Gå til hovedindhold

Ofte stillede spørgsmål om bredbånd

Bestilling

Kan jeg få en tekniker til at installere mit bredbånd?

Ja, det kan du. Hvis der ikke er trukket kabel og monteret en datadåse på din adresse, sender vi en tekniker ud til dig uden beregning. Hvis det hele er klar, og du blot skal have sat dit modem op, kan du bestille en tekniker gennem kundeservice. Du skal være opmærksom på, at teknikerbesøget i dette tilfælde er egenbetalt.

Bestil bredbånd

Hvad koster det at få bredbånd?

Oprettelsen af et bredbåndsabonnement koster 0 kr. Der kan dog være et forsendelsesgebyr, hvis du skal have tilsendt for eksempel et modem.

Bestil bredbånd

Hvor lang tid skal jeg vente på mit bredbånd efter bestilling?

Når du bestiller bredbånd med gør-det-selv-installation, sender vi dit modem til dig inden for fem hverdage. Skal du have besøg af en tekniker, eller har du fiberbredbånd, kan ventetiden variere.

Bestil bredbånd

Hvordan bestiller jeg bredbånd?

Du kan nemt bestille bredbånd på stofa.dk/bredbaand. På nogle adresser skal du dog have en tv-aftale fra Stofa eller en antenneforening for at få bredbånd. Er du i tvivl om dette, kan du kontakte kundeservice, der kan hjælpe dig.  

Bestil bredbånd

Abonnement

Kan jeg få mere plads i min mailboks?

Du kan oprette op til fem mailadresser, når du har bredbånd fra Stofa. Ønsker du ekstra mailplads, kan du bestille det på Mine Sider for 10 kr./md. Ekstra mailplads kan være en god idé for dig, der modtager store filer og billeder eller gemmer filer, du gerne vil have adgang til fra flere computere.

Gå til Mine Sider

Kan jeg læse min mail andre steder end hjemme?

Ja. Via webmail kan du læse dine mails uanset, hvor i verden du befinder dig.

Gå til webmail

Hvornår træder det i kraft, hvis jeg ændrer min hastighed?

Ændrer du dit abonnement til en højere hastighed end din nuværende, træder ændringen i kraft samme dag. Ændrer du derimod dit abonnement til en lavere hastighed, bliver hastigheden ændret med gældende varsel - den 1. i næste måned.

Du kan ændre din hastighed på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd, skal du kontakte kundeservice.

Gå til Mine Sider

Hvordan får jeg en højere hastighed på mit bredbånd?

Du kan altid ændre din bredbåndshastighed på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd, skal du kontakte kundeservice på chatten for at ændre din hastighed.

Se hastigheder og priser

Tilkøb

Jeg har brug for en fast IP-adresse, hvordan får jeg den?

Du kan bestille en fast IP-adresse på Mine Sider (hvis du har fiberbredbånd skal du bestille via kundeservice). Når du bestiller, skal du angive MAC-adressen for den enhed, der skal have fast IP-adresse. Så sørger systemet for resten. IP-adressen tildeles nemlig dynamisk, så du behøver hverken indstille den manuelt på din computer eller i din routers opsætning.

Gå til Mine Sider

Kan jeg få et antivirus-program hos Stofa?

Ja. Du kan købe vores SafeSurf-pakke, der indeholder antivirus, spamfilter, spyware, firewall og forældrekontrol. Du kan bestille SafeSurf direkte på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd skal du bestille pakken hos kundeservice.

Læs mere om SafeSurf

Opsætning og installation

Jeg har brug for hjælp til opsætning af min faste IP-adresse

Når du bestiller en fast IP-adresse, skal du angive MAC-adressen på den enhed, der skal modtage den faste IP-adresse. Adressen bliver dynamisk tildelt af vores system, så du behøver ikke indstille det manuelt. Hvis du har problemer med dette, kan du kontakte Teknisk Support.