Få hjælp med din telefoni
I vejledningerne til Stofa Internet finder du hjælp til opsætning af telefoni. Hvis du er i tvivl om, hvilken vejledning du skal vælge, er det vigtigt, du tjekker, hvilket internetudstyr du har i dag.
• Stofa Internet via fiber (Her har du kun en fiberboks*)
• Stofa Internet via fiber med Icotera router (Navnet står på din router)
• Stofa Internet via fiber med Tilgin router (Navnet står på din router)
• Stofa Internet gennem kabel-tv-nettet**
Hjælp til brug af telefoni tillægstjenester
* Hvis du får internet via fiber, vil der altid være en fiberboks fastmonteret i din bolig. Afhængigt af hvilket område du bor i, kan din internetløsning også kræve en router fra Stofa. Vores routere har forskellige navne, så husk at tjekke, hvad din router hedder. Navnet står på selve routeren.
** Hvis du får internet via kabel-tv-nettet, vil løsningen altid inkludere et modem, ofte af mærket Technicolor.

Ofte stillede spørgsmål
Du kan læse om IP-telefoni og finde vores vejledning til opsætning af IP-telefoni her.
Det tager normalt op til 30 dage at flytte et telefonnummer. For at vi kan flytte dit telefonnummer kræver det, at du skriver under på en fuldmagt, og sender den retur til os på np@stofa.dk. Husk, at fuldmagten skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten. Du modtager en mail fra os samt din nuværende teleudbyder, når vi ved, hvilken dato din nummerflytning træder i kraft.
Du kan flytte dit telefoni-abonnement, hvis vi kan levere internet på din nye adresse. Når du flytter dit internet, bliver din telefoni automatisk flyttet med. Du kan melde din flytning ved at skrive til vores kundeservice på chatten eller ved at ringe til os på 8830 3030.
Det er desværre ikke muligt at få en separat regning for telefoni, da det bliver opkrævet på samme regning som dit internet.
Hvis du har bestilt telefoni med overflytning af dit nuværende nummer, sender vi en fuldmagt til dig. Vi beder dig underskrive fuldmagten og sende den retur til os. Når vi har modtaget din fuldmagt, kan vi begynde at overflytte dit nummer. Husk, at den skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten.
Med Stofa Telefoni får du adgang til følgende funktioner:
• SaldoMaks - så din regning ikke bliver for høj
• Forbrugsoversigt, som du kan finde på Mine Sider
• Mulighed for at lave forskellige spærringer
• Skjul nummer
• Vis-nummer*
• Viderestilling*
• Telefonsvarer*
* Gælder kun i udvalgte antenneforeninger på kabel-tv-nettet. Hvis du har fiber, får du Tillægspakken med de tre tjenester med. Har du Fri Tale på kabel-tv-nettet, er tillægspakken også inkluderet. Normalpris 25 kr./mdr..
Ja, det kan du. På Mine Sider kan du tilmelde dig SaldoMaks. Her kan du blandt andet spærre for udgående kald, hvis du er nået den øvre grænse for det maksimale beløb, du har tastet ind. Du kan altid ophæve spærringen igen på Mine Sider.
Ja, det kan du. På Mine Sider har du mulighed for at tilmelde dig forskellige spærringer, så du begrænser muligheden for at ringe til eller modtage opkald fra udlandet eller dyre betalingsnumre. Det er gratis at oprette og fjerne spærringer.
Du har også mulighed for at lave en total spærring for alle opkald eller for kald til mobilnumre, udlandet eller betalingsnumre.
Gå til Mine Sider
Ja, det kan du. På Mine Sider kan du tilmelde dig servicen Skjult Nummer, hvor du kan skjule dit telefonnummer for dem, du ringer til. Denne tjeneste er gratis. Har du Skjult Nummer, men ønsker at dit nummer er synligt i enkelte opkald, skal du blot trykke *31* før nummeret, du vil ringe til.
Hvis du flytter dit telefoni til en ny udbyder, behøver du ikke opsige det nummer, du har hos Stofa i dag. Du bestiller blot telefoni hos din nye udbyder, som sørger for, at dit telefonnummer bliver flyttet.
Her kan du finde priserne for opkald til udlandet fra din telefon.