Gå til hovedindhold
Stofa Erhverv - Bredbånd og Telefoni til dig

Her får du næste artikel med resultater fra undersøgelsen i Stofas Forbrugerpanel om danskernes brug af internettet i hjemmet.
Lad os springe til resultaterne med det samme…

VI ER GODE TIL AT BRUGE NETTET HVER DAG

Hvor mange timer bruger du i gennemsnit dit internet hver dag?

Danskerne er bredt set gode til at udnytte deres internetforbindelse. I undersøgelsen bruger 2 ud af 3 (66 %) internettet mindst 2 timer hver dag i gennemsnit.

Kun 7,2 % bruger nettet under en time om dagen. Og i den anden ende bruger mere end hver fjerde sit internet over 4 timer dagligt.

Men hvad bliver tiden brugt på?

SURF, SOCIALE MEDIER OG STREAMING

Hvad bruger du mest (i gennemsnit) din husstands bredbåndsforbindelse til (sæt evt. flere krydser)?

9 ud af 10 bruger mest deres internetforbindelse til at tjekke mails og surfe rundt på nettet og læse emails. Over halvdelen bruger også mest internettid på sociale medier.

Og så er der brugere, der bare gør det hele:
- Jeg bruger internettet til at streame Netflix, Viaplay, YouTube, afspille musik fra min iPhone til mit Apple TV, tjekke mails, surfe på nettet og mange andre ting. Internet fra Stofa er en stor del af min hverdag og min måde at forbinde til omverdenen, siger en respondent.

Stofa Erhverv - MPLS og Bredbånds løsninger
Stofa Erhverv - Fibernet løsninger

FLERE STREAMER TV OG FILM VIA INTERNETTET

Streaming-tjenester som HBO Nordic og Netflix har stor succes. Ifølge en Wilke undersøgelse foregår 25 procent af tv-seningen i 2015 via streaming.

Dette tal bakker undersøgelsen op om.

Næsten hver tredje siger, at de mest bruger deres internet til streaming-tjenester. Dertil bruger cirka hver fjerde deres internet til at se tv-kanaler, som Stofa giver mulighed for via Stofa WebTv.

DER ARBEJDES OGSÅ FRA HJEMMET

I undersøgelsen siger hver 5. at de mest bruger deres internet til at arbejde hjemmefra.

En respondent forklarer:
- Det er vigtigt for mig at have en pålidelig og hurtig forbindelse, da jeg har hjemmearbejdsplads, og mit arbejdsområde kræver en god forbindelse. Jeg flytter tit store mængder data eller arbejder på eksterne databaser.

Det skaber fleksibilitet i hverdagen at kunne arbejde effektivt fra hjemmet. Men det kræver en stabil og sikker internetforbindelse.

Sydbank har gjort det nemmere for medarbejderne Sydbanks medarbejdere ønskede større balance mellem arbejde og fritid. Se hvordan medarbejderbredbånd fra Stofa Erhverv gør en forskel for banken.

Stofa Erhverv - Hurtigt internet
Stofa Erhverv - Hurtigt bredbånd

Info om undersøgelsen
3.022 medlemmer i Stofas Forbrugerpanel har deltaget i undersøgelsen. 97 % er kunder hos Stofa, som geografisk set bor jævnt fordelt i hele landet. Undersøgelsen er ikke repræsentativ på køn, da hele 83 procent af svarene kommer fra mænd.
 

Værd at vide om Stofas Forbrugerpanel
Hos Stofa vil vi gerne tættere på din virkelighed og vide mere om, hvad du synes. Med forbrugerpanelet får vi svar på, hvad din og andre forbrugeres holdning og ønsker er til tv, bredbånd og telefoni. Det giver samtidig dig indflydelse på, hvordan fremtidens produkter kommer til at se ud.