Gå til hovedindhold

Hastighedstest

- test din internethastighed


Når du får internet fra Stofa, har du bestilt en bestemt hastighed - for eksempel 50 eller 200 Mbit. Hvis ikke dit modem/router leverer den hastighed videre, kan internettet opleves langsommere end det burde være. 

Du kan teste hastigheden på dit modem/router fra en computer eller bærbar computer og med et godkendt netværkskabel.

Bemærk: Den hastighed du måler, er på selve modemmet/routeren, og er en test af om modemmet/routeren fungerer korrekt. Du vil ikke kunne opnå samme hastighed via wifi, som når du måler med et kabel direkte i modemmet.

Test din internethastighed

Sådan tager du hastighedstesten

  1. Sluk for alt udstyr, der benytter netværket
  2. Sæt din computer til din router/fiberboks
  3. Start testen

Er hastigheden for lav?

Er den målte hastighed på selve modemmet/routeren for lav i forhold til den bestilte hastighed, anbefaler vi, at du tester din hastighed igen på et andet tidspunkt. Hvis din hastighed stadig er for lav, kan du kontakte vores kundeservice og teknisk support på 88 30 30 30.

Få det bedste resultat med hastighedstesten

Hvilken hastighed har du?

Hvis du er i tvivl om, hvilken hastighed du har, kan du finde den ved at logge på Mine Sider med dine login-oplysninger (e-mail og adgangskode).

1.    Vælg ’Mit abonnement’ i menuen
2.    Aflæs din hastighed under ’Bredbånd’.

Er din bredbåndshastighed ikke som forventet?

Ønsker du en højere hastighed i din internetpakke?

Har du brug for en højere hastighed i din internetpakke? Hvis I for eksempel er mange der streamer eller gamer på samme tid, kan du have behov for en høj hastighed, så I alle får den optimale oplevelse. Hvis du i forvejen er kunde hos Stofa, kan du nemt skifte din internetpakke på Mine Sider eller ved at kontakte kundeservice.

Er du endnu ikke kunde, kan du læse mere om vores internetpakker og bestille internet online.