Gå til hovedindhold
Skal du flytte? Lad friheden flytte med

Sådan flytter du dine abonnementer

Når du flytter til et nyt hjem, er der nok at tænke på. Derfor skal det være nemt for dig at tage dine nuværende abonnementer fra Stofa med til din nye bolig. 

Kontakt os

1. Kontakt os

Meld gerne din flytning til os så tidligt som muligt. Dog senest tre uger inden du flytter ind i din nye bolig. For at melde din flytning, skal du kontakte kundeservice på 88 30 30 30 senest tre uger inden, du flytter ind i din nye bolig. Hvis der skal etableres fiber på din nye adresse, kan der gå op til seks uger, da det kan kræve, der skal graves fiber ind til boligen.

For at hjælpe dig bedst muligt skal du have følgende informationer klar:

  • Kundenummer (det står på din regning)
  • Din nuværende og kommende adresse
  • Dato for din flytning

Hvis vi ikke forsyner på din nye adresse, skal du huske at opsige dine abonnementer, da de ikke automatisk opsiges ved fraflytning.

Flyt ind i dit nye hjem

2. Flyt ind i dit nye hjem

Hvis du har meldt din flytning i god tid, er tv og bredbånd hurtigt klar i din nye bolig.

Vi kan ikke flytte dine abonnementer fra den gamle adresse til den nye adresse samme dag. Der skal være minimum én dags mellemrum. Så hvis du flytter den 1. juni, og gerne vil have dit tv og bredbånd klar på den nye adresse den dag, sørger vi for, det er opsagt på din gamle adresse pr. 31. maj.

Husk at tage alt dit udstyr med til din nye bolig, blandt andet modem og Stofa-boks. Hvis du flytter fra en bolig med fiberbredbånd, skal du dog ikke tage dit bredbåndsudstyr med dig. Du skal heller ikke tage dit udstyr med, hvis du flytter fra en bolig, hvor du fik bredbånd gennem kabel-tv-nettet, til en bolig med fiberbredbånd. Det kræver nemlig nyt udstyr. 

Hvad skal jeg huske, når jeg flytter?

Når du skal flytte, er der er nok at holde styr på - ikke mindst praktiske ting. Her er 6 ting, der er vigtige at huske, når du flytter:

Meld flytning til folkeregistret
Du skal melde din flytning til folkeregistret senest fem hverdage efter, du er flyttet. Du melder din flytning digitalt på borger.dk. Husk, at du selv skal melde din flytning til for eksempel din arbejdsgiver og diverse abonnementer. Du skal også melde din flytning til PostNord på postnord.dk.

Find ud af, hvem der leverer internet og tv til din nye adresse
Hvad er et hjem uden tv og internet? Undersøg på forhånd, hvem der leverer tv og internet på din nye adresse og bestil det, når du kender din indflytningsdato. Så er det klar til brug, når du flytter ind. 

Tjek din forsikring
Når du flytter, kan prisen på din forsikring ændre sig. Hvis den stiger, kan det være, du skal indhente tilbud fra andre forsikringsselskaber. 

Søg boligstøtte
Flytter du til en lejebolig, har du mulighed for at søge om boligstøtte. Det gør du på borger.dk. Støtte afhænger af for eksempel din indkomst og boligtype. 

Aflæs din elmåler og meld flytning til din leverandør
Husk at aflæse og indberette el, gas, m.v., inden du flytter - og at vælge en el-aftale til din nye adresse, så du har el, når du flytter ind. Som kunde hos Stofa kan vi hjælpe dig med en fordelagtig pris på en klimavenlig el-aftale, da Stofa er en del af SE. Bestil en el-aftale til din nye adresse her.

Skift læge
Når du flytter, bliver du tilbudt at skifte læge. Det er gratis i forbindelse med flytning, og du gør det på borger.dk.

Det skal du huske, når du flytter
Det kan have betydning for din bredbåndshastighed, når du flytter

Find den rette bredbåndshastighed

Bliver I flere eller færre i husstanden, når du flytter? Det kan have betydning for, hvilken bredbåndshastighed du skal vælge.

Find ud af, hvilken hastighed vi anbefaler til dig.