en måned:
Kanalen købes den 3. april og opsiges straks eller senest den 2. maj klokken 23.59. Kanalen udløber den 3. maj – en måned efter købet

Eksempel 2: Køb af kanal eller pakke, der skal fortsætte:
Kanalen købes den 15. april 2016 og fornyes automatisk hver gang den 15. i måneden passeres. Hvis du opsiger kanalen den 10. oktober 2017, så udløber den 15. oktober 2017.

Hvornår får jeg adgang til at se en kanal, jeg har købt?

Du får adgang til at se en kanal umiddelbart efter, at din betaling er gennemført. Se her, hvordan du tilmelder et betalingskort. Der kan ikke benyttes Mastercard.

Kom godt i gang med VælgSelv

 

Kan jeg se min VælgSelv-pakke på Stofa WebTv?

Ja. VælgSelv-pakken kan selvfølgelig streames på både WebTv og Stofa-app’en, hvor du også kan bruge de interaktive tjenester som at starte programmer forfra og spole.

Hvordan skifter jeg mine VælgSelv Frit-kanaler?

Har du VælgSelv Frit, kan du ændre dine kanaler på Mine Sider. Når du vælger nye kanaler til, kan du se dem med det samme. Hvis du skifter nogle kanaler ud, træder din ændring i kraft fra den 1. i næste måned.

Hvordan vælger jeg mine VælgSelv-kanaler?

Du bestiller VælgSelv ved at kontakte kundeservice. Herefter sammensætter du selv din VælgSelv-pakke på Mine Sider.

Chat med os

Brug for hjælp?

Vores konsulenter sidder klar til at hjælpe dig.