Gå til hovedindhold

Få hjælp til Stofa Tv

Her kan du få hjælp og gode råd til dit tv fra Stofa. Du finder hjælp til alle vores tv-produkter: SmartTv, WebTv, tv-pakker, VælgSelv og MitTv

Kom godt i gang med dit tv-produkt fra Stofa

Kom godt i gang

Vi vil gerne hjælpe dig godt i gang med dit tv-produkt, så du hurtigst muligt kan få adgang til alt den underholdning, der ligger og venter. Få blandt andet hjælp til kanalsøgning og tilslutning af din Stofa-boks.

Hjælp til dine problemer med tv fra Stofa

Løs dit problem

Vi vil gerne hjælpe dig, hvis du har problemer med dit tv. Få blandt andet hjælp til et bedre tv-signal. Du kan også læse, hvad du skal gøre, hvis billedet hakker, når du bruger Chromecast og AirPlay sammen med WebTv.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan skifter jeg tv-pakke?

Du skifter din tv-pakke ved at kontakte kundeservice. Hvis du skifter til en mindre pakke, koster det et engangsbeløb på 299 kroner. Hvis du skifter til en større pakke, skal du ikke betale noget gebyr.

Hvor lang tid går der, fra jeg ændrer min tv-pakke, til ændringen træder i kraft?

Når du ændrer din tv-pakke, er varslet løbende måned + en måned. Men vi opkræver selvfølgelig først for den nye pakke efter gældende varsel, altså løbende måned + en måned.

Hvordan får jeg WebTv?

WebTv følger altid med, når du har tv fra Stofa.

Hvad er minimumskravene for WebTv?

Operativsystemer (krav):

Windows 7: Internet Explorer 11 - minimum Google Chrome 64 bit

Mac: Minimum OSX 10.8  - minimum Safari 5 - minimum Google Chrome 64 bit

iPhone, iPad: iOS 9 - iOS 10 - iOS 11

Android: 5.0 - 5.1 - 6.0 - 7.0 - 8.0

Apple TV 4: tvOS 9 - tvOS 10 - tvOS 11

Af rettighedsmæssige grunde bruger vi specialiseret player til afvikling af WebTv på din computer. Hvis du ikke har playeren installeret, kan du besøge webtv.stofa.dk hvor du kan hente den, og hvor du også kan se en guide til installation. Playeren fås til Windows og Mac OS X.

Opsiges mit kabel-tv automatisk ved fraflytning?

Nej, Stofa får i de fleste tilfælde ikke besked om flytninger fra eksempelvis kommuner, udlejere, boligforeninger mv. Du har derfor selv ansvar for at melde din flytning til os, og det kan du gøre ved at kontakte os på 88 30 30 30.

Hvordan bruger jeg AirPlay?

For at komme i gang med AirPlay, skal du afspille tv, serier eller film på din iPhone eller iPad. Herefter skal du forbinde din enhed til dit Apple TV i iOS-kontrolpanelet. Her kan du se den eller de enheder, du kan afspille tv, film og serier med via AirPlay. Vælg den enhed, du ønsker at se din underholdning på.

Et lille tip

AirPlay kræver en trådløs forbindelse. Dit Apple TV og enheden, du afspiller fra, skal være på samme trådløse netværk.

Læs mere om AirPlay her.

 
 

Hvordan virker Chromecast?

1. Sæt din Chromecast i dit tv og download Google Home-app’en på din smartphone eller tablet. Den skal du bruge til at forbinde din Chromecast til dit wifi. Når de er forbundet, er du klar til at bruge din Chromecast.

2. For at spejle indhold fra din smartphone eller tablet til dit tv, skal du åbne Stofa WebTv-app’en på din enhed. Her skal du trykke på Chromecast-ikonet oppe i højre hjørne. Du får nu vist en liste med mulige Chromecast-enheder på samme netværk som din smartphone eller tablet. Vælg din Chromecast på listen - du kan se navnet på din Chromecast i Chromecast-app'en. 

3. Når forbindelsen mellem din Chromecast og din app er oprettet, vælger du det indhold, du gerne vil se, og det vises på din tv-skærm.

4. Du kan stadig bevæge dig rundt i Stofa WebTv-app’en, mens indholdet afspilles via Chromecast. Hvis du forlader ”afspilleren”, bliver indholdet vist som en miniafspiller i bunden af skærmen.

5. Hvis du vil afbryde forbindelsen, trykker du blot på Chromecast-ikonet igen og vælger ”Afbryd forbindelse”.

Husk, at din Chromecast og smartphone eller tablet skal være koblet på det samme trådløse netværk.

Læs mere om Chromecast.