Gå til hovedindhold
 

Din regning fra Stofa

 
 
Hvor ofte modtager jeg min regning?

Dine abonnementer hos Stofa opkræves som udgangspunkt et kvartal forud. Nogle tjenester, som for eksempel telefonopkald og filmleje, bliver dog opkrævet bagud - altså efter, du har lejet filmen. Læs mere om de forskellige opkrævninger under 'Jeg forstår ikke perioden på min regning'.

 

Vi sender en regning til dig hvert kvartal. Hvis du ikke har modtaget en regning for nylig, kan det være fordi, dit abonnement er oprettet eller ændret lige efter en af vores faktureringsdatoer. Går der længere tid, uden du modtager en regning, kan du kontakte kundeservice på chatten.

 

Er du tilmeldt Digital post, kan du gå på Mine Sider og kontrollere, at vi har den rigtige e-mail registreret. Hvis ikke, kan du ændre den eller tilføje en anden e-mail. Ser mailen rigtig ud, men har du ikke modtaget din regning, kan du prøve at kigge i 'Uønsket post' eller 'Spam' i din mailboks. 

 
Hvorfor opkræves jeg for mere end et kvartal?

Vi sender en regning til dig hvert kvartal. Hvis du ikke har modtaget en regning for nylig, kan det være fordi, dit abonnement er oprettet eller ændret lige efter en af vores faktureringsdatoer. Går der længere tid, uden du modtager en regning, kan du kontakte kundeservice på chatten.

 

Er du tilmeldt Digital post, kan du gå på Mine Sider og kontrollere, at vi har den rigtige e-mail registreret. Hvis ikke, kan du ændre den eller tilføje en anden e-mail. Ser mailen rigtig ud, men har du ikke modtaget din regning, kan du prøve at kigge i 'Uønsket post' eller 'Spam' i din mailboks. 

 

Vi opkræver abonnementer et kvartal forud. Hvis dit abonnement er startet lige efter vores faktureringsdato, vil din første regning være for en længere periode. Du kan se den nøjagtige periode på regningen. Din næste regning vil til gengæld være for et helt kvartal. 

 

Se eksempel på regning (signal gennem fiber)

 

Se eksempel på regning (signal gennem kabel-tv-stikket)

 
Hvorfor modtager jeg flere regninger?

Hvis du får signal gennem kabel-tv-stikket, får du én regning for dit kabel-tv og én regning for bredbånd/telefoni/SmartTv. Regningerne kommer ikke nødvendigvis i den samme måned.

 
Hvornår modtager jeg min 1. regning?

Vi opkræver for abonnementer et kvartal forud. Hvis dit abonnement er startet lige efter vores faktureringsdato, kan der gå længere tid, før du modtager en regning.

 

Du kan altid holde øje på Mine Sider og se, om der er en regning klar til dig. På Mine Sider kan du også betale din regning eller tilmelde dig Betalingsservice.

 
Hvorfor modtager jeg en regning for et teknikerbesøg?

Prisen for et teknikerbesøg afhænger af flere ting:

  • Hvilken opgave der skal løses
  • Tidspunktet på dagen
  • Hvilke materialer der bliver brugt til at udføre opgaven

 

stofa.dk/hjaelp/gebyrer finder du en samlet oversigt over priser.

 
Hvorfor har jeg ikke modtaget min regning?

Du kan altid se betalte og ubetalte regninger på Mine Sider. ​

 

​Hvis du er tilmeldt Betalingsservice, kan du se beløb og betalingsdato på din Betalingsserviceoversigt. Du kan se hele regningen på Mine Sider.  ​

 

Hvis du ikke er tilmeldt Betalingsservice, men er tilmeldt Digital post, modtager du en mail med din regning (den er vedhæftet som PDF). Hvis du ikke har modtaget mailen, kan du prøve at tjekke 'Uønsket post' eller 'Spam'.

 

Er du ikke tilmeldt Betalingsservice eller Digital post, sender vi regningen til dig med post. Modtager du, mod forventning, ikke din regning, kan du altid se og betale den på Mine Sider

 
Jeg forstår ikke perioden på min regning?

Dine abonnementer hos Stofa opkræves som udgangspunkt et kvartal forud. Nogle tjenester, som for eksempel telefonopkald og filmleje, bliver dog opkrævet bagud - altså efter, du har lejet filmen. Se eksempel nederst.

 

Vi opkræver abonnementer et kvartal forud. Hvis dit abonnement er startet lige efter vores faktureringsdato, vil din første regning være for en længere periode.

 

Hvis du har skiftet produkt og ikke forstår din regning, kan du læse mere under 'Hvorfor opkræves jeg for mere end et kvartal?’. ​

Sådan ser din regning ud, hvis du har lejet en film

 

Se eksempel på telefoni (gennem kabel-tv-nettet)

 

Se eksempel på telefoni (gennem fiber)

 
Hvorfor får jeg en regning for udstyr?

Når du opsiger dit abonnement hos Stofa og har haft noget af vores udstyr (eksempelvis et bredbåndsmodem), vil vi gerne have det retur igen. Dette står også i din bekræftelse på opsigelsen.

 

Du har mulighed for at sende modemmet retur til os. Det skal sendes retur til:  

 

Stofa A/S

Edison Park 1

6715 Esbjerg N  

 

Alternativt kan du aflevere det i én af vores butikker i Aalborg, Aarhus, Horsens eller Kolding. Du kan finde adresserne på stofa.dk/kontakt

 

Selvom vi allerede har sendt dig en opkrævning for dit udstyr, kan du nå at aflevere det endnu. Hvis du sender udstyret retur, bliver regningen automatisk krediteret. Hvis du afleverer udstyret i butikken, sørger butikskonsulenten for det hele.

 

Hvis du sender dit udstyr retur med posten, er det en god idé at gemme kvitteringen fra posthuset, da det er dit bevis på, at du har sendt udstyret retur.

 

Sådan betaler du din regning

 
Kan jeg få min regning tilsendt pr. post?

Du kan godt få tilsendt din regning med post. Det koster et brevpostgebyr på 29 kr. pr. faktura og et faktureringsgebyr på 49 kr. pr. faktura. ​

 

Hvis du vil afmelde dig Digital post, kan du gøre det på Mine Sider. Når du er logget ind, klikker du på 'Digital post’ og herefter 'Ændre oplysninger'. 

 
Kan jeg min regning tilsendt pr. mail?

Du kan godt få tilsendt din regning på mail. Når du køber et abonnement ved Stofa og oplyser din mail, bliver du automatisk tilmeldt Digital post. Det betyder, at vi sender information og regninger til den oplyste mail. 

 
Hvordan betaler jeg min regning?

Du kan betale din regning på flere måder. Hvis du modtager din regning pr. post eller mail, så skal du bruge betalingsoplysningerne nederst på regningen (det lange nummer, der starter med +71). Du kan også logge på Mine Sider eller gå ind på stofa.dk/betal og betale med kort eller MobilePay. 

 
Hvordan tilmelder jeg mig PBS?

Af hensyn til personfølsomme oplysninger må vi desværre ikke hjælpe dig med tilmelding til Betalingsservice. ​

 

Du kan nemt selv tilmelde dig på følgende måder: ​

  • Via Mine Sider – her skal du bruge dit kundenummer, CPR-nummer,  reg. og kontonummer samt NemID
  • Via din netbank – her skal du bruge oplysningerne fra din regning, din ordrebekræftelse eller fra mailen med din regning

 

Husk at holde øje med, at aftalen bliver registreret som ny aftale på din Betalingsserviceoversigten. Indtil aftalen er aktiv, skal du betale din regning som normalt​.

 

Se eksempel på PBS-oplysninger (tv og bredbånd gennem kabel-tv-stikket)

 

Se eksempel på PBS-oplysninger (tv og bredbånd gennem fiber)

 
Kan min arbejdsgiver betale min regning?

Ja, vi kan godt sende din regning til din arbejdsgiver. I det tilfælde skal du kontakte kundeservice på 88 30 30 30. 

 

Hvis du ikke kan betale din regning

 
Kan jeg udskyde betalingsfristen?

Det er ikke muligt at udskyde betalingsfristen.

 

Vi må ikke ændre betalingsdatoen på din regning. Hvis du ikke kan betale din regning til den oplyste forfaldsdato, kan du vente på, vi sender en eller to rykkerskrivelser. Ved at vente på de to rykkere, bliver betalingsdatoen for det samlede skyldige beløb den 1. i næstkommende måned.

 

Hver rykkerskrivelse er på 100 kr. Du kommer derfor til at betale 200 kr. ekstra ved at vente på to rykkere.

 
Hvorfor modtager jeg en rykkerskrivelse?

Du modtager en rykkerskrivelse, fordi betalingen af en Stofa-regning ikke er registreret til tiden.

 

Vi sender op til to rykkerskrivelser på 100 kr. pr. stk. Hvis ikke den sidste rykker betales til tiden, afbryder vi dit abonnement. Læs mere om det i vores aftalevilkår.

 
Hvorfor er mit signal lukket?

Dit signal bliver lukket, hvis du ikke betaler din regning samt de to rykkere til tiden. Du kan se og betale dit skyldige beløb på www.stofa.dk/betal eller Mine Sider. ​

 

Hvis du vil have genåbnet dit signal, er der et genåbningsgebyr. Læs mere under 'Hvordan bliver jeg genåbnet'.

 

Hvis du er tilmeldt Betalingsservice, så skal du ringe til kundeservice på 88 30 30 30 for at blive genåbnet.

 
Hvordan bliver jeg genåbnet?

Du skal betale hele det skyldige beløb og rykkere, før vi kan genåbne dit signal. Hvis du skal have åbnet dit signal igen, er der et genåbningsgebyr. Se det præcise beløb på stofa.dk/hjaelp/gebyrer. ​

 

Du kan se og betale dit skyldige beløb på stofa.dk/betal eller Mine Sider. ​

 

Hvis du er tilmeldt Betalingsservice, så skal du ringe til kundeservice på 88 30 30 30 for at blive genåbnet. 

 

Gebyrer på min regning

 
Hvad er PBS-gebyr? ​

Stofa opkræver 9,75 kr. pr. regning, når du er tilmeldt Betalingsservice. Gebyret dækker over vores omkostninger, der er forbundet med at tilbyde Betalingsservice-opkrævning.

 
Hvad er brevpostgebyr?

Stofa opkræver 29 kr. pr. kvartal, hvis du ikke er tilmeldt Digital post. Gebyret dækker over omkostninger til produktion og fremsendelse af dokumenter og regninger.

 

Ønsker du at undgå gebyret, kan du tilmelde dig Digital post på Mine SiderLæs mere om Digital post.

 
Hvad er Koda/Copydan og programafgift?

Når du har et tv-produkt, går en del af din betaling til de lovpligtige afgifter Koda- og Copydanafgifter.​

 

Programafgiften betales til de programleverandører, der udbyder tv-kanalerne i dit tv-produkt.

 
Hvad er faktureringsgebyr?

Stofa opkræver et faktureringsgebyr på 49 kr. Gebyret dækker over de administrative omkostninger der er ved at danne indbetalingskort.

 

Du kan undgå faktureringsgebyret ved at tilmelde dig Betalingsservice på Mine Sider.

 
Hvad er et engangsgebyr?

Når du bestiller et abonnement ved Stofa, kan der være oprettelsesgebyr eller andre engangsydelser. Du kan se en prisliste på stofa.dk/hjaelp/gebyrer.

Fik du svar på dit spørgsmål?