Gå til hovedindhold
 

Hvad er Dropbox Business?

Samarbejde er vigtigt.
Men i en digital tid kan det være svært.

Filer ligger spredt over det hele. Folk er på farten. Og det tager lang tid at holde alle opdateret. 

Dropbox Business gør det muligt at samle filer og samarbejde på én enkel platform, der ovenikøbet skaber større sikkerhed, imens du sikrer fremdrift. 

Se selv ...

Ekstra Dropbox fordele hos Stofa Erhverv

Samlet løsning

Vi er den første danske internetudbyder, hvor du kan få Dropbox Business.

Det giver dig mulighed for en samlet løsning med driftssikkert internet, som mindsker administration og styrker grundlaget for virksomhedens digitale udvikling. 

Derfor Dropbox Business >

Selvbetjening

Lad en medarbejder styre dit Dropbox-engagement via vores selvbetjening. 

Det betyder større kontrol over din Dropbox Business løsning, og virksomheden undgår at betale konsulenttimer hos et it-hus, hvis I selv vil tilføje eller slette brugere. 

Bliv kontaktet >

Dansk kundeservice

Stofa Erhverv sidder klar til at hjælpe dig med alle spørgsmål om Dropbox Business. 

Du får dansk kundeservice og support, der kender dig, dit firma og din løsning. Det gør det ekstra nemt at være erhvervs-kunde, specielt hvis du samler internet og Dropbox hos os. 

Ring mig op >

 

Hvorfor skal jeg vælge Dropbox Business?

Dropbox Business er løsningen, dine medarbejdere kender, tilført den it-sikkerhed og kontrol din virksomhed har brug for. 

Du får administrative værktøjer, erhvervsservice og så meget plads som du har brug for.

Dropbox gør det nemmere at arbejde effektivt. Dine filer, dokumenter, fotos og videoer er med dig overalt fra din computer, smartphone eller tablet. Og det er nemt at dele præcist det, du ønsker med dem, du ønsker. 

Fuld kontrol over kritisk forretningsdata
Har du mærket tvivlen og frustrationerne, når en betroet medarbejder stopper i virksomheden og tager vigtigt strategiarbejde eller kundelister med sig? Ikke hvis du har Dropbox Business.  

Når en medarbejder stopper, kan du som administrator altid udføre fjernsletning eller lukke Dropbox konti. Du kan også flytte alle arbejdsfiler til en anden medarbejder. Dropbox Business giver dig kontrollen og ejerskabet over virksomhedens data tilbage.

Styrket samarbejde med nem, sikker adgang 
Sender I stadig fortrolige dokumenter på email? Eller deler arbejdsfiler på åbne ftp-løsninger? 

Dropbox Business forenkler jeres samarbejde med ét centralt sted til at åbne og dele filer – uanset hvor I er. Så undgår i at data ligger spredt i emails, apps og enheder, hvor ingen finder det. Mappesystemet i Dropbox synkroniserer automatisk og hurtigt. Så du behøver aldrig undre dig over, hvor den nyeste filversion er. Svaret vil altid være: i Dropbox

Større it-sikkerhed, bedre kontrol og langt mere lagerplads

Større sikkerhed

Nem fildeling med eksterne samarbejdspartnere, som får sikker adgang til de filer, du ønsker. Indstil adgangskoder og udløbsdatoer, så du ved hvor længe eksterne har adgang. Dropbox Business er sikret med 256-bit AES-kryptering i hvile og TLS/SSL kryptering under overførsel.

Virksomheden i kontrol

Med Dropbox Business har virksomhedens administratorer – og ikke medarbejderne – den ultimative kontrol over adgang, brugerrettigheder og mappestruktur. Så undgår I kritisk datatab, når medarbejdere forlader virksomheden. Og I har styr på, hvor jeres filer og data er. 

Meget mere plads

Har I nok plads til filerne? På gratisversionen får du kun 2 GB til rådighed. På Business har du minimum 3.000 GB (3 TB). Og mulighed for ubegrænset plads. Når firmaet vokser, gør behovet for storage det samme. Dropbox Business vokser sammen med jer. 

Erhvervsservice og support

Dropbox er nemt og intuitivt. Men når det handler om forretningskritisk data og filer, er det rart at have kompetent erhvervssupport, service og rådgivning tæt på. Så behøver du ikke selv at finde svaret. Bare ring eller skriv til os - så hjælper vi dig hurtigt videre. 

Historik og gendannelse

Dropbox Business sporer handlinger, som sikrer jer imod fejl og potentiel misligholdelse. Alle medarbejdere har altid adgang til den nyeste filversion. Og du får ubegrænset versionshistorik og 120 dages gendannelse - altså langt mere end de 30 dage på gratisversionen.

Styr på persondata

Er du klar til 25. maj, hvor den nye persondatalov træder i kraft? Her skal virksomheder kunne styre, hvem der har adgang til data – og være i stand til at begrænse adgang. Dette og meget mere kan Dropbox Business sikre, så I overholder GDPR-reglerne. Bliv klar til at tackle GDPR her >

Dropbox Business priser for erhverv

Vælg mellem to stærke Dropbox Business pakker: 

  • Dropbox Business Standard med 3 TB plads er for dig, der ønsker en brugervenlig cloud-tjeneste med værktøjer til deling og samarbejde. 
  • Dropbox Business Advanced med ubegrænset lagerplads indeholder ekstra avancerede funktioner til administration, overvågning og integration i tillæg til alle Standard funktionerne. 

Brug de platforme, du ønsker Microsoft, Apple og Google optimerer til deres egne platforme. Dine medarbejdere vil arbejde på tværs af platformene. Vælg Dropbox Business, hvis du vil forene siloerne.
 

Dropbox Business og Microsoft Office 365 er et perfekt match

Det er nemmere at arbejde effektivt med programmer, du allerede kender. Brug Microsoft Office 365 sammen med Dropbox Business - og få det bedste fra begge verdener.

Dropbox Business har stærke integrationer til Microsoft Office 365. Med funktionen “samtidig redigering” kan du åbne Microsoft Word, Excel og PowerPoint filer i en delt Dropbox-mappe via Office 365. Og du kan arbejde samtidig med dine kolleger – både på desktop og mobile apps. 

Virker også på alle dine mobile enheder
Ikke på kontoret? Ikke noget problem. Dropbox har udviklet app integrationer til både iOS og Android enheder. Det betyder, at du kan åbne, redigere og gemme Office-filer på tværs af Dropbox- og Microsoft Office-apps, imens du er på farten.

Du kan også sende filer og dokumenter direkte fra Dropbox via din Outlook.com-konto. Så behøver du ikke længere bekymre dig om filstørrelse. Eller hvor du befinder dig. 

Office 365 og Dropbox Business tilsammen giver dig derfor en række åbenlyse fordele: 

  • Rediger nemt Microsoft Office-filer gemt i Dropbox fra nettet eller på en mobilenhed
  • Rediger Office-filer sammen med andre i realtid, og få den seneste version med et enkelt klik 
  • Giv medarbejderne de værktøjer, de foretrækker, uden behov for uddannelse.
 

Spørgsmål og svar om Dropbox Business

Hvordan får jeg Dropbox Business i min virksomhed?

Det er nemt og hurtigt at komme i gang. Tjek eventuelt hvilken pakke, der bedst passer dig eller lad én af vores erhvervskonsulenter ringe dig op for at finde den optimale Dropbox-løsning for din virksomhed.

 

Eksisterende Dropbox-brugere beholder alle deres delte mapper, og alt privatindhold forbliver privat. 

 

Hver bruger får mulighed for at flytte alle personlige filer til en ny Dropbox-konto, der er helt deres egen. Dermed er vigtig virksomhedsdata nu i firmaets kontrol, og der er renere linjer mellem arbejde og privat. Alt sammen kan klares på minutter.
 

Bliv ringet op om Dropbox Business >

Hvad er forskellen mellem Dropbox Business og (gratis) Dropbox?

For det første får du meget mere plads. 2 TB med et Standard abonnement – og ubegrænset plads med Advanced

 

For det andet får du tilført den kontrol og sikkerhed, din virksomhed har brug for. Fx administration af deling uden for teams, mulighed for at gendanne filer og tidligere versioner, værktøjer til at tilføje/fjerne brugere, sporing af login aktiviteter, bedre beskyttelse af mobilenheder. Og meget mere. 

 

Samtidig giver et Business abonnement dig adgang til projektstyringsværktøjet, Dropbox Paper. 

Hvordan defineres en Dropbox-bruger?

En Dropbox-bruger tæller som en person på dit team med en e-mailadresse. Alle teammedlemmer skal have deres egen brugerlicens. Brugerne kan så forbinde deres Dropbox-konti til lige så mange af deres enheder, de har lyst til (pc'er, telefoner, tablets osv.), uden at det koster ekstra

Hvordan skifter vi fra Dropbox (gratis) til Dropbox Business?

Når du bestiller Dropbox Business, får hver bruger i din virksomhed en mail med info om, at kontoen på ”medarbejder@dit-firma.dk” skal flyttes til en virksomhedsadministreret konto. 

 

I processen får hver bruger mulighed for at beslutte, hvad der skal ske med eksisterende filer – fx at privat indhold flyttes til en privat konto. 

 

Er nuværende gratis Dropbox konto oprettet med et offentligt domæne, fx gmail.com eller outlook.dk? 
Vi opretter altid Dropbox Business på medarbejderens mailadresse, der er tilknyttet virksomhedens domæne, eks. "medarbejder@dit-firma.dk".

Derfor vil medarbejderen beholde sin gratis Dropbox konto på fx gmail.com, iCloud.com eller outlook.dk og bruge den til privat indhold. 

 

Når den nye Dropbox Business konto (på virksomhedens domæne) er oprettet, kan brugeren nemt forbinde sine 2 Dropbox konti og flytte dokumenter imellem dem.

Kan vi bestille færre end 3 Dropbox Business licenser?

Desværre. 3 licenser/brugere er minimum. Men du behøver ikke bruge alle licenserne med det samme. Licenser kan nemlig genbruges, så mange bestiller et par ekstra licenser, de kan give til leverandører eller kunder. 

 

Og hvis en medarbejder forlader virksomheden, kan du altid tildele personens licens til en anden medarbejder uden, at den går tabt. 

Hvor sikkert er det at bruge Dropbox Business?

Dropbox er designet med beskyttelse i flere lag, herunder sikker dataoverførsel, kryptering, netværkskonfiguration og kontrol af programmer, brugere og enheder. 

 

Dropbox gemmer dine data i krypterede filblokke. Filer er krypteret under overførsel og "i hvile" ved hjælp af forskellige krypteringsmetoder. Dropbox anvender SSL (Secure Sockets Layer)/TLS (Transport Layer Security) under dataoverførsel. Når data er "i hvile" bruger Dropbox 256-bit AES (Advanced Encryption Standard).

 

Få mere viden om sikkerhed og persondata her >

Hvordan kan Dropbox dokumentere datasikkerhed?

Dropbox Business lever op til høje it-sikkerhedskrav og er certificeret med bl.a. ISO 27001 og SOC 1, 2 og 3.

 

Alle delte filer er krypterede via sikre servere, uanset hvilken enhed I bruger. Som kontoadministrator kan du tilføje og tilpasse brug af Dropbox efter jeres it-politik.

 

Læs mere under afsnittet "Hvordan håndterer Dropbox oplysninger om persondata og privatliv?"

Hvordan håndterer Dropbox oplysninger om persondata og privatliv?

Dropbox er ISO 27018 certificeret. ISO 27018 er designet specifikt til at adressere brugerens privatliv. Helt konkret betyder det, at din virksomhed altid har kontrol over jeres data. Dropbox bruger kun jeres personlige oplysninger, oplyst af jer, til at yde de tjenester, du abonnerer på.

 

Du kan tilføje, ændre eller slette data fra Dropbox, når du har brug for det. Du kan også altid få at vide, hvor dine data er på Dropbox’ servere. Data er sikret med ISO 27018 (en tilføjelse til ISO 27001), som er en af de mest accepterede informationssikkerhedsstandarder i verden.

 

Alt i alt får du garanti for, at Dropbox håndterer din virksomheds persondata efter skarpe krav og procedurer og overholder EU-lovgivning. 

Dropbox Business og GDPR

Har din virksomhed styr på, om der ligger personfølsomme data rundt om i private Dropbox-konti, Google-drives og mail-indbakker? 

GDPR kræver, at du kan dokumentere, hvordan din virksomhed opbevarer, håndterer og deler persondata. Dette er en krævende øvelse for erhvervslivet. Men Dropbox Business har en række funktioner, der gør det nemmere at leve op til de nye, strengere krav

Sikkerheden er der også styr på. Dropbox var én af de første udbydere af cloudtjenester, som opnåede ISO 27018 – den internationalt anerkendte standard for førende praksisser inden for beskyttelse af cloudpersondata og databeskyttelse.

gdpr

Effektivt arbejde med Dropbox

Arbejder du effektivt?

83 %

siger at deres evne til at arbejde effektivt er forhindret af forældede arbejdsgange (kilde: PwC). 

Ifølge vores undersøgelse bruger 4 ud af 10 danskere Dropbox på jobbet. Sikkert fordi det er den absolut nemmeste og hurtigste måde at dele og gemme filer. Men langt de fleste går glip af fordelene ved Dropbox Business, som styrker effektivitet, it-sikkerhed og samarbejde. 

 

Interesseret? Få at vide hvordan I nemt får Dropbox Business

Vi hjælper dig gerne med at vælge den rette løsning til dit behov. Udfyld formularen, og vi ringer dig op til en uforpligtende snak.

Du giver Stofa Erhverv A/S samtykke til, at vi må kontakte dig én gang med et uforpligtende tilbud. Du kan læse, hvordan vi behandler dine data i vores Persondatapolitik.

Din adresse
Ring mig op