Gå til hovedindhold

Vi hjælper dig med dine spørgsmål

Er du Eniig Fiberkunde? Hvis ja, har du modtaget post fra Stofa, hvor du bliver bedt om at bekræfte, at du vil fortsætte som fiberkunde hos os. Vi har allerede udvalgt Stofa-produkter til dig, der svarer til det, du har hos Eniig i dag. Du kan let og enkelt bekræfte de nye produkter på blivhosnorlys.dk. Men vi forstår godt, hvis du synes, det er forvirrende. Derfor har vi samlet svar på en række spørgsmål, som du måske sidder tilbage med.

Spørgsmål til breve fra Norlys og Stofa

Hvem er Norlys?

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Norlys ejer Stofa, Boxer, Eniig Fiber og N1 og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Med 709.000 andelshavere, cirka 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Hvorfor får jeg brev fra Stofa?

I forlængelse af fusionen til Norlys leverer vi ikke længere produkter fra Waoo. Stofa er en del af Norlys familien, og derfor får du tilbudt at fortsætte dit fiberabonnement med stærke Stofa fiber- og tv-produkter. Vi ved godt, at det er indviklet. Derfor sidder vi også klar til at uddybe på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvorfor har jeg fået flere breve?

Du har modtaget et brev fra Norlys som ejer fiberen. Her oplyses du om, at fibernettet er blevet åbent, dvs. du frit kan vælge mellem forskellige leverandører. Brevet fra Stofa fortæller dig, hvordan du let og enkelt kan fortsætte som fiberkunde hos Stofa. Du kan bekræfte dit valg på blivhosnorlys.dk.

Jeg har fiber på flere adresser. Skal jeg bekræfte alle abonnementer?

Ja, du skal bekræfte alle dine abonnementer. Du har modtaget et brev for hver installationsadresse med et unikt kontraktnummer og internetkode, som du skal bruge. Du kan logge ind og bekræfte på blivhosnorlys.dk.

Hvordan kommer jeg i kontakt med jer?

Vi står klar til en personlig snak i en række byer. Se hvor du kan møde os her. Du kan også ringe til os på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvad gør jeg, hvis I har lang ventetid på telefonen?

Hvis der er ventetid, når du ringer til os på 7026 1686, kan du vælge at blive ringet op, så snart der er en ledig medarbejder. Du beholder selvfølgelig din plads i køen. 

Vi står klar til en personlig snak i en række byer. Se hvor du kan møde os her.

Hvad sker der, hvis jeg ikke ønsker at fortsætte som kunde?

Ønsker du ikke at fortsætte som kunde, hører vi meget gerne fra dig. Du kan kontakte os på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden. Vi står også klar til en personlig snak i en række byer. Se hvor du kan møde os her.

Hvornår får jeg min internet og/eller tv rabat?

Når du har bekræftet dit nye Stofa-abonnement får du automatisk 3 måneders internet til 0 kr. og 100 kr. rabat på din tv-pakke i 6 måneder, efter dit Stofa-abonnement bliver aktiveret. Du vil kunne se rabatten på din efterfølgende regning. Eksempelvis hvis dine Stofa produkter bliver aktiveret i januar, vil du kunne se rabatten på den regning, du modtager i slutningen af februar. Kampagnerabatten gælder ikke, hvis du får dit internet betalt af din arbejdsgiver.

Spørgsmål til mit abonnement

Hvorfor flytter mit abonnement ikke automatisk med?

Da fusionen mellem Eniig og SE blev godkendt, stillede Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen den betingelse, at alle kunder skulle have mulighed for at genvælge leverandør. Derfor kan vi ikke automatisk ændre dine produkter til Stofa, uden at du har bekræftet, at du vil fortsætte som kunde hos os.
Du kan let og enkelt bekræfte dit valg på blivhosnorlys.dk.

Men er det stadig fiber?

Ja! Du bliver på det samme fibernet, og vi gør hvad vi kan for at matche dine nuværende produkter med tilsvarende Stofa produkter.

Hvor kan jeg se mit nuværende abonnement og priser?

Du kan logge ind med dit kontraktnummer og internetkode og se de produkter, vi har udvalgt specielt til dig på blivhosnorlys.dk.

Hvad sker der med min betalingsservice?

Når du takker ja til dine nye Stofa produkter, fortsætter din betalingsserviceaftale uændret. Gebyr for betalingsservice er fortsat 9,75 kr. Er du ikke tilmeldt betalingsservice, kan du tilmelde dig her.

Jeg kan ikke logge ind på blivhosnorlys.dk?

Tjek at du bruger det korrekte kontraktnummer og internetkode. Er du i tvivl, kan vi også hjælpe dig i kundeservice på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvor finder jeg mit kontraktnummer og min internetkode?

Du finder dine login oplysninger i de tilsendte breve og mails samt i øverste højre hjørne på din tidligere Eniig faktura. Har du mistet dem, kan vi hjælpe dig i kundeservice på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Jeg har ikke modtaget en kvittering – har I fået min bekræftelse?

Du kan evt. tjekke dit spamfilter. Hvis du ikke har modtaget din kvittering, så forsøg igen på blivhosnorlys.dk. Virker det stadig ikke, er du velkommen til at kontakte os på 7026 1686. Telefonerne er åbne alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvornår får jeg Stofa produkterne leveret?

Du får den præcise dato oplyst i din ordrebekræftelse, når du har bekræftet leverandørvalget på blivhosnorlys.dk – vi sørger selvfølgelig for, at der er minimal nedetid i forbindelse med skiftet til Stofa.

Kan jeg få mine Stofa produkter leveret tidligere?

Nej, det er desværre ikke muligt.

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at bekræfte mine nye produkter?

Hører vi ikke fra dig, lukker vi for dit abonnement. Har du internet, tv via tv-boks og/eller fastnettelefoni lukker forbindelsen pr. 31/1 2021. Har du kabel tv, kan du se den præcise dato i brevet fra Norlys. Men vi sidder selvfølgelig klar til at tage imod en ny bestilling fra dig, hvis du fortryder. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at ringe til os på 7026 1686. Telefonerne er åbne alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden.

Jeg kan ikke se mine nye produkter på blivhosnorlys.dk

Hvis du i starten af september har ændret dine produkter, så kan du ikke se dine nye produkter. Men du kan ringe til os på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden, så hjælper vi dig med at bekræfte dine nye produkter.

Jeg har betalt internet af min arbejdsgiver, og kan ikke binde mig til et abonnement i 6 måneder. Hvad gør jeg?

Du er velkommen til at kontakte kundeservice på 7026 1686 alle ugens dage fra kl. 8.00-20.00 – også i weekenden, så finder vi en løsning. Du skal dog være opmærksom på, at du mister kampagnetilbuddet.

Spørgsmål til mit internet

Beholder jeg min fiberboks?

Ja, fiberboksen skal blive siddende, hvor den er nu.

Følger der en router med?

Ja, du beholder faktisk den du har i forvejen, så du ikke skal bøvle med at skifte den og ændre wifi koder i hjemmet. Hvis du selv har købt en router, kan du også beholde den.

Skal jeg beholde mit Smart WiFi?

Hvis du har Smart WiFi fra Waoo, skal det udskiftes til Stofa SuperWifi. Når du har bekræftet dit nye abonnement fra Stofa, modtager du efterfølgende dit nye Stofa SuperWifi med posten. Og bare rolig – der følger en vejledning med, og Stofa SuperWifi er let at slå til. 
Du kan læse mere om Stofa SuperWifi her.

Skal jeg have besøg af en tekniker?

Nej, du skal ikke have besøg af en tekniker.

Får jeg ny internetkode?

Nej, som udgangspunkt er din internetkode den samme. Har du Smart WiFi får du dog en ny internetkode.

Får jeg min sikkerhedspakke med?

Hvis du havde en sikkerhedspakke fra Chili Security gennem Eniig, får du automatisk Stofas sikkerhedspakke SafeSurf med i dit abonnement. Når du har bekræftet dit nye abonnement fra Stofa, så får du senere en aktiveringsmail fra F-secure med mere information.

Hvad med min online harddisk?

Hvis du har en online harddisk med i dit abonnement, skal du være opmærksom på, at du mister denne. Vi anbefaler, at du fremover bruger online platforme som iCloud, Google Drev eller lignende.

Lukker I for mit Eniig internet – før den nye Stofa fiberpakke er aktiveret?

Nej, vælger du at fortsætte med produkter fra Stofa, sørger vi for at det hele sker samtidig, så du får minimal nedetid.

Kan jeg lave et gæstenetværk på routeren?

Ja, hvis du har vores router model Icotera I4850 kan du lave et sikkert gæstenetværk på den.

Er det muligt at få flere porte til internettet på routeren?

Fra den dag vi leverer Stofa Internet til dig, ændrer vi konfigurationen på din router, så der er internet på alle 4 porte. Så kan du tilslutte flere PC'er uden brug af switch.

Jeg har fast IP-adresse – beholder jeg den?

Ja, du beholder den samme faste IP-adresse.

Beholder jeg min mailadresse(r), når jeg skifter til Stofa?

Ja, der sker ingen ændringer med din nuværende løsning i forbindelse med skiftet til Stofa.

Spørgsmål til min tv-pakke

Skal jeg beholde min TV boks?

Nej, din Waoo tv-boks skal udskiftes til en Stofa Tv-boks. Vi sender din nye tv-boks i forbindelse med at dine produkter ændres til Stofa. Den gamle tv-boks kan returneres i samme kasse, selvfølgelig uden omkostninger for dig.

Du kan læse mere om Stofa Tv-boks her.

Hvordan tilslutter jeg min nye Stofa Tv-boks?

Der findes en komplet step-by-step guide her, men i korte træk:

  1. Tilslut boksen til antennestikket
  2. Tilslut boksen til internettet (via modem eller netværksstik i væggen)
  3. Hvis du ønsker trådløs tilslutning, vælges blot wifi, når boksen starter op
  4. Forbind boksen med tv’et via HDMI-kablet
  5. Tilslut strømkablet til tv-boksen
  6. Boksen kan nu startes op

Jeg har kabel tv/coax-kabel – kan jeg beholde det?

Ja, hvis du har tv via dit antennekabel i dag, fortsætter det også, hvis du skifter til Stofa.

Mister jeg nogle tv-kanaler?

Når du logger ind og ser dine nuværende produkter, så kan du se, om der er nogle kanaler i din tv-pakke, der udgår, samt hvilke nye kanaler du får med. Men langt størstedelen af kanalerne er de samme, f.eks. har Stofa også alle Discoverys kanaler i tv-pakkerne.

Sker der ændringer til Stofa tv-pakkerne ved årsskiftet?

Ja og nej. De standard-pakker, som kan ses på Stofa.dk vil ændre sig og eksisterende Stofa-kunder vil blive varslet med indholdsændringer. Men som tidligere Eniig-kunde kommer du direkte over på de nye tv-pakker, og vil derfor ikke opleve ændringerne, da du får indholdet fra start.

Skal jeg lave en ny kanalsøgning?

Ja, når dine produkter ændres til Stofa, skal du lave en ny kanalsøgning på dit tv. Du kan læse mere om, hvordan du laver en kanalsøgning her.

Får jeg Web TV hos Stofa?

Ja, du får et tilsvarende Web TV abonnement med dit Stofa-Tv.

Kan jeg også leje film hos Stofa?

Ja, du får adgang til over 5.000 film, som enten kan lejes direkte fra tv-boksen eller fra Stofa WebTv.

Kan jeg pause og spole i udsendelser?

Ja, du kan pause og spole i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.

Kan jeg starte forfra i udsendelser?

Ja, du kan starte forfra i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.

Hvilke regionale kanaler får jeg adgang til med Stofa Tv?

Du får adgang til alle de jyske varianter af TV 2’s kanaler:

  • TV 2 (hovedkanal)
    • TV 2 | Danmark HD (Midt/Vest)
    • TV 2 | Danmark HD (Nord)
    • TV 2 | Danmark HD (Østjylland)
    • TV 2 | Danmark HD (Syd)
      ​​​​
  • TV 2 regionalkanaler
    • TV2 | Østjylland
    • TV/Midtvest
    • TV2/Nord Salto
    • TV SYD+

Får jeg adgang til lokal Tv?

Ja, du får adgang til følgende lokale Tv-kanaler:

  • Østjylland
  • Midt/vest
  • Kanal Nord
  • Syd

Bruttolønsmedarbejder

Sker der ændringer med min bruttolønsaftale?

Din bruttolønsaftale er tegnet for en 12 måneders periode, og den eneste ændring er, at du overgår til et Stofa produkt. Efter de 12 måneder kan du undlade at gentegne ordningen og i stedet ændre din abonnementstype ved at ringe til kundeservice på 7026 1686 alle ugens dage fra 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at bekræfte?

Glemmer du at bekræfte mister du dit internetsignal og eventuelle tillægsprodukter pr. 31/1 2021. Vi lukker dit abonnement ned, og du skal kontakte din administrator for at få genåbnet din forbindelse.

Kan og hvordan kan jeg ændre mit bruttolønsabonnement til et privat internetabonnement fra Stofa?

Du er som udgangspunkt bundet af din bruttolønsaftale, men ved udløb kan du lade være med at gentegne ordningen og i stedet ændre din abonnementstype ved at ringe til kundeservice på 7026 1686 alle ugens dage fra 8.00-20.00 – også i weekenden.

Hvad sker der med mit løntræk, hvis jeg ikke bekræfter nyt Stofa produkt?

Det kan vi desværre ikke hjælpe med, det skal du tale med din virksomhedsadministrator om. 

Telefoni

Flytter I automatisk mit fastnetnummer med?

Nej du skal bekræfte, at vi må flytte dit fastnetnummer til Stofa. Det kan du let og enkelt bekræfte, når du bekræfter dit nye abonnement på blivhosnorlys.dk.


Vil du fortsætte som fiberkunde hos Stofa?

Bekræft dit valg på blivhosnorlys.dk