Gå til hovedindhold
Stofa er en del af Norlys

Vi hjælper dig med dine spørgsmål

Er du Eniig Fiberkunde nord for Limfjorden, og har du problemer med internet eller tv i forbindelse med, at du er overgået til Stofa? Vi har samlet en række svar på de mest stillede spørgsmål nedenfor. 

Spørgsmål til mit abonnement

Jeg oplever sort skærm på mit tv. Hvad skal jeg gøre?

Er du kabel-tv kunde, kan det være nødvendigt at lave en ny kanalsøgning. Du finder en vejledning her

Mit trådløse netværk virker ikke?

Oplever du problemer med at komme på wifi, så skyldes det højst sandsynligt, at du tidligere har navngivet dit wifi. Følg denne guide

Jeg mangler udstyr, fx min nye tv-boks?

Vi udsender tv-bokse og andet udstyr helt op til den dato, du skifter over til Stofa. Er du i tvivl, eller er dit udstyr ikke kommet på dagen, er du velkommen til at kontakte os på telefon 7080 4055.

Er det stadig fibernet?

Ja. Du bliver på det samme fibernet, og vi gør, hvad vi kan, for at matche dine nuværende produkter med tilsvarende Stofa produkter.

Hvad sker der med min betalingsservice?

Din betalingsservice fortsætter uændret. Gebyr for betalingsservice er fortsat 9,75 kr. Er du ikke tilmeldt betalingsservice, kan du tilmelde dig her.

Hvornår får jeg Stofa produkterne?

Du får den præcise dato oplyst i dit brev fra Stofa. Vi ændrer dine produkter om natten, så det generer mindst muligt.

Kan jeg få mine Stofa produkter leveret tidligere end oplyst i brevet?

Nej, det er desværre ikke muligt.

Hvordan aktiverer jeg MitLogin?

I forbindelse med konverteringen til Stofa-produkter får du tilsendt en mail vedrørende MitLogin og Mine Sider. Du opretter et MitLogin ved at klikke på linket i mailen. Dit brugernavn er din e-mail og adgangskode bliver du bedt om at rette. Har du ikke fået mailen, eller har du slettet den, kan du klikke på ”Glemt password” og få et nyt tilsendt. 

Spørgsmål til breve fra Nord Energi og Stofa

Hvorfor får jeg post fra jer?

Du får post fra os, fordi dit internet (og evt. tv og telefoni) fra 1. december bliver leveret og serviceret af Stofa Fiber. Men bare rolig – det meste fortsætter som før, og vi bestræber os på, at du ikke kommer til at mærke de store ændringer. Du skal f.eks. ikke skifte router eller fiberboks. Og hvis du er tilmeldt betalingsservice, fortsætter den uændret.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Du kan kontakte os på telefon 7080 4055 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenderne. Du kan også møde os til en personlig snak i en række byer. Se hvor du kan møde os her.

Skal jeg kontakte Nord Energi?

Nej, hvis du har spørgsmål, så skal du kontakte Stofa Fiber på telefon 7080 4055 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenderne.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil have et andet abonnement?

Vil du have et andet abonnement, end det vi har foreslået (eller ønsker du at opsige), så skal du kontakte os på 7080 4055. Vi sidder klar alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden. Vi står også klar til en personlig snak i en række byer. Se hvor du kan møde os her.

Hvem er Norlys?

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Norlys ejer Stofa, Boxer, Eniig Fiber og N1 og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Med 709.000 andelshavere, cirka 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Spørgsmål til mit internet

Beholder jeg min fiberboks?

Ja, fiberboksen skal blive siddende, hvor den er nu.

Følger der en router med?

Ja, du beholder faktisk den du har i forvejen, så du ikke skal bøvle med at skifte den og ændre wifi-koder i hjemmet. Hvis du selv har købt en router, kan du også beholde den.

Skal jeg beholde mit Smart WiFi?

Hvis du har Smart WiFi fra Waoo, skal det udskiftes til Stofa SuperWifi. Du modtager dit nye Stofa SuperWifi med posten. Og bare rolig – der følger en vejledning med, og Stofa SuperWifi er let at slå til. Du kan læse mere om Stofa SuperWifi her.

Skal jeg have besøg af en tekniker?

Nej, du skal ikke have besøg af en tekniker.

Får jeg ny wifi-kode?

Nej, som udgangspunkt er din wifi-kode den samme. Har du Smart WiFi får du dog en ny wifi-kode.

Får jeg min sikkerhedspakke med?

Hvis du havde en sikkerhedspakke fra Chili Security gennem Eniig, får du automatisk Stofas sikkerhedspakke SafeSurf med i dit abonnement. Du modtager en aktiveringsmail fra F-secure med mere information. Du kan læse mere om SafeSurf her.

Hvad med min online harddisk?

Hvis du har en online harddisk med i dit abonnement, skal du være opmærksom på, at den ikke følger med. Vi anbefaler, at du fremover bruger online platforme som iCloud, Google Drev eller lignende.

Lukker I for mit Eniig internet – før min nye Stofa fiberpakke er aktiv?

Nej, vi sørger for at det hele sker samtidig, så du ikke pludselig er uden internet.

Kan jeg lave et gæstenetværk på routeren?

Ja, hvis du har den router, der hedder Icotera I4850, kan du lave et sikkert gæstenetværk på den.

Er det muligt at få flere porte til internettet på routeren?

Fra den dag vi leverer Stofa Internet til dig, ændrer vi konfigurationen på din router, så der er internet på alle fire porte. Så kan du tilslutte flere PC'er uden brug af switch.

Jeg har fast IP-adresse – beholder jeg den?

Ja, du beholder den samme faste IP-adresse.

Beholder jeg min mailadresse(r), når jeg skifter til Stofa?

Ja, der sker ingen ændringer med din nuværende løsning i forbindelse med skiftet til Stofa.

Spørgsmål til min tv-pakke

Skal jeg beholde min tv-boks?

Nej, din Waoo tv-boks skal udskiftes til en Stofa Tv-boks. Vi sender din nye tv-boks i forbindelse med at dine produkter ændres til Stofa. Du kan returnerer din gamle tv-boks i samme kasse, som vi sender den nye i - selvfølgelig uden omkostninger for dig. Du kan læse mere om Stofa Tv-boks her.

Hvordan tilslutter jeg min nye Stofa Tv-boks?

Der findes en komplet step-by-step guide her, men i korte træk:

  1. Tilslut boksen til antennestikket
  2. Tilslut boksen til internettet (via modem, en trådløs SuperWifi enhed eller netværksstik i væggen)
  3. Hvis du ønsker trådløs tilslutning, vælges blot wifi, når boksen starter op
  4. Forbind boksen med tv’et via HDMI-kablet
  5. Tilslut strømkablet til tv-boksen
  6. Boksen kan nu startes op

Jeg har kabel tv/coax-kabel – kan jeg beholde det?

Ja, hvis du har tv via dit antennekabel, fortsætter det, når du skifter til Stofa.

Hvor kan jeg se indholdet i Stofas tv-pakker?

Du kan se indholdet i Stofas tv-pakker her:

Skal jeg lave en ny kanalsøgning?

Ja, når dine produkter ændres til Stofa, skal du lave en ny kanalsøgning på dit tv. Du kan læse mere om, hvordan du laver en kanalsøgning her.

Får jeg Web-Tv hos Stofa?

Ja, du får et tilsvarende Web-Tv abonnement med dit Stofa Tv.

Kan jeg også leje film hos Stofa?

Ja, du får adgang til over 5.000 film, som enten kan lejes direkte fra tv-boksen eller fra Stofa WebTv.

Kan jeg pause og spole i udsendelser?

Ja, du kan pause og spole i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.

Kan jeg starte forfra i udsendelser?

Ja, du kan starte forfra i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.

Hvilke regionale kanaler får jeg adgang til med Stofa Tv?

Du får adgang til alle de jyske varianter af TV 2’s kanaler:

  • TV 2 (hovedkanal)
    • TV 2 | Danmark HD (Midt/Vest)
    • TV 2 | Danmark HD (Nord)
    • TV 2 | Danmark HD (Østjylland)
    • TV 2 | Danmark HD (Syd)
       
  • TV 2 regionalkanaler
    • TV2 | Østjylland
    • TV/Midtvest
    • TV2/Nord Salto
    • TV SYD+

Får jeg adgang til lokal Tv?

Ja, du får adgang til følgende lokale Tv-kanaler:

  • Østjylland
  • Midt/vest
  • Kanal Nord
  • Syd

Kan jeg stadig høre radio på mit TV?

Ja, du kan stadig høre radio på dit TV som normalt. Har du kabel-tv kommer radiokanalerne frem som almindelige kanaler. Du kan også høre radio med din nye tv-boks. Dette forudsætter dog, at du har kablet den med et antennestik (coax). Men hvis du har det, så er der et menupunkt i hovedmenuen, hvor du kan vælge Radio.

Kan jeg stadig forbinde mit stereoanlæg med et antennekabel til radiostikket i væggen?

Nej, det kan du desværre ikke, da vi har lukket for FM-signalet. Hvis du henvender dig i en af vores medlemsbutikker, kan du få udleveret en gratis stueantenne, som du let kan tilslutte dit stereoanlæg. Du kan læse mere her.

Hvordan aktiverer jeg TV 2 Play i Stofa Stor Tv-pakke?

Du modtager en mail med besked om at aktivere TV 2 Play på Stofa Mine Sider. Her klikker du på banneret i toppen med ”aktivér dine streamingtjenester her”. Klik på den og følg anvisningerne. Gå til Mine Sider.

Bruttolønsmedarbejder

Hvorfor har jeg fået brev fra Eniig med info om produkter fra Stofa?

Du har fået brev fra Eniig, fordi du har tilkøbt privat(e) produkt(er) f.eks. tv og telefoni. De bliver fremover leveret af Stofa.

Hvad sker der nu med mit internet?

Du er erhvervskunde hos Eniig Fiber og der sker ikke noget med dit internet. Det fortsætter præcis som i dag.

Jeg har Smart Wifi. Hvad sker der med det?

Det bliver ombyttet til Superwifi på samme vilkår og betingelser som i dag. 

Jeg har fastnettelefoni, hvad skal jeg gøre?

Du får tilsendt en fuldmagt som skal udfyldes og returneres hurtigst muligt. Dit telefonnummer bliver overflyttet d. 26. november 2020.

Jeg vil gerne have tv. Hvad kan/skal jeg gøre?

Du har mulighed for at få tv, hvis du kan cpr-valideres til at have bopæl på installationsadressen. Dit tv-signal vil blive leveret af Stofa. Du kan se tv-pakkerne her.

Hvor kan jeg få svar på flere spørgsmål?

Hvis du har yderligere spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp omkring dit kundeforhold, er du meget velkommen til at kontakte os mandag – torsdag fra 8.00-16.00 og fredag fra 8.00-15.00 på 7015 1061. 

Telefoni

Flytter I automatisk mit fastnetnummer med?

Vi kan ikke flytte dit fastnet nummer med over automatisk. Dette kræver, at du giver os en fuldmagt til at flytte nummeret. Vi sender dig en anmodning om fuldmagt til at flytte dit telefonnummer over til Stofa. Det tager to-tre hverdage at flytte et telefonnummer fra en udbyder til en anden, så vi skal have din fuldmagt i god tid.

 

Når du har givet os fuldmagten, skal du ikke gøre mere. Vi sørger for at flytte nummeret over, og dit telefonnummer vil fortsætte med at virke som altid.

Hvordan aktiverer jeg mine VOIP services (telefonsvarer, viderstilling ol.)?

Du skal aktivere dette via mine sider. Hvis du ikke allerede har oprettet dig som bruger, så kan du gøre dette på mitlogin.stofa.dk.