Ofte stillede spørgsmål

På denne side har vi har samlet de oftest stillede spørgsmål om overgangen fra kabel-tv-net til fibernet. Har du yderligere spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at ringe til os på 8722 3099. Du finder vores åbningstider her.

Vi håber, at du bliver glad for dine fiberprodukter.

Spørgsmål til internet

Hvad sker der med mine wifi-enheder, når jeg får etableret en ny forbindelse?

Du kan fortsætte med at benytte dine wifi-enheder. Vores teknikere kan hjælpe dig med at få dine enheder koblet på fibernettet.

Du kan også følge denne vejledning.

Får jeg en ny wifi-kode?

Ja. Når du får etableret fiber på din adresse, får du samtidig en ny router/et nyt modem, som teknikeren hjælper dig med at installere. Det betyder, at du får en ny wifi-kode. 

Når din fiberforbindelse er installeret, skal du huske at logge alle dine enheder på dit nye netværk. Dit netværksnavn og din nye wifi-kode står på et klistermærke på bunden af din router/dit modem.

Sådan logger du på dit wifi:

1.    Åbn oversigten over tilgængeligt wifi (trådløse netværk) på din computer, tablet eller smartphone

2.    Vælg dit netværksnavn, og skriv din wifi-kode

3.    Nu er du online

Hvordan ændrer jeg min wifi-kode?

Du kan altid ændre din wifi-kode. Du kan se, hvordan du gør, her.

Kan jeg beholde mine faste IP-adresse?

Nej, du vil få en ny fast IP-adresse.

Spørgsmål til tv og streaming

Beholder jeg mine VælgSelv-kanaler og streamingtjenester?

Ja, du fortsætter med de samme VælgSelv-kanaler og streamingtjenester, som du plejer.

Hvad sker der med min tv-boks?

Hvis du har en tv-boks, kan du fortsætte med at bruge den, som du plejer. 

Skal jeg foretage en ny kanalsøgning?

Hvis du har en tv-boks, eller hvis du streamer dine kanaler via Norlys Play, er det ikke nødvendigt at foretage en ny kanalsøgning, efter dine fiberprodukter er blevet installeret.

Hvis du ikke streamer via en tv-boks og ikke har en tv-boks, skal du foretage en ny kanalsøgning. Det hjælper vores tekniker dig naturligvis med, så snart fiberforbindelsen er installeret.

Du kan også foretage kanalsøgningen selv ved at følge vores vejledning. Vær opmærksom på, at du vælger den vejledning, der passer til din tv-model og tv-producent.

Se vejledningen her.

Hvad sker der med min tv-pakke?

Du får en tv-pakke, der svarer mest muligt til den, du har i dag. Hvis du har en Lille tv-pakke i dag, får du også Lille tv-pakke via fiber. Hvis du har Mellem tv-pakke, får du Mellem tv-pakke via fiber, og har du Stor tv-pakke i dag, får du også Stor tv-pakke via fiber.

Beholder jeg mit login til Norlys Play?

Ja. Hvis du har oprettet et login, kan du bruge dine sædvanlige loginoplysninger, når du logger på Norlys Play-appen.

Spørgsmål til regninger

Hvad sker der med min PBS-aftale?

Hvis alle dine Norlys-produkter i dag er tilmeldt PBS, flytter vi automatisk din PBS-aftale. Du skal altså ikke selv foretage dig noget.

Har du flere produkter hos Norlys i dag, og er de ikke alle tilmeldt PBS, skal du huske at melde de nye produkter til PBS. Fremover får du nemlig én samlet regning på alle dine produkter fra Norlys.

Er det en anden end dig selv, der betaler for dine produkter, skal betaleren tilmelde sig på ny – også selvom betaleren i dag betaler alle dine produkter via PBS. Husk at give din betaler besked.

Hvordan modtager jeg min regning fremover?

Som udgangspunkt modtager du fremover din regning som et fysisk girokort i din postkasse. Regningen kommer kvartalsvis, og gebyret er 49 kr. pr. regning.

Du kan dog vælge at tilmelde din regning PBS. Så slipper du for gebyret, og betalingen kører automatisk via din netbank.

Jeg har svært ved at forstå min regning?

Du kan få hjælp til at læse og forstå din regning lige her.

Hvad gør jeg, hvis min regning betales af en anden?

Har du en anden betaler i dag, forsætter denne betalingsordning uændret.

Hvis din betaler ønsker at klare afregningen via PBS, skal betaleren huske at melde regningen til systemet på ny.

Hvor ofte vil jeg fremover modtage en regning fra jer?

Du vil fortsat modtage din regning kvartalsvis.

Spørgsmål til mine stamdata

Hvor kan jeg fremover se driftsinformation?

Du kan se driftsinformation for dit område her.

Bemærk: Det er desværre ikke muligt at modtage sms’er eller e-mails med driftsstatus.

Beholder jeg mit kundenummer, når jeg skifter til fiber?

Nej, du får et nyt kundenummer. Du kan se dit nye kundenummer på din regning, i din ordrebekræftelse og på Mit Norlys.

Beholder jeg min mailkonto?

Du beholder din mailkonto og alt indholdet på den.

Hvad sker der med min sikkerhedspakke?

Du kan fortsat bruge sikkerhedspakken, som du plejer, på alle dine enheder. Læs mere om sikkerhedspakken her.

Spørgsmål til udstyr og installation

Hvad gør jeg med mit gamle udstyr?

Vores teknikere som hjælper dig med opsætningen af dit nye udstyr, tager dit gamle udstyr retur.

Generelle spørgsmål til skiftet af teknologi

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke vil have etableret fiber i mit hjem?

Når vi udfaser kabel-tv-nettet og erstatter det med fibernet, vil vi fremover ikke kunne tilbyde kabel-tv-forbindelser i dit område.

Ønsker du ikke at få fiber i din bolig, vil du derfor miste dit signal. Dit signal vil ophøre samtidig med det installationstidspunkt, du modtager fra os.

Hvis du er i tvivl om processen, eller om du vil have fiber, er du meget velkommen til at ringe til os på 8722 3099 alle hverdage kl. 8.00-17.00.

Skal jeg være hjemme, når teknikeren installerer mine fiberbokse og -produkter?

Ja, du skal være hjemme under hele besøget. Tidspunktet for installationen sender vi til dig pr. brev.

Hvad hjælper teknikeren med under besøget?

Teknikeren installerer dine fiberbokse og sætter dine Norlys-produkter op, så overgangen til fiber bliver så let for dig som muligt.

Han kan også tage dit gamle udstyr med retur.

Kan jeg bruge min fiberforbindelse, når teknikeren er gået?

Ja, din nye fiberforbindelse og dine produkter virker, så snart teknikeren er gået.

Min fiberforbindelse er blevet installeret. Hvad gør jeg herfra?

Nu kan du tage dine fiberprodukter i brug og nyde den høje kvalitet.

Oplever du problemer med dine produkter, eller har du brug for hjælp, kan du klikke her.

Hvad er min bindingsperiode, når jeg får Norlys-produkter via fiber?

Der er ingen binding på dine produkter.

Hvad er mit opsigelsesvarsel?

Du kan se vores opsigelsesvarsler her.