Gå til hovedindhold

Ofte stillede spørgsmål om tv

Bestilling

Hvilke tv-løsninger kan jeg vælge hos Stofa?

Hos Stofa kan du vælge imellem mere end 100 kanaler – de fleste i HD-kvalitet. 

  • Tv-pakker: Køb en tv-pakke med faste kanaler. Vælg imellem tre tv-pakker. 
  • FritValg: Tilføj kanaler ovenpå din tv-pakke. FritValg består af op til 85 kanaler du frit kan vælge oven på din lille-, mellem- eller store tv-pakke.
  • VælgSelv 8, 16, 32: Tilføj 8, 16 eller 32 kanaler til din Lille tv-pakke - til en fast pris.
Hvordan bestiller jeg tv?

Hvis du vil bestille en tv-pakke eller VælgSelv, kan du gøre det på stofa.dk. Hvis du vil bestille SmartTv, skal du kontakte kundeservice.

SmartTv

Hvordan optager jeg programmer, når jeg har en Stofa-boks med harddisk?

I programguiden på dit tv, kan du markere de programmer, du ønsker at optage. Boksen husker automatisk at optage de programmer, du har markeret. Du kan også optage det program, du er i gang med at se. Så skal du blot trykke på den røde optageknap på din fjernbetjening. Du kan kun optage én udsendelse af gangen.

Husk, der skal være sat strøm til din boks, når du optager. Den skal som minimum stå på standby.

Læs mere om SmartTv

Hvilke pakker og kanaler kan jeg få med Stofa SmartTv?

Du kan vælge SmartTv sammen med alle vores tv-produkter. Vi har et stort udvalg af tv-kanaler og tv-pakker, så der er noget for alle i familien. 

Læs mere om vores tv-univers

Skal jeg have tv fra Stofa for at få SmartTv?

Ja. For at få SmartTv skal du have tv fra Stofa eller en antenneforening, der samarbejder med Stofa.

Skal jeg have bredbånd fra Stofa for at få SmartTv?

Nej, ikke nødvendigvis. Har du ikke bredbånd fra Stofa, inkluderer vi et modem med en 2 Mbit forbindelse, som skal benyttes til din Stofa-boks. Dette gælder kun, hvis du får tv og bredbånd gennem antennestikket.

Læs mere om bredbånd fra Stofa

Hvad er SmartTv?

Med SmartTv kan du se tv, når det passer dig. Du kan blandt andet starte programmer forfra i op til 7 dage tilbage, sætte dem på pause eller spole tilbage og leje mere end 5000 film direkte fra sofaen. Desuden får du nemt adgang til tv- og filmarkiver direkte på tv’et - heriblandt DR’s tv-arkiv.

For at få SmartTv skal du leje en Stofa-boks - enten med eller uden harddisk. Det koster 75 kr./md. at leje boksen uden harddisk og 99 kr./md. med harddisk.  

Du kan købe SmartTv sammen med alle vores tv-produkter. 

Læs mere om SmartTv

Kan jeg få Stofa SmartTv uden at have en tv-pakke?

Nej, du skal have en tv-pakke for at tilkøbe Stofa SmartTv

Virker Stofa-boksen med en router?

Til dig med kabel-tv:
Arris-boksen kan virke trådløst og behøver ikke kabling til modem fra Stofa, hvilket dog anbefales for optimal stabilitet. Resterende tv i husstanden kan nøjes med en Stofa-kortlæser og Stofa-kort.

Tv uden Stofa-boks eller kortlæser og kort vil ikke kunne modtage tv-signal. 

Til dig med fiber:
Du skal have en Stofa-boks til hvert tv i husstanden. Boksene skal kables direkte til Fiberboksen (CPE) med et internetkabel.

Tv uden en Stofa-boks vil ikke kunne modtage tv-signal, da det normale tv-signal afbrydes.

Hvad kan en Stofa-boks med harddisk?

Med en Stofa-boks med harddisk kan du optage tv-programmer. Du kan optage fra alle de digitale tv-kanaler du har adgang til. Der er plads til mere end 60 timers optagelse i standard opløsning.

HD-programmer kræver mere plads og derfor kan du optage færre HD-udsendelser. Herudover har boksen de samme funktioner, som en standard boks, det vil sige, at man kan leje film, se arkiv, spole, pause og starte programmer forfra.

Hvad er Stofa-kortlæser og Stofa-kort?

Med Stofa-kortlæser og Stofa-kort kan du få adgang til dit krypteret tv-indhold, for eksempel hvis du køber kanaler ovenpå din tv-pakke.

Dine kanaler bliver lagt på Stofa-kortet, som du sætter i kortlæseren og kobler til dit tv. Har du en indbygget kortlæser i dit tv, kan du nøjes med at bestille et Stofa-kort.

Du kan for eksempel tilkøbe VælgSelv Frit-kanaler til din tv-pakke og få adgang til kanalerne via kort og eventuel kortlæser, hvis ikke du har en Stofa-boks. Er du SmartTv-kunde, kan du benytte kortlæser og kort til de ekstra tv, du har i hjemmet, og se dit indhold uden du behøver en Stofa-boks til alle tv. Er du fiber-kunde kan det kræve en Stofa-boks til hvert tv afhængig af, hvilken kabling du har i hjemmet.

Du betaler et engangsbeløb på 299 kr. for kortlæseren og kortet følger med uden beregning. Der er altså ikke noget månedligt abonnement.

Kan jeg ombytte min Stofa-boks uden harddisk til en Stofa-boks med harddisk?

Ja. Du skal bare være opmærksom på, at den månedlige leje stiger fra 75 kr./md. til 99 kr./md., hvis du vælger en med harddisk. Hvis du gerne vil ombytte din boks, kan du kontakte kundeservice på chatten.

MitTv

Kan jeg se MitTv-kanalerne på alle mine tv?

 

Med Stofa MitTv kan du ikke se tv via kabel-tv eller antennestik. Du skal i stedet have en Stofa-boks eller Stofa-kortlæser samt Stofa-kort på samtlige tv i husstanden.

Til dig med tv via antennestik i væggen:
Du skal minimum have en SmartTv-boks, der understøtter Stofa MitTv. Denne boks skal kables til et modem fra Stofa samt antennestik.

Arris-boksen kan med en trådløs USB dongle (som du bestiller sammen med boksen) virke trådløst og  behøver ikke kabling til modem fra Stofa, hvilket dog anbefales for optimal stabilitet.

Resterende tv i husstanden kan nøjes med en Stofa-kortlæser og Stofa-kort.

Tv uden Stofa-boks eller kortlæser og kort vil ikke kunne modtage tv-signal.

Til dig med tv via en fiberboks:
Du skal have en Stofa-boks til hvert tv i husstanden, der understøtter Stofa MitTv. Boksene skal kables direkte til Fiberboksen (CPE) med et internetkabel.

Tv uden en Stofa-boks vil ikke kunne modtage tv-signal, da det normale tv-signal afbrydes.

Kan jeg se en kanal, før jeg vælger den?

Ja, du kan se tre minutters smagsprøve pr. udsendelse på de fleste kanaler. Så kan du se, om den er noget for dig, før du køber kanalen.

Hvilke kanaler kan jeg få med Stofa MitTv?

Med Stofa MitTv vælger du lige præcis de kanaler, du ønsker. Du kan vælge imellem mere end 100 kanaler

Kan kundeservice hjælpe mig med at til- og fravælge kanaler?

Nej, det kan de ikke. Men de kan hjælpe dig med at finde den rette tv-løsning for dig. MitTv er et 100 procent selvbetjent produkt, hvor du har kontrollen over, hvilke kanaler du ønsker at se. Dermed er det kun dig, der kan styre det.

Hvornår får jeg adgang til at se en kanal, jeg har købt?

Du får adgang til at se en kanal umiddelbart efter, at din betaling er gennemført. Se her, hvordan du tilmelder et betalingskort. Der kan ikke benyttes Mastercard.

Hvornår bliver pengene trukket på mit betalingskort?

Pengene trækkes med det samme, når du accepterer køb af en kanal.

Kan man vælge lige præcis de kanaler, man ønsker?

Ja, du bestemmer helt selv, hvilke kanaler du køber. Du kan vælge imellem mere end 100 tv-kanaler – de fleste i skarp HD-kvalitet. 

Tv-pakker

Har jeg indflydelse på indholdet af min kabel-tv-pakke?

Enkelte adresser hører til en antenneforening og her afgøres indholdet af din tv-pakke. Du kan læse om dine muligheder for at få indflydelse på indholdet i tv-pakkerne på din antenneforenings hjemmeside.

Se indhold i tv-pakkerne.

Hvordan skifter jeg tv-pakke?

Du skifter din tv-pakke ved at kontakte kundeservice. Hvis du skifter til en mindre pakke, koster det et engangsbeløb på 299 kroner. Hvis du skifter til en større pakke, skal du ikke betale noget gebyr.

Hvornår kan jeg skifte min kabel-tv-pakke?

Du kan ændre din kabel-tv-pakke med løbende måned + en måneds varsel.

Hvor lang tid går der, fra jeg ændrer min tv-pakke, til ændringen træder i kraft?

Når du ændrer din tv-pakke, er varslet løbende måned + en måned. Men vi opkræver selvfølgelig først for den nye pakke efter gældende varsel, altså løbende måned + en måned.

Hvilke kanaler er med i min tv-pakke?

Enkelte adresser hører til en antenneforening og her besluttes det, hvilke kanaler der er i din tv-pakke.

Du kan indtaste din adresse på stofa.dk/tv/tv-pakker og se, hvilke kanaler der hører med i din tv-pakke. 

TV 2 PLAY

Hvad gør jeg, hvis jeg i forvejen har TV 2 PLAY Basispakken med reklamer?

Så behøver du ikke gøre noget. Når du aktiverer TV 2 PLAY hos Stofa, sørger vi automatisk for, at dit eksisterende abonnement ophører sammen med betalingen.

Hvad gør jeg, hvis jeg i forvejen har et andet abonnement hos TV 2 PLAY end Basispakken med reklamer?

Hvis du ønsker at gøre brug af TV 2 PLAY-abonnementet gennem Stofa, opsiger du blot det andet abonnement hos TV 2 PLAY. Du kan bruge de samme loginoplysninger, som du plejer.

Kan jeg købe TV 2 PLAY gennem Stofa, hvis ikke jeg har Stor tv-pakke?

Nej. For at have TV 2 PLAY gennem Stofa, skal du have Stor tv-pakke.

Kan jeg købe et andet TV 2 PLAY-abonnement end TV 2 PLAY Basispakken gennem Stofa?

Nej. Med Stor tv-pakke er det TV 2 PLAY Basispakken, som følger med, og det er ikke muligt at købe adgang til andre TV 2 PLAY-abonnementer.  

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har problemer med TV 2 PLAY?

Du skal kontakte TV 2 PLAY kundeservice på 89 88 12 12. 

Hvad sker der, hvis jeg opsiger min store tv-pakke?

Hvis du opsiger din store tv-pakke, bliver dit abonnement på TV 2 PLAY Basispakken også opsagt.

Skal jeg betale ekstra for at få adgang til TV 2 PLAY?

Nej, hvis du har Stor tv-pakke, får du TV 2 PLAY med i dit abonnement uden ekstra beregning.

Hvilket TV 2 PLAY-abonnement følger med Stor tv-pakke?

Det er TV 2 PLAY Basispakken med reklamer (normalpris 39 kr./md.)

Hvordan får jeg adgang til TV 2 PLAY?

Du aktiverer TV 2 PLAY på Mine Sider. For at få adgang til Mine Sider skal du først oprette et MitLogin. Når du har aktiveret TV 2 PLAY på Mine Sider, modtager du en mail fra TV 2 PLAY, hvor du bliver guidet igennem oprettelsen.  

Hvordan ser jeg TV 2 PLAY?

Du henter TV 2 PLAY-app'en til din smartphone, tablet, Apple TV eller SmartTv. Du kan også se TV 2 PLAY på PC og Mac via play.tv2.dk.

Hvad er TV2 PLAY Basispakken med reklamer?

Med TV 2 PLAY Basispakken kan du streame de fleste tv-programmer og serier fra TV 2’s kanaler, dog ikke live-tv. Inden hvert program er en kort reklameblok på 1-3 min. Der vises ikke reklamer før børneindhold.

VælgSelv

Hvad er VælgSelv?

VælgSelv giver dig mulighed for at bygge ekstra kanaler ovenpå din Lille tv-pakke til en fast pris. Du kan vælge at tilføje 8, 16 eller 32 kanaler. Så kan du for eksempel lave din egen sportspakke eller børnepakke. Du kan frit vælge mellem mere end 80 kanaler. For at få VælgSelv skal du have en Stofa-boks inkl. kort eller en Stofa-kortlæser inkl. kort.

Læs mere om og bestil VælgSelv

Hvordan skifter jeg mine VælgSelv-kanaler?

Du skifter ud i dine kanaler på Mine Sider. Du kan skifte dine kanaler ud én gang om måneden, og du vælger selv, om du vil skifte én eller flere kanaler ud. Du skal foretage dine ændringer senest den sidste dag i måneden inden kl. 23.59 - så træder det i kraft fra den 1. i måneden efter. Hvis du ikke foretager nogle ændringer, vil din VælgSelv-pakke indeholde de samme kanaler som måneden før.

Gå til Mine Sider

Hvad er VælgSelv Frit?

VælgSelv Frit giver dig mulighed for at købe kanaler enkeltvis oven på din Lille-, Mellem- eller Store tv-pakke. Du kan vælge mellem mere end 80 kanaler. For at få VælgSelv Frit skal du have en Stofa-boks inkl. kort eller en Stofa-kortlæser inkl. kort.

Hvordan skifter jeg mine VælgSelv Frit-kanaler?

Har du VælgSelv Frit, kan du ændre dine kanaler på Mine Sider. Når du vælger nye kanaler til, kan du se dem med det samme. Hvis du skifter nogle kanaler ud, træder din ændring i kraft fra den 1. i næste måned.

Skal jeg have en SmartTv-boks for at få VælgSelv?

Nej, du kan godt nøjes med Stofa-kortlæser og Stofa-kort, men du kan selvfølgelig også vælge SmartTv, hvis du vil have tv-kanaler, filmleje, arkiver med mere samlet ét sted.

Hvordan vælger jeg mine VælgSelv-kanaler?

Du bestiller VælgSelv ved at kontakte kundeservice. Herefter sammensætter du selv din VælgSelv-pakke på Mine Sider.

Kan jeg se min VælgSelv-pakke på Stofa WebTv?

Ja. VælgSelv-pakken kan selvfølgelig streames på både WebTv og Stofa-app’en, hvor du også kan bruge de interaktive tjenester som at starte programmer forfra og spole.

Hvordan bruger jeg WebTv?

WebTv følger altid med, når du har tv fra Stofa - og uanset tv-produkt kan du se det meste af dit indhold på WebTv. Har du interaktive funktioner med i dit tv-produkt, kan du også bruge dem. 

Bliv klogere på, hvordan du bruger WebTv og de forskellige funktioner, der følger med.

 

WebTv

Hvorfor kan jeg kun se Lille tv-pakke via WebTv, når jeg har Stor tv-pakke?

Det kan være på grund af en særlig aftale med din antenneforening. Du kan kontakte din antenneforening for mere information.

Hvorfor har jeg ikke adgang til WebTv, selvom jeg har tv fra Stofa?

Det kan være fordi, din antenneforening ikke samarbejder med Stofa om at tilbyde WebTv. Du kan kontakte din antenneforening for mere information.

Hvordan får jeg WebTv?

WebTv følger altid med, når du har tv fra Stofa.

Hvad er minimumskravene for WebTv?

Operativsystemer (krav):

Windows 7: Internet Explorer 11 - minimum Google Chrome 64 bit

Mac: Minimum OSX 10.8  - minimum Safari 6 - minimum Google Chrome 64 bit

iPhone, iPad: iOS 11 - iOS 12

Android: 5.0 - 5.1 - 6.0 - 7.0 - 8.0

Apple TV 4: tvOS 10 - tvOS 11 - TVOS 12

Af rettighedsmæssige grunde bruger vi specialiseret player til afvikling af WebTv på din computer. Hvis du ikke har playeren installeret, kan du besøge webtv.stofa.dk hvor du kan hente den, og hvor du også kan se en guide til installation. Playeren fås til Windows og Mac OS X.

Hvorfor bliver jeg bedt om at installere Stofa WebTv, når jeg lige har installeret det?

I visse tilfælde er det nødvendigt, at du afinstallerer den gamle version helt, inden du installerer den nyeste.

Hvis du bruger Google Chrome, kan det være fordi, Stofa WebTv udvidelsen ikke automatisk er blevet aktiveret. Dette gør du via 'Indstillinger' (ikon oppe i højre hjørne med tre prikker ovenpå hinanden), herefter 'Flere Værktøjer' og 'Udvidelser'. Herunder skal du finde Stofa WebTV udvidelsen på listen og aktivere den.

Hvorfor får jeg at vide, mit grafikkort ikke er understøttet, når jeg vil se WebTv?

Nogle enheder med OS X med visse grafikkort kan ikke bruge WebTv i Chrome. I stedet kan du bruge Safari til afspilning.

Disse grafikkort er ikke kompatible:

  • ATI Radeon X1900
  • Intel Mobile 945 Express
  • Nvidia GeForce 7300 GT
  • Alle Intel GPU'er undtagen 6. og 7. generation
  • Alle Nvidia GPU'er undtagen 6xx- og 7xx-serierne
  • Alle AMD GPU'er undtagen R200-, R300- og D-serierne

Disse grafikkort kan virke ustabilt:

  • Intel HD 3000p
  • Generelt via Virtualbox
  • Generelt via VMWare
  • Macs med Nvidia på High Sierra
Hvad koster WebTv?

WebTv følger med alle tv-produkter fra Stofa. WebTv koster ikke ekstra i abonnement, men vær opmærksom på, at det kan koste ekstra i dataforbrug afhængigt af aftalen med din udbyder. Vi anbefaler derfor, at du så vidt muligt er tilkoblet wifi, når du bruger WebTv både i og udenfor hjemmet.

Hvordan kan jeg se WebTv på min tv-skærm?

Du kan spejle dit indhold fra WebTv op på din tv-skærm på flere forskellige måder.

Kan jeg se WebTv på min smartphone eller tablet?

Ja. Har du en iPhone, iPod touch, iPad eller en Android-baseret telefon eller tablet, kan du se WebTv direkte på telefonen eller din tablet ved at hente Stofa-app’en.

Hent app til iPhone/iPod touch/iPad her

Hent app til Android her

Kan jeg se WebTv i udlandet?

Ja, hvis du er på ferie i EU eller opholder dig i EU i en periode, så kan du tage dit WebTv med. Alt det kræver er, at du har tv fra Stofa og adgang til internettet, og så kan du streame i hele EU. Vær opmærksom på, at du bruger data, når du streamer. Sørg derfor for at tilslutte en wifi-forbindelse, hvis der er mulighed for det.

Kan jeg leje film, starte forfra eller tilgå arkivet med WebTv?

Ja, du kan leje film via WebTv. Du skal blot leje den på WebTv på computeren, og så kan du se den på alle enheder bagefter. Du kan starte forfra mv. på WebTv, hvis du har SmartTv, VælgSelv (8, 16, 32) eller en tv-pakke.

Lej film og serier online

Tusindvis af film til dig og din familie. I Stofa Filmshoppen kan du leje mere end 5.000 film, og der er noget for enhver smag. Premierefilm, klassikere, børnefilm og meget mere.

Når du har lejet en film, kan du streame den fra tablet og smartphone via Stofa WebTv-app’en samt fra computer og tv.

 

Filmleje

Hvordan lejer jeg en film via WebTv?

Du lejer en film ved at gå til webtv.stofa.dk og klikke på ’Lejebutik’. Herefter vælger du, om du vil leje filmen i SD eller HD. Har du en Android-tablet eller -smartphone, kan du leje film direkte i app’en.  

Hvor lang tid kan jeg se filmen?

Din lejefilm er tilgængelig i 48 timer. Du kan se den alle de gange, du vil, og lige når det passer dig inden for de 48 timer.

Hvor kan jeg se de film, jeg har lejet inden for de seneste 48 timer?

Du kan se din lejefilm på Stofa WebTv og i Stofa WebTv-app’en til smartphone, tablet og Apple TV. I app’en finder du filmen under ’Mit indhold’. Har du en Stofa tv-boks, kan du finde din lejefilm under ’Mit SmartTv’.

Kan jeg se, hvilke film jeg har lejet tidligere?

Ja, du kan se et overblik på Mine Sider. Du finder overblikket under ’Regninger’ og derefter ’Lejede film’.

Hvordan lejer jeg film på min Stofa tv-boks?

Du finder lejefilmene under punktet ’Lej film og serier’. Når du har valgt en film, kan du leje den direkte med din fjernbetjening.

Hvad koster en film?

Vi har lejefilm helt ned til 19 kroner, og episoder fra serier koster typisk 9 kroner. Premierefilm koster fra 39 kroner.

Nogle gange er der tilbud på lejefilm, så du kan leje udvalgte film til en lavere pris.

Hvordan betaler jeg for filmen?

Prisen for filmen kommer på din næste regning fra Stofa.

Har du Stofa MitTv, betaler du filmen med det samme med dit dankort.

Kan jeg fortryde mit køb af lejefilm?

Nej, der er ikke fortrydelsesret på lejefilm.

Streamingarkiver

Hvor finder jeg de streamingarkiver, der hører med mit abonnement?

På Stofa WebTv ligger streamingarkiverne under ’Leverandører’ på forsiden. På Stofa tv-boksen ligger de under menupunktet ’Arkiver’.

Kan jeg købe ekstra streamingarkiver?

Du kan købe C MORE Film og Viasat Film. De andre streamingarkiver hører eksklusivt med til vores tv-pakker. Jo større en tv-pakke, jo flere streamingarkiver har du adgang til.

Få hjælp til AirPlay og Chromecast

Kom godt i gang med at bruge AirPlay og Chromecast, så du kan caste indhold fra din smartphone eller tablet op på tv'et. Det er nemt og enkelt og kræver blot en internetforbindelse samt en Apple TV-boks eller en Chromecast. 

 

Ultra HD

Hvordan ser jeg den nye Viasat Ultra HD-kanal hos Stofa?

Du kan se kanalen, hvis du har Stor tv-pakke. For at se Viasat Ultra HD, skal du have et UHD-tv og kabel-tv fra Stofa. Derfor har Stofa MitTv-kunder ikke mulighed for at se Viasat Ultra HD. Hvis ikke du har et UHD-tv, kan du se kanalen med Stofa WebTv, hvor indholdet bliver komprimeret til HD-kvalitet.

Hvad sker der, hvis ikke man har et ultra HD-tv?

Så vil der være sort skærm på ultra HD-kanaler.

Kan alle se ultra HD-kanaler?

Nej, det kræver et ultra HD-tv. Derudover vises ultra HD-kanaler på nuværende tidspunkt kun via kabel-tv.  

Kan man se ultra HD-kanaler via Stofa-boksen?

Nej, hos Stofa sendes ultra HD på nuværende tidspunkt ud via kabel-tv og man skal derfor skifte til almindelig tv-visning.

Apps

Hvordan logger jeg ind på MyMTV Music og Nickelodeon Play?

Du skal bruge dit MitLogin til at logge ind med.

Har du ikke et MitLogin, kan du oprette det på mitlogin.stofa.dk.

Regning (tv)

Hvorfor skal jeg betale Copydan- og Kodaafgift?

Copydan er en lovpligtig afgift, som opkræves jævnfør oprethavsloven for komponister, kunstnere og forfattere. Kodaafgift er også en lovpligtigt afgift, som skal betales jævnfør ophavsretsloven for musikere og lydproducenter.

Hvad dækker programafgift på min regning?

Programafgiften betales til de programleverandører, som leverer tv-kanaler til din antenneforening eller Stofa. Programafgiften dækker ikke de lovpligtige Koda- og Copydan afgifter.

Er det sikkert at lade Stofa opbevare mine Dankort-oplysninger?

Dine Dankortoplysninger opbevares ikke hos Stofa, men hos en Bankcertificeret ekstern leverandør (e-Pay,) der er godkendt til at opbevare betalingsoplysninger for e-handelsbutikker.

Flytning og opsigelse (tv)

Opsiges mit kabel-tv automatisk ved fraflytning?

Nej, Stofa får i de fleste tilfælde ikke besked om flytninger fra eksempelvis kommuner, udlejere, boligforeninger mv. Du har derfor selv ansvar for at melde din flytning til os, og det kan du gøre ved at kontakte os på 88 30 30 30.