Gå til hovedindhold
Stofa er en del af Norlys

Ofte stillede spørgsmål om internet

Bestilling

Hvor lang tid skal jeg vente på mit internet efter bestilling?

Når du bestiller internet med gør-det-selv-installation, sender vi dit modem til dig inden for fem hverdage. Skal du have besøg af en tekniker, eller skal du have internet via fiber, kan ventetiden variere.

Ved enkelte abonnementstyper, kan der være to ugers leveringstid ved gør-det-selv-installation.

Bestil internet

Hvad koster det at få internet?

Der er gratis oprettelse af internet fra 200Mbit og opefter ellers koster det 299 kr. Der kan også være et forsendelsesgebyr, hvis du skal have tilsendt for eksempel et modem.

Bestil internet

Kan jeg få en tekniker til at installere mit internet?

Ja, det kan du. Hvis der ikke er trukket kabel og monteret en datadåse på din adresse, sender vi en tekniker ud til dig uden beregning. Hvis det hele er klar, og du blot skal have sat dit modem op, kan du bestille en tekniker gennem kundeservice. Du skal være opmærksom på, at teknikerbesøget i dette tilfælde er egenbetalt.

Bestil internet

Hvilken type internet kan jeg få?

Stofa leverer internet via fibernettet og kabel-tv-stikket (coax).

Hvilken type og hastighed du kan få afhænger af teknologi og forholdene på din adresse.

Du kan altid tjekke din adresse på stofa.dk for at se, hvilke produkter vi kan levere hjemme hos dig.

Tjek din adresse

Abonnement

Hvordan får jeg en højere internethastighed/pakke?

Du kan altid ændre din hastighed eller internetpakke på Mine Sider. 

Se pakker/hastigheder og priser

Hvornår træder det i kraft, hvis jeg ændrer min hastighed?

Ændrer du dit abonnement til en anden hastighed end din nuværende, træder ændringen i kraft samme dag (der kan gå op til 48 timer, hvis du har internet via fiber). Hvis du skal have tilsendt udstyr, træder ændringen i kraft, når udstyr bliver afsendt. 

Hvis du bestiller 1000 Mbit på kabel-tv nettet (coax), kan det være, vi skal skifte et stik i dit hjem. Derfor træder det først i kraft, når du har haft besøg af en af vores teknikere, der skifter stikket for dig. 

Du kan ændre din hastighed på Mine Sider, hvis du har internet via kabel-tv-nettet. 

Gå til Mine Sider

Kan jeg læse min mail andre steder end hjemme?

Ja. Via webmail kan du læse dine mails uanset, hvor i verden du befinder dig.

Gå til webmail

Kan jeg få mere plads i min mailboks?

Du kan oprette op til fem mailadresser, når du har internet fra Stofa. Ønsker du ekstra mailplads, kan du bestille det på Mine Sider for 10 kr./md. Ekstra mailplads kan være en god idé for dig, der modtager store filer og billeder eller gemmer filer, du gerne vil have adgang til fra flere computere.

Gå til Mine Sider

Tilkøb

Kan jeg få et antivirus-program hos Stofa?

Ja. Du kan købe vores SafeSurf-pakke, der indeholder antivirus, spamfilter, spyware og familieregler. Du kan også vælge at skifte til vores internetpakker, som inkuderer SafeSurf med SafeLogin.

Læs mere om SafeSurf

Jeg har brug for en fast IP-adresse, hvordan får jeg den?

Du kan bestille en fast IP-adresse på Mine Sider (hvis du har fiberbredbånd skal du bestille via kundeservice). Når du bestiller, skal du angive MAC-adressen for den enhed, der skal have fast IP-adresse. Så sørger systemet for resten. IP-adressen tildeles nemlig dynamisk, så du behøver hverken indstille den manuelt på din computer eller i din routers opsætning.

Gå til Mine Sider

SuperWifi

Når jeg har købt en internetpakke, der inkluderer to SuperWifi-enheder, får jeg dem så automatisk tilsendt?

Nej, du skal aktivt bestille SuperWifi. Det er jo ikke sikkert, at du har behov for dem. Du kan enten bestille sammen med bestilling af din internetpakke, eller når du finder ud af, at du har behovet. Du kan nemt bestille via Mine Sider.

Gå til Mine Sider

Når jeg ved, at jeg har wifi-udfordringer, hvordan finder jeg ud af, hvor mange jeg har brug for?

Du finder en guide på stofa.dk/wifiguide, som kommer med en anbefaling til dig.

Er det svært at installere SuperWifi?

Nej, det er ret nemt. Der følger en lille vejledning med, når du modtager SuperWifi, hvor du kan se, at du skal installere ved hjælp af en app. Du kan også finde en video her på stofa.dk, hvor du kan se, hvordan du skal installere.

Se videoen her

Er det muligt at få en tekniker til at installere SuperWifi?

Ja, det er muligt. Se priser på stofa.dk/gebyr.

SafeSurf

Hvordan får jeg SafeSurf, hvis jeg ikke har en e-mailadresse?

Det kan ikke lade sig gøre at give dig SafeSurf, hvis vi ikke har en e-mailadresse, som vi kan sende velkomstmail med aktivering i.

Hvordan får jeg aktiveret SafeSurf?

Når du har købt SafeSurf, får du en velkomstmail fra "Stofa safeavenue@f-secure.com” med link til at installere den første enhed. Skal du have flere enheder på, skal du gå ind på ”Mit SafeSurf”. Du finder link, brugernavn og kodeord i velkomstmailen. Se vejledning her.

Hvor mange licenser får jeg med til SafeSurf/SafeLogin?

Du får automatisk tildelt 7 licenser på SafeSurf og 21 til SafeLogin. Har du brug for flere, skal du blot ringe til Stofa Kundeservice, så kan de give dig adgang til flere. Det koster ikke ekstra.

Hvad kan jeg som forældre gøre?

Du kan sørge for, at dine børn ikke får adgang til upassende indhold, og så kan du sætte begrænsninger på, hvor lang tid børnene er online på deres forskellige enheder. 

Kan jeg få SafeSurf på mine iOS-enheder?

Ja, som noget nyt kan du også få sikkerhed på dine iOS enheder. Online-trafikken kører via en VPN-forbindelse, så du er ikke bare beskyttet, når du er online fra hjemmet, også når du en online på fx andre wifi-netværk. iOS enheder kan tilsluttes, når du vælger ”Barn”, når du skal tilføje enhed på ”Min SafeSurf”.

SafeLogin

Hvordan får jeg SafeLogin på mine enheder (pc, mac, tablets og smartphones)?

Du skal gå ind på portalen ”Min SafeSurf”, som du fik adgang til, da du fik SafeSurf. Her kan du bestille SafeLogin til dine forskellige enheder. Se vejledning her.

Hvor mange licenser får jeg med til SafeSurf/SafeLogin?

Du får automatisk tildelt 7 licenser på SafeSurf og 21 til SafeLogin. Har du brug for flere, skal du blot ringe til Stofa Kundeservice, så kan de give dig adgang til flere. Det koster ikke ekstra.

Kan jeg nøjes med kun at få SafeLogin?

Nej, det er ikke muligt. SafeLogin er kun noget du får adgang til, når du får SafeSurf.

Opsætning og installation

Jeg har brug for hjælp til opsætning af min faste IP-adresse

Når du bestiller en fast IP-adresse, skal du angive MAC-adressen på den enhed, der skal modtage den faste IP-adresse. Adressen bliver dynamisk tildelt af vores system, så du behøver ikke indstille det manuelt. Hvis du har problemer med dette, kan du kontakte Teknisk Support.

Kan jeg oprette forbindelse til mit wifi uden at taste adgangskode?

Når du skal oprette forbindelse til din trådløse router i modemmet, fungerer det ofte ved, at du vælger navnet på dit trådløse netværk (wifi) og indtaster adgangskoden.

På de fleste af Stofas modem er der en WPS funktion. Med WPS funktionen kan du slippe for at indtaste adgangskoden til wifi-netværk. For at oprette forbindelse til dit Wifi skal du aktivere WPS på dit modem og WPS i den enhed, du ønsker at forbinde til wifi-netværket.

Se her hvordan

Få dit wifi op i gear

Du kender det sikkert.
Dit wifi kører langsomt.
Og nogle gange mister du helt forbindelsen.

Vi har lavet en wifi-guide med (gør-det-selv) tricks til dig, så du kan få dit wifi op i gear. Og du må gerne dele dem med din nabo, for de gælder faktisk for alle, der bruger wifi.