Gå til hovedindhold

Ofte stillede spørgsmål om bredbånd

Bestilling

Hvilken type bredbånd kan jeg få?

Stofa dækker ca. 90% af landet med bredbånd med forskellig teknologi. Stofa leverer bredbånd via fibernettet, kabel-tv-stikket (coax) og telefonstikket (DSL).

Hvilke bredbåndstype og hastighed du kan få afhænger af teknologi og forholdene på din adresse.

Særligt for bredbånd leveret via telefonstikket (DSL) gælder, at de DSL-hastigheder der kan tilbydes afhænger af afstanden til centralen og derfor er det ikke muligt at levere alle DSL hastigheder på alle adresser.

Du kan altid tjekke din adresse på stofa.dk for at se, hvilke produkter vi kan levere hjemme hos dig.

Tjek din adresse

Kan jeg få en tekniker til at installere mit bredbånd?

Ja, det kan du. Hvis der ikke er trukket kabel og monteret en datadåse på din adresse, sender vi en tekniker ud til dig uden beregning. Hvis det hele er klar, og du blot skal have sat dit modem op, kan du bestille en tekniker gennem kundeservice. Du skal være opmærksom på, at teknikerbesøget i dette tilfælde er egenbetalt.

Vær opmærksom på at der er enkelte typer bredbånd hvor vi ikke tilbyder teknikerinstallation.

Bestil bredbånd

Hvad koster det at få bredbånd?

Oprettelsen af et bredbåndsabonnement koster 199 kr. Der kan også være et forsendelsesgebyr, hvis du skal have tilsendt for eksempel et modem.

Bestil bredbånd

Hvor lang tid skal jeg vente på mit bredbånd efter bestilling?

Når du bestiller bredbånd med gør-det-selv-installation, sender vi dit modem til dig inden for fem hverdage. Skal du have besøg af en tekniker, eller har du fiberbredbånd, kan ventetiden variere.

Ved enkelte typer bredbåndsabonnementer, kan der være to ugers leveringstid ved gør-det-selv-installation.

Bestil bredbånd

Hvordan bestiller jeg bredbånd?

Du kan nemt bestille bredbånd på stofa.dk/bredbaand. På nogle adresser skal du dog have en tv-aftale fra Stofa eller en antenneforening for at få bredbånd. Er du i tvivl om dette, kan du kontakte kundeservice, der kan hjælpe dig.  

Bestil bredbånd

Abonnement

Kan jeg få mere plads i min mailboks?

Du kan oprette op til fem mailadresser, når du har bredbånd fra Stofa. Ønsker du ekstra mailplads, kan du bestille det på Mine Sider for 10 kr./md. Ekstra mailplads kan være en god idé for dig, der modtager store filer og billeder eller gemmer filer, du gerne vil have adgang til fra flere computere.

Gå til Mine Sider

Kan jeg læse min mail andre steder end hjemme?

Ja. Via webmail kan du læse dine mails uanset, hvor i verden du befinder dig.

Gå til webmail

Hvornår træder det i kraft, hvis jeg ændrer min hastighed?

Ændrer du dit abonnement til en højere hastighed end din nuværende, træder ændringen i kraft samme dag. Ændrer du derimod dit abonnement til en lavere hastighed, bliver hastigheden ændret med gældende varsel - den 1. i næste måned.

Du kan ændre din hastighed på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd, skal du kontakte kundeservice.

Gå til Mine Sider

Hvordan får jeg en højere hastighed på mit bredbånd?

Du kan altid ændre din bredbåndshastighed på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd, skal du kontakte kundeservice på chatten for at ændre din hastighed.

Se hastigheder og priser

Tilkøb

Jeg har brug for en fast IP-adresse, hvordan får jeg den?

Du kan bestille en fast IP-adresse på Mine Sider (hvis du har fiberbredbånd skal du bestille via kundeservice). Når du bestiller, skal du angive MAC-adressen for den enhed, der skal have fast IP-adresse. Så sørger systemet for resten. IP-adressen tildeles nemlig dynamisk, så du behøver hverken indstille den manuelt på din computer eller i din routers opsætning.

Gå til Mine Sider

Kan jeg få et antivirus-program hos Stofa?

Ja. Du kan købe vores SafeSurf-pakke, der indeholder antivirus, spamfilter, spyware, firewall og forældrekontrol. Du kan bestille SafeSurf direkte på Mine Sider. Hvis du har fiberbredbånd skal du bestille pakken hos kundeservice.

Læs mere om SafeSurf

Opsætning og installation

Kan jeg oprette forbindelse til mit wifi uden at taste adgangskode?

Når du skal oprette forbindelse til din trådløse router i modemmet, fungerer det ofte ved, at du vælger navnet på dit trådløse netværk (wifi) og indtaster adgangskoden.

På de fleste af Stofas modem er der en WPS funktion. Med WPS funktionen kan du slippe for at indtaste adgangskoden til wifi-netværk. For at oprette forbindelse til dit Wifi skal du aktivere WPS på dit modem og WPS i den enhed, du ønsker at forbinde til wifi-netværket.

Se her hvordan

Jeg har brug for hjælp til opsætning af min faste IP-adresse

Når du bestiller en fast IP-adresse, skal du angive MAC-adressen på den enhed, der skal modtage den faste IP-adresse. Adressen bliver dynamisk tildelt af vores system, så du behøver ikke indstille det manuelt. Hvis du har problemer med dette, kan du kontakte Teknisk Support.

Få dit wifi op i gear

Du kender det sikkert.
Dit wifi kører langsomt.
Og nogle gange mister du helt forbindelsen.

Vi har lavet en wifi-guide med (gør-det-selv) tricks til dig, så du kan få dit wifi op i gear. Og du må gerne dele dem med din nabo, for de gælder faktisk for alle, der bruger wifi.