Gå til hovedindhold

Online fildeling til erhverv – enkelt, smart og sikkert

Deling og lagring af filer kan være en udfordring på mange arbejdspladser, fordi medarbejderne har forskellige arbejdsrutiner. Eller fordi virksomheden ikke stiller de rette værktøjer til rådighed. En cloud-løsning tackler fildeling og -lagring, så det bliver smartere, enklere og mere sikkert at håndtere og opbevare data.

Kender du til udfordringen med arbejdsdokumenter, der bliver sendt rundt på mail, og hvor ingen helt præcist ved, hvor den nyeste udgave befinder sig? Måske findes den nye version kun på print – men hvad blev der egentlig af den? 

Måske kender du også de problemer, det kan give, hvis en kollega har gemt et vigtigt notat på sin computers skrivebord – og nu skal du altså bruge det – men kollegaen sidder i møde resten af dagen?

Mange danskere bruger en computer i deres daglige arbejde, hvad enten de arbejder på kontor, i produktion eller på farten. Besværlig filhåndtering kan være en hæmsko for effektivt samarbejde, optimeret ressourceforbrug og driften som helhed. Og det kan virke direkte demotiverende på medarbejderne, hvis de ikke får stillet de rette værktøjer og processer til rådighed, så de kan udføre deres arbejde professionelt. 

Hos kunder og samarbejdspartnere giver det minusser i bogen, hvis du og din virksomhed ikke tager datahåndtering seriøst. For måske bliver I betroet oplysninger, som er fortrolige eller på anden måde følsomme. Fra 25. maj 2018 skal I kunne dokumentere en høj grad af sikkerhed omkring datahåndteringen, når den nye persondatalov (GDPR) træder i kraft. 
  
Fildeling og -opbevaring kan med andre ord give udfordringer internt i virksomheder såvel som eksternt. 

Et enkelt, smart og sikkert værktøj til at dele og opbevare filer med er en cloud-løsning til professionel brug.

Vidste du, at du kan få Dropbox Business hos Stofa Erhverv? Tjek dine fordele her >

Fordele ved et online lager

En cloud-løsning er en netbaseret udgave af den software, en virksomhed ellers typisk ville lagre på en fysisk server.

Det være sig programsoftware til mails, filhåndtering, backup, regnskaber, lagerregistrering og så videre. Programmer til fildeling og -opbevaring i ’skyen’ omtales som cloud-storage-løsninger med henvisning til det lager, hvori man kan opbevare sin data, og hvorfra man kan dele den med andre. 

Sådan en løsning tackler de udfordringer, som både mail, usb-stik og andre mere analoge fildelingsmetoder giver i hverdagen på en arbejdsplads. Og du får som den eneste ’nøglerne’ til dit lager. Du bliver ene-administrator, så du kan bestemme, hvem der skal have adgang til rummet. 

 

En cloud-storage-løsning giver dig en række unikke fordele som virksomhed:
 

  • Et næsten uendelig stort lagerrum med plads til tusindvis af filer – og sikkerhedskopier af alle 
  • Adgang til dokumenter på farten fra både computer, tablet og smarttelefon 
  • Sikker deling med kolleger og samarbejdspartnere, som du selv vælger 
  • Som administrator har du fuld kontrol over lageret og hver enkelt medarbejders adgang
  • Nemt at lukke adgangen for medarbejdere, som ikke længere er ansatte i virksomheden
  • Slip for en intern server i virksomheden, som kræver særlige kompetencer inden for service og sikkerhed.  

Halvdelen af danske virksomheder anvender cloud

Stofa Erhverv har undersøgt danskernes brug af cloud-tjenester på arbejdspladsen. Mere end 50 % svarer, at de bruger en cloud-tjeneste til deling af arbejdsdokumenter. De mest populære cloud-løsninger er:

Brug af cloud-tjenester

Kilde: "Erhverv: Brug af cloud-tjenester", Stofa Erhverv 2018.

I samme undersøgelse har vi også spurgt til, hvordan deling af dokumenter foregår på arbejdspladsen:

Deling af dokumenter på arbejdspladser

Kilde: "Erhverv: Brug af cloud-tjenester", Stofa Erhverv 2018.

 

Få Dropbox Business hos Stofa Erhverv

Som den første internetudbyder i Danmark tilbyder Stofa Erhverv Dropbox Business – en cloud-løsning særligt målrettet erhverv. Med Dropbox Business får du adgang til minimum 2 TB plads i skyen, og med på sidelinjen får du vores kompetente kolleger i kundeservice og support.

Læs mere om Stofa Erhvervs Dropbox Business-løsning her >

Stofa Erhverv tilbyder internet, telefoni, MPLS-netværk og medarbejderbredbånd. Vil du vide mere, så ta’ et kig på stofa.dk/erhverv eller ring til os på telefon 88 30 30 80.  

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side

Vil du vide mere om cloud-løsninger til erhverv?

Vi hjælper dig gerne med at vælge den rette løsning til dit behov. Udfyld formularen, og vi ringer dig op til en uforpligtende snak.

Når du klikker, giver du Stofa Erhverv A/S samtykke til, at vi må kontakte dig én gang med et uforpligtende tilbud. Efter vi har kontaktet dig, bruger vi ikke dine data til at kontakte dig igen. Har du brug for yderligere indblik i vores opbevaring og brug af dine personoplysninger, kan du læse mere i vores persondatapolitik.

Ring mig op om cloud-løsninger til erhverv

Relaterede artikler

  • Dropbox for Business giver bedre drift Dropbox Business
    Erhverv: Dropbox Business giver bedre drift
    Fildeling i skyen og driftssikkerhed er blandt Dropbox Business’ mange fordele for erhverv. Det fortæller FSC Danmark og Publico Kommunikation, som begge har god erfaring med…
  • Håndtering af persondata Dropbox Business
    Cloud-løsning gør det nemmere at håndtere persondata
    I EU’s persondataforordning - GDPR - stilles der høje krav til, hvordan virksomheder opbevarer, håndterer og deler persondata. En cloud-løsning, der er ejet af virksomheden, gør…
  • Sikker fildeling Dropbox Business
    Sådan får du sikker fildeling i din virksomhed
    Sender I personfølsomme oplysninger rundt til hinanden på mail? Eller ligger jeres forretningskritiske data i printeren? Hvis ja, så bør du læse med her. En cloud-løsning kan gøre…