Gå til hovedindhold

Ofte stillede spørgsmål om tv

VælgSelv

Skal jeg gøre noget for at aktivere VælgSelv?

Nej, dit VælgSelv træder automatisk i kraft på den dato, som vi har skrevet i din ordrebekræftelse. Derefter kan du på Mine Sider eller via WebTv-appen vælge præcis de tv-kanaler og streamingtjenester, som du ønsker i din VælgSelv-pakke.

Hvordan vælger jeg mine tv-kanaler og streamingtjenester første gang?

Det gør du på Mine Sider eller Stofa WebTv-appen, hvor du skal logge ind med dit MitLogin. Her kan du vælge de tv-kanaler og streamingtjenester, du ønsker i din VælgSelv-pakke. Dine valg træder i kraft indenfor en time.

Hvorfor ligger der allerede nogle tv-kanaler i min kurv på Mine Sider første gang jeg skal vælge?

For at være sikker på, at du ikke står uden noget indhold i din VælgSelv-pakke, har vi valgt at give dig adgang til de mest populære tv-kanaler indtil du selv vælger de tv-kanaler og streamingtjenester, som du ønsker. De tv-kanaler, som vi har givet dig adgang til, er ikke låste, og du kan til enhver tid skifte dem ud på Mine Sider eller Stofa WebTv-appen.

Hvad sker der hvis jeg ikke vælger nogle tv-kanaler eller streamingtjenester på Mine Sider eller Stofa WebTv-appen?

Du behøver ikke vælge nogle tv-kanaler og streamingtjenester med det samme. Du har altid adgang til den Lille tv-pakke samt de mest populære tv-kanaler, som vi har fyldt i din VælgSelv-pakke til at starte med. Du kan til enhver tid skifte de tv-kanaler ud, som ligger i din VælgSelv-pakke på Mine Sider eller Stofa WebTv-appen.   

Hvordan skifter jeg ud i mine VælgSelv tv-kanaler og streamingtjenester?

Du kan udskifte dine tv-kanaler og streamingtjenester på Mine Sider eller via Stofa WebTv-appen. Når du tilvælger en ny tv-kanal eller streamingtjeneste, er denne låst i 30 dage. Herefter kan du igen udskifte den. Du kan se i din oversigt på Mine Sider eller via WebTv-appen, hvilke tv-kanaler og streamingtjenester der er låst, og hvornår du kan udskifte dem igen.

Hvordan skifter jeg VælgSelv-pakke?

Hvis du ønsker at skifte til en større eller mindre VælgSelv-pakke, kan du gøre det på Mine Sider. Du til- eller fravælger blot det antal point der passer til den VælgSelv-pakke, du ønsker at skifte til. Bemærk at du ikke kan skifte til en mindre VælgSelv-pakke, hvis du har for mange låste point.

Hvor ofte kan jeg skifte mine VælgSelv tv-kanaler og streamingtjenester?

Du kan løbende udskifte dine tv-kanaler og streamingtjenester. Når du vælger noget nyt, er det låst i 30 dage, og herefter kan du igen udskifte til noget andet indhold, hvis du ønsker det.

Kan jeg se min VælgSelv-pakke på WebTv?

Ja, du kan altid tage din VælgSelv-pakke med på farten. Du kan se indhold fra alle dine tv-kanaler på Stofa WebTv, hvor du både kan se live-udsendelser, starte programmer forfra og finde udsendelser, film og serier i arkivet. Hvis du har valgt HBO Nordic, C More eller V series & film, kan du også se dem direkte på WebTv. Har valgt TV 2 PLAY eller Viaplay, skal du hente appen der, hvor du plejer at hente dine apps.

Skal jeg have en Stofa Tv-boks for at få VælgSelv?

Det er ikke et krav, at du har en Stofa Tv-boks, men vi anbefaler det, for at du får den bedste oplevelse. Med Stofa Tv-boksen kan du samle alt dit indhold ét sted, og søge på tværs af udsendelser, film og serier fra både tv-kanaler og streamingtjenester.

Kan jeg få VælgSelv uden en Stofa Tv-boks?

Det er muligt at få VælgSelv med Stofakort og Kortlæser. På den måde kan du se dine valgte tv-kanaler på dit tv. Det er ikke muligt at se dine valgte streamingtjenester herpå.

For at se dine valgte streamingtjenester, skal du enten bruge Stofa WebTv eller den enkelte streamingtjeneste. Herfra kan du caste det op på dit tv med Chromecast eller Apple TV 4, hvis du ønsker det.

Hvordan aktiverer jeg min streamingtjeneste?

Har du valgt HBO Nordic, C More eller V series & film, skal du ikke gøre noget. Du får automatisk adgang til streamingtjenesterne på din Stofa Tv-boks og Stofa WebTv.

Har du valgt TV 2 PLAY eller Viaplay, skal du aktivere og oprette en bruger hos dem. Følg guiden på Mine Sider

Hvordan finder jeg min streamingtjeneste?

HBO Nordic, C More og V series & film finder du både på din Stofa Tv-boks og Stofa WebTv.

TV 2 PLAY og Viaplay skal du hente der, hvor du plejer at hente dine apps.

Læs mere her om hvordan du finder dine streamingtjenester her.

Hvordan sætter jeg Stofa-kort og kortlæser korrekt i tv’et?

Det afhænger af, hvilket tv du har. Du kan læse mere om det her.  

Stofa Tv-boks

Hvor mange timer kan jeg optage?

Du kan optage op til 250 timer. Du kan optage på langt de fleste kanaler.

Jeg kan ikke starte min optagelse

Ryd cache og ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at clear cache og rydde data. For at rydde cache går du ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa Tv app’ og dernæst: ”Ryd cache”.

Dernæst skal du rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa Tv app’ og dernæst: ’Ryd data’. Tv-boksen vil starte på ny og du vil nu kunne se din optagelse

Jeg får en fejlbesked på Tv-boksen om, at jeg ikke kan bruge Tv-boksen flere steder samtidig, men jeg har kun én boks i brug

Tv-boksen skal gøres til den primære boks

Når du får fejlbeskeden om at du ikke kan bruge Tv-boksen flere steder samtidig, skal du trykke ’OK’ – herefter bliver du sendt direkte over på Stofa Kanalen. Når du så prøver at skifte kanal eller se noget andet indhold, vil der komme en dialog boks som spørger om man ønsker at gøre denne Tv-boks til den primære – ved at trykke ’OK’ til denne har du gjort boksen til den primære boks og du kan nu afspille det indhold, som du vil

Jeg får en fejlbesked om, at Tv-boksen befinder sig udenfor EU, selvom jeg er indenfor EU

Tv-boksen skal gøres til den primære boks

Når fejlbeskeden om at ’Stofa Tv-boks befinder sig udenfor EU’ kommer skal du trykke ’OK’. Når du så prøver at afspille det valgte indhold, vil der komme en dialog boks op som spørger om man ønsker at gøre denne Tv-boks til den primære – ved at trykke ’OK’ til denne har du gjort boksen til den primære boks og du kan nu afspille det indhold, som du vil

Min kanalliste er forsvundet

Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps’, vælg ’Stofa Tv app’ og dernæst: ’Ryd data’. Tv-boksen vil starte på ny og du vil nu kunne se din kanalliste

Jeg kan ikke afspille en kanal på Live Tv

1. Gå ind i Tv Guiden via menupunktet på Tv-boksen og ikke via ’Guide’ knap på fjernbetjeningen

Problemet kan i øjeblikket opleves når du trykker ind på Tv Guiden via ’Guide’ knappen på fjernbetjeningen. Prøv i stedet at gå ind i TV Guiden via menupunktet på forsiden på Tv-boksen

 

2. Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps, vælg ’Stofa Tv app’ og dernæst: ’Ryd data’

Min tv-guide er tom - der mangler information

1. Gå ind i Tv Guiden via menupunktet på Tv-boksen og ikke via ’Guide’ knap på fjernbetjeningen.

Problemet kan i øjeblikket opleves når du trykker ind på Tv Guiden via ’Guide’ knappen på fjernbetjeningen. Prøv i stedet at gå ind i Tv Guiden via menupunktet på forsiden på Tv-boksen

 

2. Back og tilbage til Tv Guiden

Tryk ’Back’ på fjernbetjeningen eller gå ud af Tv Guiden – gå derefter ind i Tv Guiden igen

 

3. Ryd data

Du kan løse problemet midlertidigt ved at rydde data. Det gør du ved at gå ind under menupunktet ’Indstillinger’, vælg ’System’, vælg ’Apps, vælg ’Stofa Tv-app’ og dernæst: ’Ryd data’

Kan jeg hente DRTV appen ned på tv-boksen?

Nej, det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at hente DRTV appen ned på tv-boksen, da appen endnu ikke er tilgængelig på Android TV. DR er dog i gang med at udvikle appen til Android platformen. Til gengæld kan du se DR’s programmer under ’Leverandører’ på tv-boksen.

Hvor meget strøm bruger tv-boksen?

Det kan du se lige her under specifikationer for tv-boksen.

Kan jeg nøjes med én fjernbetjening til mit tv og min tv-boks?

Ja. Hvis dit tv har HDMI-CEC – hvilket langt de fleste nye tv har – kan du nøjes med at bruge fjernbetjeningen, som følger med tv-boksen.

Jeg har en gammel tv-boks fra Stofa, men vil gerne have den nye – hvad gør jeg?

Den nye Stofa Tv-boks fungerer ikke sammen med din gamle boks. Du skal derfor af med den gamle boks, når du skal have den nye.  Kontakt os og så hjælper vi dig.

Kan jeg tilslutte tv-boksen uden antennekabel – for eksempel på børneværelser?

Da tv-boksen kan bruges via internettet (HLS), kan du godt tilslutte tv-boksen uden antennekabel. 
Du skal dog være opmærksom på, at du ikke vil få samme kvalitet, som når du tilslutter din tv-boks med antennekabel.

Kan jeg bruge tv-boksen overalt?

Du kan godt tage din Stofa Tv-boks med dig på farten. Men det kræver, at du kan slutte den til internet der, hvor du er. Du skal være opmærksom på, at du ikke vil få samme kvalitet, som når du tilslutter din tv-boks med antennekabel på din hjemadresse.

Koster det ekstra at kunne optage?

Nej. Muligheden for at optage følger med i abonnementet på tv-boksen og koster ikke ekstra.

Hvordan optager jeg på Stofa Tv-boksen?

Dine optagelser ligger i skyen. Det betyder, at optagelserne ikke ligger gemt lokalt på tv-boksen. Fordelen ved det er, at dine optagelser ikke forsvinder, hvis tv-boksen går i stykker.

Hvad er specifikationerne på tv-boksen?

Styresystem: Android N
Chipset: BCM7252S : 12K DMIPS, dual ARM core, 1MB L2 cache
GPU: 2D: 2x 800Mpix/s, 3D 2.7Gpix/s OpenGL ES 2.0/3.0
Flash: 16GB eMMC
SDRAM: 2GB DDR4 (64-bit memory bus)
MW & OS: iWedia on Android TV 7.1.1 Nougat
CAS/DRM: Irdeto Cloaked CA 
Video Decode: Ultra HD UHD HEVC 2048p60/MP4/MPEG2/VP9/HDR
Audio Decode: MPEG-1 layers 1,2, ACC LC, HE-AACv1/2, MP3 Dolby Digital,         Dolby Digital Plus
RF: NorDig compliant DVB-C 4 tuner (BCM31584)
Wi-Fi & BT:  802.11ac 3x3 2.4GHz/5GHz dual band selectable (BCM4360),        BLE 4.0 (BCM20705)
Front: 
 - 1 x Operation LED (Power On/Standby)
 - 1 x Power Key
Rear:     
 - 1 x RF in
 - 1 x S/PDIF (Optical)
 - 1 x HDMI 2.0a Tx (HDCP 2.2 & CEC supported)
 - 1 x RJ-45 GbE
 - 1 x USB 3.0
  - 1 x 12V DC Power In
RCU: BT/IR hybrid type remote control
PSU: 12V/2.0A DC out external power supply
Dimension: 175(W) x 175(D) x 29(H) mm

Produktdimensioner (B x H x L): 175 x 29 x 175 mm
Produktvægt: 430 gram
Tilbehør: Antennekabel, HDMI-kabel, Netværkskabel, Fjernbetjening m. batterier, strømadapter
Optimalt betjeningsmiljø (temperatur og fugtighed):
 - 
I funktion 0C ~ 40C
 - Opbevaringstemperatur: -20 ° C ~ 70 ° C
 - Driftsrelativ fugtighed: 10 ~ 90% (ikke-kondenserende)
Strømforsyning Input: 110-240V AC 50/60Hz 0.6A
Strømforsyning Output: 12V DC 2.0A
Strømforbrug: 7 Watt
Strømforbrug i standby-tilstand: 0.3 Watt

Hvad koster Stofa Tv-boksen?

Tv-boksen koster 30 kr./md. i abonnement. Muligheden for at optage direkte på tv-boksen følger automatisk med i abonnementet og koster ikke ekstra. Du kan ikke købe tv-boksen.

Hvordan opretter jeg en Google-konto?

Du kan oprette en Google-konto her.

Skal jeg logge ind med min Google-konto på tv-boksen?

Nej, det er ikke nødvendigt at logge ind med din Google-konto for at bruge tv-boksen. Men hvis du vil downloade apps på tv-boksen, skal du logge ind med din Google-konto.

Hvad betyder det, at Stofa Tv-boksen har et Android styresystem?

Det betyder, at du har adgang til Google Play. I Google Play finder du en lang række apps, som du kan downloade til din tv-boks –  præcist på samme måde som du kender det fra din smartphone og tablet.

Hvad er Stofa-kortlæser og Stofa-kort?

Med Stofa-kortlæser og Stofa-kort kan du få adgang til dit krypteret tv-indhold, fx hvis du køber tv-kanaler ovenpå din tv-pakke. Dine tv-kanaler bliver lagt over på Stofa-kortet, som du sætter i kortlæseren og kobler til dit tv. Har du en indbygget kortlæser i dit tv, kan du nøjes med at bestille et Stofa-kort.

Et eksempel: Du kan tilkøbe VælgSelv Frit-kanaler til din tv-pakke og få adgang til tv-kanalerne via Stofa-kort og eventuel kortlæser, hvis du ikke ønsker en Stofa-boks. Obs: Gælder kun coax, som du kan læse mere om her.

Et eksempel: Har du en Stofa Tv-boks, så kan du bruge kortlæser og kort til de tv, som ikke er sat til din tv-boks. På den måde kan du se dit indhold, uden du behøver en Stofa Tv-boks til alle tv i hjemmet.

Virker tv-boksen med router?

Det er et krav, at tv-boksen sættes bag en router. Tv-boksen virker på wifi og behøver derfor ikke kabling til router fra Stofa, selvom det anbefales for optimal stabilitet. Resterende tv i husstanden kan have behov for en Stofa-kortlæser og Stofa-kort afhængigt af dit tv-abonnement.

Kan jeg se Netflix på tv-boksen?

Tv-boksen er i øjeblikket ikke certificeret til Netflix. Det betyder, at du ikke kan downloade appen på tv-boksen. Det er heller ikke muligt at caste Netflix fra din smartphone og tablet til tv-boksen via den indbyggede chromecast på tv-boksen.

Hvordan ser jeg, om tv-boksen har internetforbindelse?

Under menupunktet ”Indstillinger” kan du se, om tv-boksen har internetforbindelse. Du kan se mere i videoen her, hvis du har problemer med internetforbindelse til tv-boksen.

Skal jeg have internet fra Stofa for at få tv-boksen?

Nej, ikke nødvendigvis. Men det er et krav, at du har internet tilsluttet tv-boksen, da den ellers ikke virker. Stofa anbefaler minimum 30 Mbit til tv-boksen. 

Skal jeg have tv fra Stofa for at få tv-boksen?

Ja. For at få tv-boksen skal du have tv fra Stofa eller en antenne- og boligforening, der samarbejder med Stofa.

Hvilke tv-pakker og tv-kanaler kan jeg få med Stofa Tv-boksen?

Du kan vælge Stofa Tv-boksen sammen med alle vores tv-produkter. Vi har et stort udvalg af tv-kanaler og tv-pakker, så der er noget for alle i familien. Læs mere om vores tv-univers her.

Hvad er en Stofa Tv-boks?

Stofa Tv-boksen er meget mere end en klassisk tv-boks. Med Stofa Tv-boksen får du alt dit indhold samlet ét sted, for tv-boksen samler både dine tv-kanaler, streamingtjenester, streamingarkiver, 7 dags arkiv og apps, og den gør det nemt at finde dit indhold. Du kan nemlig søge på tværs af al din underholdning og finde det, du vil se – hurtigt og nemt. Du kan også starte forfra, sætte på pause eller spole tilbage, hvis du taber tråden, du kan leje film, optage direkte med din fjernbetjening og meget mere. Læs mere om Stofa Tv-boksen her.

Stofa SmartTv-boks

Virker Stofa SmartTv-boksen med en router?

Til dig med kabel-tv:
Arris-boksen kan virke trådløst og behøver ikke kabling til modem fra Stofa, hvilket dog anbefales for optimal stabilitet. Resterende tv i husstanden kan nøjes med en Stofa-kortlæser og Stofa-kort.

Tv uden Stofa Smart Tv-boks eller kortlæser og kort vil ikke kunne modtage tv-signal. 

Til dig med fiber:
Du skal have en Stofa Smart Tv-boks til hvert tv i husstanden. Boksene skal kables direkte til Fiberboksen (CPE) med et internetkabel.

Tv uden en Stofa SmartTv-boks vil ikke kunne modtage tv-signal, da det normale tv-signal afbrydes.

Hvad kan en Stofa SmartTv-boks med harddisk?

Med en Stofa SmartTv-boks med harddisk kan du optage tv-programmer. Du kan optage fra alle de digitale tv-kanaler du har adgang til. Der er plads til mere end 60 timers optagelse i standard opløsning.

HD-programmer kræver mere plads og derfor kan du optage færre HD-udsendelser. Herudover har boksen de samme funktioner, som en standard boks, det vil sige, at man kan leje film, se arkiv, spole, pause og starte programmer forfra.

Hvad er Stofa-kortlæser og Stofa-kort?

Med Stofa-kortlæser og Stofa-kort kan du få adgang til dit krypteret tv-indhold, for eksempel hvis du køber kanaler ovenpå din tv-pakke.

Dine kanaler bliver lagt på Stofa-kortet, som du sætter i kortlæseren og kobler til dit tv. Har du en indbygget kortlæser i dit tv, kan du nøjes med at bestille et Stofa-kort.

Du kan for eksempel tilkøbe VælgSelv Frit-kanaler til din tv-pakke og få adgang til kanalerne via kort og eventuel kortlæser, hvis ikke du har en Stofa SmartTv-boks. Er du SmartTv-kunde, kan du benytte kortlæser og kort til de ekstra tv, du har i hjemmet, og se dit indhold uden du behøver en Stofa Smart Tv-boks til alle tv. Er du fiber-kunde kan det kræve en Stofa SmartTv-boks til hvert tv afhængig af, hvilken kabling du har i hjemmet.

Du betaler et engangsbeløb på 299 kr. for kortlæseren og kortet følger med uden beregning. Der er altså ikke noget månedligt abonnement.

Hvordan optager jeg programmer, når jeg har en Stofa SmartTv-boks med harddisk?

I programguiden på dit tv, kan du markere de programmer, du ønsker at optage. Boksen husker automatisk at optage de programmer, du har markeret. Du kan også optage det program, du er i gang med at se. Så skal du blot trykke på den røde optageknap på din fjernbetjening. Du kan kun optage én udsendelse af gangen.

Husk, der skal være sat strøm til din boks, når du optager. Den skal som minimum stå på standby.

Min boks er frosset fast i hovedmenuen

Hvis din boks er frosset, kan du først prøve at genstarte den ved at tage strømkablet ud bag på boksen (eller vip power-knappen over på 0, hvis din boks har det).

Vent 10 sekunder og sæt kablet i igen (eller vip power-knappen tilbage på 1). Nu bør din boks starte op og virke som normalt.

Min boks stopper ved tredje eller fjerde prik

Hvis din boks stopper op, kan det skyldes, at din boks ikke opfanger noget antennesignal. Tjek først, at der går et antennekabel direkte fra antennedåsen på væggen og ind i ”RF IN” bag på din boks. Kontroller også, at antennekablet ikke er tydeligt beskadiget.

Hvis alt ser fint ud, og det stadig ikke virker, kan du prøve at tage dit smartcard ud af boksen og sætte det i igen.

Hvis din boks stadig ikke opfanger antennesignalet, kan du ringe til Teknisk Support og få hjælp.

Jeg kan ikke få lov til at starte et program forfra

Hvis du har problemer med at starte et program forfra, kan det skyldes:

  • At det er mere end syv dage (i nogle tilfælde 48 timer) siden, programmet blev sendt.
  • At der ikke er rettigheder til at starte programmet forfra. Det gælder for eksempel nogle sportsudsendelser og film.

Tv-pakker

Har jeg indflydelse på indholdet af min kabel-tv-pakke?

Enkelte adresser hører til en antenneforening og her afgøres indholdet af din tv-pakke. Du kan læse om dine muligheder for at få indflydelse på indholdet i tv-pakkerne på din antenneforenings hjemmeside.

Se indhold i tv-pakkerne.

Hvordan skifter jeg tv-pakke?

Du skifter din tv-pakke ved at kontakte kundeservice. Hvis du skifter til en mindre pakke, koster det et engangsbeløb på 299 kroner. Hvis du skifter til en større pakke, skal du ikke betale noget gebyr.

Hvornår kan jeg skifte min kabel-tv-pakke?

Du kan ændre din kabel-tv-pakke med løbende måned + en måneds varsel.

Hvor lang tid går der, fra jeg ændrer min tv-pakke, til ændringen træder i kraft?

Når du ændrer din tv-pakke, er varslet løbende måned + en måned. Men vi opkræver selvfølgelig først for den nye pakke efter gældende varsel, altså løbende måned + en måned.

Hvilke kanaler er med i min tv-pakke?

Enkelte adresser hører til en antenneforening og her besluttes det, hvilke kanaler der er i din tv-pakke.

Du kan indtaste din adresse på stofa.dk/tv/tv-pakker og se, hvilke kanaler der hører med i din tv-pakke. 

TV 2 PLAY (med Stor Tv-pakke)

Skal jeg betale ekstra for at få adgang til TV 2 PLAY?

Nej, hvis du har Stor tv-pakke, får du TV 2 PLAY med i dit abonnement uden ekstra beregning.

Hvilket TV 2 PLAY-abonnement følger med Stor tv-pakke?

Det er TV 2 PLAY Basis med reklamer (normalpris 49 kr./md.)

Hvordan får jeg adgang til TV 2 PLAY?

Du aktiverer TV 2 PLAY på Mine Sider. For at få adgang til Mine Sider skal du først oprette et MitLogin. Når du har aktiveret TV 2 PLAY på Mine Sider, modtager du en mail fra TV 2 PLAY, hvor du bliver guidet igennem oprettelsen.  

Hvordan ser jeg TV 2 PLAY?

Du henter TV 2 PLAY-app'en til din smartphone, tablet, Apple TV eller tv-boks fra Stofa. Du kan også se TV 2 PLAY på PC og Mac via play.tv2.dk.

Hvad er TV2 PLAY Basispakken med reklamer?

Med TV 2 PLAY Basispakken kan du streame de fleste tv-programmer og serier fra TV 2’s kanaler, dog ikke live-tv. Inden hvert program er en kort reklameblok på 1-3 min. Der vises ikke reklamer før børneindhold.

Hvad gør jeg, hvis jeg i forvejen har TV 2 PLAY Basispakken med reklamer?

Så behøver du ikke gøre noget. Når du aktiverer TV 2 PLAY hos Stofa, sørger vi automatisk for, at dit eksisterende abonnement ophører sammen med betalingen.

Hvad gør jeg, hvis jeg i forvejen har et andet abonnement hos TV 2 PLAY end Basispakken med reklamer?

Hvis du ønsker at gøre brug af TV 2 PLAY-abonnementet gennem Stofa, opsiger du blot det andet abonnement hos TV 2 PLAY. Du kan bruge de samme loginoplysninger, som du plejer.

Kan jeg købe TV 2 PLAY gennem Stofa, hvis ikke jeg har Stor tv-pakke?

Nej. For at have TV 2 PLAY gennem Stofa, skal du have Stor tv-pakke.

Kan jeg købe et andet TV 2 PLAY-abonnement end TV 2 PLAY Basispakken gennem Stofa?

Nej. Med Stor tv-pakke er det TV 2 PLAY Basispakken, som følger med, og det er ikke muligt at købe adgang til andre TV 2 PLAY-abonnementer.  

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har problemer med TV 2 PLAY?

Du skal kontakte TV 2 PLAY kundeservice på 89 88 12 12. 

Hvad sker der, hvis jeg opsiger min store tv-pakke?

Hvis du opsiger din store tv-pakke, bliver dit abonnement på TV 2 PLAY Basispakken også opsagt.

WebTv

Hvad koster WebTv?

WebTv følger med alle tv-produkter fra Stofa. WebTv koster ikke ekstra i abonnement, men vær opmærksom på, at det kan koste ekstra i dataforbrug afhængigt af aftalen med din udbyder. Vi anbefaler derfor, at du så vidt muligt er tilkoblet wifi, når du bruger WebTv både i og udenfor hjemmet.

Hvordan kan jeg se WebTv på min tv-skærm?

Du kan spejle dit indhold fra WebTv med Chromecast.

Kan jeg se WebTv på min smartphone eller tablet?

Ja. Har du en iPhone, iPod touch, iPad eller en Android-baseret telefon eller tablet, kan du se WebTv direkte på telefonen eller din tablet ved at hente Stofa-app’en.

Hent app til iPhone/iPod touch/iPad her

Hent app til Android her

Kan jeg se WebTv i udlandet?

Ja, hvis du er på ferie i EU eller opholder dig i EU i en periode, så kan du tage dit WebTv med. Alt det kræver er, at du har tv fra Stofa og adgang til internettet, og så kan du streame i hele EU. Vær opmærksom på, at du bruger data, når du streamer. Sørg derfor for at tilslutte en wifi-forbindelse, hvis der er mulighed for det.

Kan jeg leje film, starte forfra eller tilgå arkivet med WebTv?

Ja, du kan leje film via WebTv. Du skal blot leje den på WebTv på computeren, og så kan du se den på alle enheder bagefter. Du kan starte forfra mv. på WebTv, hvis du har SmartTv, VælgSelv (8, 16, 32) eller en tv-pakke.

Hvorfor kan jeg kun se Lille tv-pakke via WebTv, når jeg har Stor tv-pakke?

Det kan være på grund af en særlig aftale med din antenneforening. Du kan kontakte din antenneforening for mere information.

Hvorfor har jeg ikke adgang til WebTv, selvom jeg har tv fra Stofa?

Det kan være fordi, din antenneforening ikke samarbejder med Stofa om at tilbyde WebTv. Du kan kontakte din antenneforening for mere information.

Hvordan får jeg WebTv?

WebTv følger altid med, når du har tv fra Stofa.

Hvad er minimumskravene for WebTv?

Operativsystemer (krav):

PC: Minimum Windows 7 - minimum Google Chrome 64 bit

Mac: Minimum OSX 10.10 - minimum Google Chrome 64 bit eller Safari 11

iPhone, iPad: iOS 11 – iOS 12 – iOS 13

Android: 7.0 – 8.0 – 9.0

Apple TV: TVOS 11 – TVOS 12 – TVOS 13

 

Muligheder for casting:
Chromecast: Chromecast 1 - Chromecast 2 - Chromecast 3 - Chromecast Ultra

Hvorfor får jeg at vide, mit grafikkort ikke er understøttet, når jeg vil se WebTv?

Nogle enheder med OS X med visse grafikkort kan ikke bruge WebTv i Chrome. I stedet kan du bruge Safari til afspilning.

Disse grafikkort er ikke kompatible:

  • ATI Radeon X1900
  • Intel Mobile 945 Express
  • Nvidia GeForce 7300 GT
  • Alle Intel GPU'er undtagen 6. og 7. generation
  • Alle Nvidia GPU'er undtagen 6xx- og 7xx-serierne
  • Alle AMD GPU'er undtagen R200-, R300- og D-serierne

Disse grafikkort kan virke ustabilt:

  • Intel HD 3000p
  • Generelt via Virtualbox
  • Generelt via VMWare
  • Macs med Nvidia på High Sierra
Hvorfor viser mit Apple TV en stillbillede, inden den begynder at afspille? 

Det er fordi, dit Apple TV er indstillet til at tilpasse billedefrekvensen og/eller det dynamiske område. Dette kan slås fra under dit Apple TVs indstillinger > Video og lyd > Match indhold. Herefter vil din afspilning starte væsentligt hurtigere.

Filmleje

Hvordan lejer jeg en film via WebTv?

Du lejer en film ved at gå til webtv.stofa.dk og klikke på ’Lejebutik’. Herefter vælger du, om du vil leje filmen i SD eller HD. Har du en Android-tablet eller -smartphone, kan du leje film direkte i app’en.  

Hvordan lejer jeg film på min Stofa tv-boks?

Du finder lejefilmene under punktet ’Lej film og serier’. Når du har valgt en film, kan du leje den direkte med din fjernbetjening.

Hvad koster en film?

Vi har lejefilm helt ned til 19 kroner, og episoder fra serier koster typisk 9 kroner. Premierefilm koster fra 39 kroner.

Nogle gange er der tilbud på lejefilm, så du kan leje udvalgte film til en lavere pris.

Hvordan betaler jeg for filmen?

Prisen for filmen kommer på din næste regning fra Stofa.

Kan jeg fortryde mit køb af lejefilm?

Nej, der er ikke fortrydelsesret på lejefilm.

Hvor lang tid kan jeg se filmen?

Din lejefilm er tilgængelig i 48 timer. Du kan se den alle de gange, du vil, og lige når det passer dig inden for de 48 timer.

Hvor kan jeg se de film, jeg har lejet inden for de seneste 48 timer?

Du kan se din lejefilm på Stofa WebTv og i Stofa WebTv-app’en til smartphone, tablet og Apple TV. I app’en finder du filmen under ’Mit indhold’. Har du en Stofa tv-boks, kan du finde din lejefilm under ’Mit SmartTv’.

Kan jeg se, hvilke film jeg har lejet tidligere?

Ja, du kan se et overblik på Mine Sider. Du finder overblikket under ’Regninger’ og derefter ’Lejede film’.

Streamingarkiver

Hvor finder jeg de streamingarkiver, der hører med mit abonnement?

På Stofa WebTv ligger streamingarkiverne under ’Leverandører’ på forsiden. På Stofa tv-boksen ligger de under menupunktet ’Arkiver’.

Kan jeg købe ekstra streamingarkiver?

Du kan købe C MORE Film og V series & film. De andre streamingarkiver hører eksklusivt med til vores tv-pakker. Jo større en tv-pakke, jo flere streamingarkiver har du adgang til.

Ultra HD

Hvordan ser jeg den nye Viasat Ultra HD-kanal hos Stofa?

Du kan se kanalen, hvis du har Stor tv-pakke. For at se Viasat Ultra HD, skal du have et UHD-tv og kabel-tv fra Stofa. Hvis ikke du har et UHD-tv, kan du se kanalen med Stofa WebTv, hvor indholdet bliver komprimeret til HD-kvalitet.

Hvad sker der, hvis ikke man har et ultra HD-tv?

Så vil der være sort skærm på ultra HD-kanaler.

Kan alle se ultra HD-kanaler?

Nej, det kræver et ultra HD-tv. Derudover vises ultra HD-kanaler på nuværende tidspunkt kun via kabel-tv.  

Kan man se ultra HD-kanaler via Stofa-boksen?

Nej, hos Stofa sendes ultra HD på nuværende tidspunkt ud via kabel-tv og man skal derfor skifte til almindelig tv-visning.

Apps

Hvordan logger jeg ind på MyMTV Music og Nickelodeon Play?

Du skal bruge dit MitLogin til at logge ind med.

Har du ikke et MitLogin, kan du oprette det på mitlogin.stofa.dk.

Regning (tv)

Hvorfor skal jeg betale Copydan- og Kodaafgift?

Copydan er en lovpligtig afgift, som opkræves jævnfør oprethavsloven for komponister, kunstnere og forfattere. Kodaafgift er også en lovpligtigt afgift, som skal betales jævnfør ophavsretsloven for musikere og lydproducenter.

Hvad dækker programafgift på min regning?

Programafgiften betales til de programleverandører, som leverer tv-kanaler til din antenneforening eller Stofa. Programafgiften dækker ikke de lovpligtige Koda- og Copydan afgifter.

Er det sikkert at lade Stofa opbevare mine Dankort-oplysninger?

Dine Dankortoplysninger opbevares ikke hos Stofa, men hos en Bankcertificeret ekstern leverandør (e-Pay,) der er godkendt til at opbevare betalingsoplysninger for e-handelsbutikker.

Flytning og opsigelse (tv)

Opsiges mit kabel-tv automatisk ved fraflytning?

Nej, Stofa får i de fleste tilfælde ikke besked om flytninger fra eksempelvis kommuner, udlejere, boligforeninger mv. Du har derfor selv ansvar for at melde din flytning til os, og det kan du gøre ved at kontakte os på 88 30 30 30.