Gå til hovedindhold

Ofte stillede spørgsmål om telefoni

Bestilling

Kan jeg selv vælge mit telefonnummer?

Når du bestiller telefoni, kan du frit vælge dit nye nummer blandt de numre, vi tilbyder. Du kan også vælge et Guldnummer, som er et nummer, der er let at huske. Et Guldnummer koster et engangsbeløb på 299 kr.

Hvor finder jeg fuldmagten til overflytning af nummer?

Hvis du har bestilt telefoni med overflytning af dit nuværende nummer, sender vi fuldmagten til dig. Fuldmagten skal underskrives og returneres i svarkuverten, før vi kan begynde at overflytte dit nummer. Husk, at den skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten.

Jeg overvejer telefoni fra Stofa. Kan jeg beholde mit nuværende nummer?

Ja. Når du bestiller telefoni fra Stofa er det vigtigt, at du ikke opsiger dit nuværende abonnement. Du bestiller blot en overflytning af dit telefonnummer. Så sender vi dig en fuldmagt, som du skal underskrive og returnerer. Når vi har modtaget din fuldmagt, opsiger vi dit nuværende abonnement og overflytter dit telefonnummer til Stofa. Det tager op til 30 dage at flytte et telefonnummer.

Bestil telefoni

Jeg har bestilt flytning af mit telefonnummer, men det er ikke flyttet endnu?

Som udgangspunkt tager det op til 30 dage at flytte et telefonnummer. Hvis der er gået mere end 30 dage, siden du har returneret den tilsendte fuldmagt, er du velkommen til at kontakte kundeservice. Hvis du netop har bestilt fiberbredbånd, skal du være opmærksom på, at de 30 dage først gælder fra den dato, fiberforbindelsen er etableret hos dig.

Hvor lang tid tager det at få flyttet mit telefonnummer?

Som udgangspunkt tager det op til 30 dage at flytte et telefonnummer. For at vi kan flytte dit nummer kræver det, at du skriver under på en fuldmagt og returnerer den. Husk, at den skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten. Når vi kender den endelige dato for overflytning af dit telefonnummer, modtager du en mail fra os samt fra din nuværende teleudbyder.

Bestil telefoni

Hvordan får jeg telefoni fra Stofa?

 

For at få telefoni, skal du have bredbånd eller tv fra Stofa. Hvis du har tv, men ikke bredbånd fra Stofa, opretter vi en bærelinje på 2 Mbit til 0 kr./md., som kan bruges til telefoni. Dette gælder kun, hvis du får internet gennem antennestikket. Du kan bestille telefoni ved at kontakte kundeservice.

Læs mere om telefoni

Hvilke abonnementer kan jeg vælge mellem?

Du kan enten vælge et fast pris abonnement eller et forbrugsafregnet abonnement.

Læs mere om og bestil telefoni

Betaling og forbrug

Kan jeg sætte et maksimalt beløb på mit forbrug?

Ja. På Mine Sider kan du tilmelde dig SaldoMaks, som betyder, at din telefon spærres for udgående kald, hvis du når den øvre grænse, du har tastet ind, som det maks. beløb du vil ringe for om måneden. Du kan selv ophæve spærringen igen på Mine Sider.

Gå til Mine Sider

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en regning på mit telefoni?

Dit telefoni bliver opkrævet på din bredbåndsregning, som du får hvert kvartal. Regningen er bagudopkrævet. Hvis du har et forbrugsafregnet telefoniabonnement og har brugt under 50 kroner i det pågældende kvartal, bliver beløbet flyttet til næste faktura.

Hvis du ikke har modtaget en regning for nylig, er du velkommen til at kontakte kundeservice.

Kan jeg få en separat regning på mit telefoni?

Nej, det er desværre ikke muligt, da dit telefoni bliver opkrævet på samme regning som dit bredbånd.

Abonnement

Hvordan får jeg flyttet mit telefonnummer med til en ny udbyder?

Hvis du flytter dit telefoni til en ny udbyder, behøver du ikke opsige det nummer, du har hos Stofa i dag. Du bestiller blot telefoni hos din nye udbyder, som sørger for, at dit telefonnummer bliver flyttet.

Hvordan flytter jeg mit telefoniabonnement til min nye adresse?

Du kan flytte dit abonnement, hvis vi forsyner på din nye adresse. Når du flytter dit bredbånd, bliver dit telefoni automatisk flyttet med. Du kan melde din flytning ved at skrive til kundeservice på chatten.

Læs mere om flytning

Skal min computer være tændt, før jeg kan bruge telefoni?

Nej, det er ikke nødvendigt. Du skal dog have dit modem/din fiberboks tændt, og sikre at det er tilsluttet korrekt.

Tjenester og services

Hvilke services følger med mit abonnement?

Med telefoni fra Stofa får du adgang til følgende funktioner:

  • Saldomaks - så din regning ikke bliver for høj

  • Forbrugsoversigt, som du kan finde på Mine Sider

  • Mulighed for at lave forskellige spærringer

  • Skjul nummer

  • Vis-nummer*

  • Viderestilling*

  • Telefonsvarer*

* Gælder kun i udvalgte antenneforeninger. Hvis du har fiber, får du tjenesterne med, hvis du både har tv og bredbånd hos Stofa. Normalpris 25 kr./mdr. for tillægspakken.

Kan jeg få mit telefonnummer skjult uden at have hemmeligt nummer?

Ja. På Mine Sider kan du tilmelde dig servicen ‘Skjul Nummer’, som betyder, at dit nummer skjules for dem, du ringer til. Denne tjeneste er gratis. Har du ‘Skjul Nummer’, men ønsker ved nogle opkald, at dit nummer skal fremgå, skal du blot trykke *31* før nummeret, du vil ringe til.

Hvis du ikke har tilmeldt dig ‘Skjult Nummer’, har du stadig mulighed for at skjule dit nummer ved enkeltstående kald ved at trykke *31* før nummeret, du vil ringe til.

Gå til Mine Sider

Kan jeg sætte spærring på mit abonnement?

Ja, på Mine Sider har du mulighed for at tilmelde dig forskellige spærringer, så du begrænser muligheden for at ringe på din telefon og dermed undgår misbrug - for eksempel opkald til udlandet eller til dyre betalingsnumre. Det er gratis at oprette og fjerne spærringer.

Du har også mulighed for at lave en total spærring for alle udgående kald eller for kald til mobilnumre, udlandet, betalingsnumre eller træfpunkt.

Gå til Mine Sider