Gå til hovedindhold
Turisme og Kultur Udnyt internettet til at skabe bedre, digitale oplevelser for gæsterne

Har du råd til sløje gæsteoplevelser?

Dine gæster er online før, under og efter rejsen. Og det er nemt at finde andre gode oplevelser med få kliks fra computeren eller smartphonen.  

Så du skal være tilgængelig - og det kræver sit at være i kontakt med gæsterne via hjemmeside, sociale medier og bookingplatforme. Selv ikke i ferieperioder med travlhed må gæsterne ringe forgæves eller hænge i telefonkøen.

I 2015 blev der registreret 49 mio. overnatninger i Danmark. Det højeste antal nogensinde. Den stigende konkurrence betyder, at gæsterne kommer igen og igen, hvis I leverer hurtig, effektiv kundeservice – men fravalgt, hvis oplevelsen er det modsatte.

Et velfungerende wifi-netværk er efterhånden blevet en service, som gæsterne tager for givet. 

Alt dette stiller en række krav til jeres telefoni- og internetløsning:

  • Kan internetforbindelsen klare presset, når mange gæster vil wifi-netværket på samme tid?
  • Har I stabilt internet, så I er tilgængelige til at modtage bookinger?
  • Fremstår I professionelle og effektive, uanset hvornår gæsterne ringer til jer?

3 måder vi hjælper oplevelsesbranchen

Ingen tabte opkald

Et ubegrænset antal indgående linjer sikrer, at gæsterne altid kommer igennem, når de ringer, og får jeres velkomsthilsen. 

Stabilt internet

Få en internetforbindelse med 99,9 % oppetid, som sikrer at I kan kommunikere effektivt og altid er klar til at tage imod kundernes bookinger.

Wifi til alle gæster

Hurtigt fibernet gør det muligt at tilbyde gæsterne adgang til stabilt wifi overalt hos jer – i konferencerummet, opholdsrum og på værelserne.

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side
Stofa Erhverv Kultur og turisme
Fakta om kultur og turisme

65 %

Vidste du, at 65 % af privatrejsende (og 69 % af forretningsrejsende) starter med at kigge online, når de planlægger rejsen? 

Faktisk er søgemaskiner og online kilder mere anvendt end at spørge sine nærmeste venner, familie og kolleger (kilde: Google Travel Study).  

Har du internetforbindelsen, der gør jer i stand til at kommunikere effektivt med gæsterne (på digitale medier)? 

Hotel Britannia giver 4-stjernet internet til alle gæster

Når vi bad gæsterne bedømme deres ophold hos os, blev netværket ofte kritiseret, så der var akut behov for at gøre noget. Før havde vi en 50 Mbit-forbindelse, men nu kører vi med 150 Mbit, hvilket gør en gevaldig forskel på kvaliteten. 

Vi kan tilbyde hurtigt netværk, uanset hvor på hotellets fem etager gæsten befinder sig, og uanset hvor mange der ønsker at være online samtidig. Ikke engang en større konference kan lægge netværket ned." 

Jan Ehlers
Tekniker hos Hotel Britannia

Stofa Erhverv Wifi på Hotel Britannia
Wifi hos Hotel Britannia

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side
Stofa Erhverv guide – Kultur og turisme

Guide: "Tænk digitalt – det gør dine gæster"

Internettet og digitale medier kan gøre rutineprægede tjenester til unikke oplevelser for gæsten på hotellet og feriecentret. 

Fx kan en app lade gæsterne åbne og låse døren til værelset, skifte belysningen, stille vækkeuret, styre den musikalske volumen og betale for drinks, kaffe og snacks i baren eller restauranten. 

Det er ikke science fiction – det er smart udnyttelse af digitaliseringen! Hent mere inspiration og indsigt i vores digitale guide til oplevelsesbranchen: "Tænk digitalt – det gør dine gæster".

Brug for hjælp?

Ja tak - jeg vil gerne ringes op