Er din forbindelse lukket ned?
Er du tidligere Eniig Fiberkunde, og har du glemt at vælge leverandør, så er dit internet og tv nu blevet lukket. Vi har gjort det let for dig at vælge Stofa. Bestil på 7015 0060 – så sørger vi for at din forbindelse er oppe og køre i løbet af kort tid. Nedenfor kan du få svar på en række spørgsmål, som du måske sidder tilbage med.
Spørgsmål til genåbning af forbindelse
I forlængelse af fusionen til Norlys leverer vi ikke længere produkter fra Waoo. Stofa er en del af Norlys familien, og derfor er du blevet tilbudt at fortsætte dit fiberabonnement blandt andet med stærke Stofa internet- og tv-produkter.
Forbindelsen er blevet lukket fra den 1. februar, fordi du ikke har valgt en leverandør. Har du valgt en anden leverandør end Stofa, men stadig uden forbindelse, skal du tage kontakt til din nye leverandør.
For at få genåbnet dit internet skal du kontakte os på telefon 7015 0060 – så genåbner vi dit internet hurtigst muligt og senest i løbet af næstkommende hverdag. Du kan fortsat bruge din nuværende router.
Har du SmartWiFi, modtager du nyt udstyr med posten i løbet af februar. Dit nuværende SmartWiFi virker indtil, du modtager det nye udstyr.
Du skal kontakte kundeservice på telefon 7015 0060. Når du har bestilt genåbner vi dit tv signal indenfor to hverdage. Har du tv-boks, så skal du have nyt udstyr. Vi sender det nye udstyr med posten, og du kan forvente at have det indenfor 2-3 hverdage.
Kabel TV: Virker når tv signalet bliver åbnet. Vær opmærksom på at du skal lave en ny kanalsøgning. Se mere her.
WebTv: Virker når tv-signalet. Du modtager en aktiveringsmail. Tjek evt. dit spamfilter. Har du ikke modtaget mailen kan du aktivere WebTv på Mine Sider ved at anvende funktionen ”Jeg har glemt min adgangskode” her.
Kontakt os på telefon 7015 0060, så hjælper vi dig med at få flyttet dit fastnetnummer til Stofa hurtigst muligt. Vi sørger for at din telefonforbindelse ikke lukker ned, mens nummeret bliver flyttet. Når nummeret er flyttet kan du aktivere dine VOIP services (telefonsvarer, viderstilling ol.) via Mine Sider.
Hvis du har Waoo Smart WiFi eller en Waoo TV boks skal udstyret returneres, når du modtager dit nye Stofa udstyr. Du kan hente en gratis DAO pakkekode på eniig.dk/retur.
Den udvendige boks på husmuren og den indvendige fiberboks med strømforsyning skal blive siddende.
Spørgsmål til mit abonnement
I forbindelse med konverteringen til Stofa-produkter får du tilsendt en mail vedrørende MitLogin og Mine Sider. Du opretter et MitLogin ved at klikke på linket i mailen. Dit brugernavn er din e-mail og adgangskode bliver du bedt om at rette. Har du ikke fået mailen, eller har du slettet den, kan du klikke på ”Glemt password” og få et nyt tilsendt.
Det kan du gøre her: mitlogin.stofa.dk/problemer
Spørgsmål til mit internet
Ja, fiberboksen skal blive siddende, hvor den er nu.
Ja, du beholder faktisk den du har i forvejen. I forbindelse med overgangen til Stofa så nulstilles din fiberboks og din router. Det betyder, at hvis du selv har angivet wifi netværksnavn (SSID) og en wifi adgangskode, så bliver denne nulstillet. Læs mere om opsætning af router og koder her.
Hvis du har Smart WiFi fra Waoo, skal det udskiftes til Stofa SuperWifi. Når du har valgt dit nye abonnement fra Stofa, modtager du efterfølgende dit nye Stofa SuperWifi med posten. Og bare rolig – der følger en vejledning med, og Stofa SuperWifi er let at slå til.
Du kan læse mere om Stofa SuperWifi her.
Nej, du skal ikke have besøg af en tekniker.
I forbindelse med overgangen til Stofa, så nulstilles din fiberboks og din router. Det betyder, at hvis du selv har angivet wifi netværksnavn (SSID) og en wifi adgangskode, så vil denne blive nulstillet. Du vil derfor enten skulle bruge det wifi netværksnavn og den kode, som er påtrykt din fiberboks eller du kan ændre wifi netværksnavn og adgangskode tilbage til det, du selv havde valgt. Læs mere på stofa.dk/wifi-setup.
Hvis du havde en sikkerhedspakke fra Chili Security gennem Eniig, får du automatisk Stofas sikkerhedspakke SafeSurf med i dit abonnement. Når du har valgt dit nye abonnement fra Stofa, så får du senere en aktiveringsmail fra F-secure med mere information. Vær OBS på om mailen er at finde i dit spamfilter. Mailen sendes fra safeavenue@f-secure.com.
Hvis du har en online harddisk med i dit abonnement, skal du være opmærksom på, at du mister denne. Vi anbefaler, at du fremover bruger online platforme som iCloud, Google Drev eller lignende.
Nej, vælger du at fortsætte med produkter fra Stofa, sørger vi for at det hele sker samtidig, så du får minimal nedetid.
Ja, hvis du har vores router model Icotera I4850 kan du lave et sikkert gæstenetværk på den.
Fra den dag vi leverer Stofa Internet til dig, ændrer vi konfigurationen på din router, så der er internet på alle 4 porte. Så kan du tilslutte flere PC'er uden brug af switch.
Ja, du beholder den samme faste IP-adresse.
Ja, der sker ingen ændringer med din nuværende løsning i forbindelse med skiftet til Stofa.
Spørgsmål til min tv-pakke
Nej, din Waoo tv-boks skal udskiftes til en Stofa Tv-boks. Du modtager den nye tv-boks i løbet af 2-3 hverdage. Den gamle tv-boks kan returneres i samme kasse, selvfølgelig uden omkostninger for dig.
Der findes en komplet step-by-step guide her, men i korte træk:
- Tilslut boksen til antennestikket
- Tilslut boksen til internettet (via modem, en trådløs SuperWifi enhed eller netværksstik i væggen)
- Hvis du ønsker trådløs tilslutning, vælges blot wifi, når boksen starter op
- Forbind boksen med tv’et via HDMI-kablet
- Tilslut strømkablet til tv-boksen
- Boksen kan nu startes op
Ja, hvis du har tv via dit antennekabel i dag, fortsætter det også, hvis du skifter til Stofa.
Når du logger ind og ser dine nuværende produkter, så kan du se, om der er nogle kanaler i din tv-pakke, der udgår, samt hvilke nye kanaler du får med. Men langt størstedelen af kanalerne er de samme, f.eks. har Stofa også alle Discoverys kanaler i tv-pakkerne.
Ja og nej. De standard-pakker, som kan ses på Stofa.dk vil ændre sig og eksisterende Stofa-kunder vil blive varslet med indholdsændringer. Men som tidligere Eniig-kunde kommer du direkte over på de nye tv-pakker, og vil derfor ikke opleve ændringerne, da du får indholdet fra start.
Ja, når dine produkter ændres til Stofa, skal du lave en ny kanalsøgning på dit tv. Du kan læse mere om, hvordan du laver en kanalsøgning her.
Ja, du får et tilsvarende Web TV abonnement med dit Stofa-Tv.
Ja, du får adgang til over 5.000 film, som enten kan lejes direkte fra tv-boksen eller fra Stofa WebTv.
Ja, du kan pause og spole i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.
Ja, du kan starte forfra i udsendelser med både Stofa WebTv og med Stofa Tv-boks.
Du får adgang til alle de jyske varianter af TV 2’s kanaler:
- TV 2 (hovedkanal)
- TV 2 | Danmark HD (Midt/Vest)
- TV 2 | Danmark HD (Nord)
- TV 2 | Danmark HD (Østjylland)
- TV 2 | Danmark HD (Syd)
- TV 2 regionalkanaler
- TV2 | Østjylland
- TV/Midtvest
- TV2/Nord Salto
- TV SYD+
Sony TV
Tryk på knappen HOME, og vælg derefter [Indstillinger] — [Visning af TV] — [Kanaler] — [Kanalopsætning] — [Analog opsætning] — [Programsortering]. Vælg det program, du vil flytte til en ny placering. Vælg den nye placering, du vil flytte det valgte program til.
Samsung TV
Først skal du gå ind og aktivere "Rediger Kanal Nummer" ved at gå ind I Menu > Udsendelse > Rediger Kanal Nummer > Aktiver. Herefter går du ind i Menu > Udsendelse > Rediger Kanal. Her vil du se de kanaler som er indstillet på dit TV. Vælg den kanal du vil flytte med at markere den og trykke "Enter".
LG TV
Tryk på knappen HOME, og vælg derefter [Indstillinger] — [Kanaler] — [Kanalmanager] — [Redigér alle kanaler]. Vælg den kanal, du vil flytte til en ny placering. Vælg den nye placering, du vil flytte det valgte program til.
Philips TV
Tryk på knappen “List” på fjernbetjeningen, mens du ser en TV-kanal. Kanallisten vises. Tryk på knappen “Options”, og gå til “Ændring af kanalrækkefølge”, og tryk på “OK”. Brug op- og ned-pilene på fjernbetjeningen, og fremhæv den kanal, der skal flyttes, og tryk på “OK”.
Ovenstående er ikke nødvendigvis retvisende for alle TV, men de mest gængse.
Hvis du oplever problemer, bedes du kontakte producenten af dit TV.
Ja, du får adgang til følgende lokale Tv-kanaler:
- Østjylland
- Midt/vest
- Kanal Nord
- Syd
Ja, du kan stadig høre radio på dit TV som normalt. Har du kabel-tv kommer radiokanalerne frem som almindelige kanaler. Du kan også høre radio med din nye tv-boks. Dette forudsætter dog, at du har kablet den med et antennestik (coax). Men hvis du har det, så er der et menupunkt i hovedmenuen, hvor du kan vælge Radio.
Nej, det kan du desværre ikke, da vi har lukket for FM-signalet. Hvis du henvender dig i en af vores medlemsbutikker, kan du få udleveret en gratis stueantenne, som du let kan tilslutte dit stereoanlæg. Du kan læse mere her.
Du modtager en mail med besked om at aktivere TV 2 Play på Stofa Mine Sider. Her klikker du på banneret i toppen med ”aktivér dine streamingtjenester her”. Klik på den og følg anvisningerne. Gå til Mine Sider.
Har du valgt en anden leverandør?
Du vil inden længe modtage information om returnering af dit udstyr på post eller mail.
Du skal sende ekstern router, Tv-bokse eller Smart WiFi (WiFi-enheder) retur til os. Vi kontakter dig pr. brev eller mail med mere information. Du kan læse mere på stofa.dk/retur
Den udvendige boks på husmuren og den indvendige fiberboks med strømforsyning skal blive siddende.
1. Pak dit udstyr
Pak dit udstyr i en kasse – du behøver ikke sende udstyret i originale kasser.
2. Send din pakke
Du kan returnere dit udstyr gratis ved at hente en DAO pakkekode på eniig.dk/retur. Skriv din pakkekode på pakken, og aflever pakken hos en DAO pakkeshop.
Det er desværre ikke muligt at aflevere udstyret på en af vores lokationer.
Vi sender dig en slutopgørelse, når vi har opgjort dit forbrug. Du vil modtage den ca. to måneder efter, at dit Eniig abonnement er ophørt. Hvis du ikke sender dit udstyr retur til os, vil du modtage en regning med et gebyr på 1.699 kr. Er kontrakten tilmeldt Betalingsservice, skal aftalen stå åben, indtil du kan se slutopgørelsen.
Vi skal have vores udstyr retur for at genbruge dem. Vi har ingen interesse i at kassere udstyr, der fungerer. Det er en af vores største udgifter.
Derudover har vi ingen indflydelse på, hvilken router vores kollegaer benytter, da det er forskelligt fra leverandør til leverandør.
Har du valgt en anden leverandør end Stofa, men stadig uden forbindelse, skal du tage kontakt til din nye leverandør.
|