Gå til hovedindhold

Test dit modem

Når du får bredbånd fra Stofa, har du bestilt en bestemt hastighed - for eksempel 50 eller 100 Mbit. Hvis ikke dit modem leverer den hastighed videre, kan internettet opleves langsommere end det burde være. 

Du kan selv teste efter om den hastighed, der faktisk kommer igennem dit modem, passer med den hastighed, du har bestilt.

Test dit modem
Tag en hastighedstest

Tag testen

Du kan teste hastigheden på dit modem fra en computer eller bærbar computer og med et godkendt netværkskabel.

Bemærk: Den hastighed du måler, er på selve modemmet, og er en test af om modemmet fungerer korrekt. Du vil ikke kunne opnå samme hastighed via wifi, som når du måler med et kabel i modemmet.

Tjek at din modem er opsat korrekt

Er hastigheden for lav

Er den målte hastighed på selve modemmet for lav i forhold til den bestilte hastighed, anbefaler vi, at du tester din hastighed igen på et andet tidspunkt. Hvis din hastighed stadig er for lav, kan du kontakte vores kundeservice og teknisk support på 88 30 30 30.

Find din bestilte hastighed på Mine Sider

Hvilken hastighed skal du have?

Hvis du er i tvivl om, hvilken hastighed du har, kan du finde den ved at logge på Mine Sider på stofa.dk med dine login-oplysninger (e-mail og adgangskode).  

  1. Vælg ’Mit abonnement’ i menuen
  2. Aflæs din hastighed under ’Bredbånd’.