Gå til hovedindhold
16/05-2017 Work smarter

5 ting du ikke længere skal bruge tid på

Der er garanteret ting i løbet din arbejdsdag, som tager unødvendigt lang tid.

Her er 5 ting, du kan lade teknologien gøre for dig.

1. Gentagne indtastninger

TinyTask er et lille, gratis program, som lader dig optage de data, du indtaster i eksempel Word eller Excel. Derefter kan du afspille sekvensen, og programmet efterligner dine præcise handlinger. Det gør det nemt og hurtigt at gentage mange lignende indtastninger.

2. Omdøbning af mange filer

Sidder du over for en opgave, der kræver at hundredevis af filer får nye navne? Så kan du godt glæde dig over Rename Master. Programmet lader dig tilføje, fjerne og ændre filnavne lynhurtigt. Du har mulighed for at se en forhåndsvisning, så du sikrer, at alt er korrekt, inden du omdøber dine filer.

3. Telefonomstilling

Undgå at bruge tid på at tage i mod opkald for andre, og sørg for at kunderne kommer frem til den rette medarbejder første gang. Business Connect fra Stofa Erhverv er automatisering af telefonomstillingen. Design en professionel velkomsthilsen, informér om åbne- og lukketider, guide kunden med menuvalg og skær ned på kundernes ventetid med ringegruppe- og køfunktion. Alt sammen uden, at det kræver tid af dine medarbejdere.

4. Beskære mange billeder til ét bestemt format

Mac-computere har programmet Automater indbygget, og Windows-computere kan hente Actions, der gør det nemt at oprette automatiserede workflows. Skal du for eksempel beskære en stor bunke fotos til et særligt format, kan du oprette funktionen og spare værdifuld tid.

Og til sidst vores personlige favorit …

5. IFTTT: If This Then That

"Vi forbinder dine favorit apps, så de fungerer bedst for dig.” 
Så enkelt lyder det fra IFTTT, som er akronymet for If This Then That. Tjenesten har et hav af "opskrifter" på automatiserede handlinger, du frit kan benytte. Fx kan du opsætte IFTTT til at tage automatisk backup af fotos du liker på Facebook, fortælle dig hvis en bestemt app går fra betalt til gratis, vise din to-do liste hver gang du forlader hjemmet, mute din telefon når du rammer kontoret og meget andet. 

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side

Relaterede artikler

  • Blue Water Shipping fibernet Work smarter
    Flyt måsen fra kontorstolen og bliv ekstra effektiv
    40 % af os sidder stille og koncentreret på kontorstolen i en tredjedel af døgnets timer. Få 4 tips til bevægende påmindelser, der passer perfekt ind i den digitale tidsalder.
  • Teknik der virker Work smarter
    7 simple tips til at stresse mindre (over teknologi)
    Internettet er et fantastisk redskab på jobbet. Men det kan også være en stressfaktor. Her er 7 tips du kan bruge til at sænke stress-niveauet.
Brug for hjælp?

Ja tak - jeg vil gerne ringes op