Gå til hovedindhold
16/05-2017 Telefoni

Statistikmodul: Se hvor mange opkald I mister og hvornår det sker

Statistikmodul - et værdifuldt redskab. Her er 5 gode fif til dem, der ønsker en effektiv forretning og en top-tunet kundeservice.

1. Se hvornår der er mest pres på telefonerne og undgå tabte opkald

Hjælp dine kunder, og spar samtidig penge. Statistikmodulet giver overblik over trafikmønsteret for jeres opkald, da I nemt kan trække daglig eller periodisk statistik for alle opkald – med angivelse af tidspunkt, varighed, pris og geografi. Når I ved, hvornår der er flest opkald, kan I bedre bemande arbejdsdagen effektivt. Og med det rette antal medarbejdere på arbejde yder I den rette service. Win-win. 

2. Hvad er et opkald værd?

At miste kunder, fordi de ikke kan komme igennem til en medarbejder, er ikke nogen rar tanke. Heller ikke hvis det handler om en potentiel kunde, der bliver utålmodig og lægger på. 

En amerikansk undersøgelse har vist, at mere end halvdelen af alle mistede opkald sker allerede inden for de første 15 sekunder, kunden er sat på hold (!)

Et tabt opkald betyder ofte en tabt salgsmulighed. Derfor giver det god mening at udregne værdien af et opkald – og sammenholde det med data om, hvor mange mistede opkald, I faktisk har. Brug denne data til at se på, hvor I kan sætte ind for at styrke forretningen.

3. Hvor længe venter kunden?

Dine kunder er dine bedste venner. Du skal derfor behandle dem ordentligt og være der for dem. Men hvis det eneste, dine kunder hører i røret de første ti minutter, er sløv klassisk musik, bliver I formentlig ikke ved med at være bedste venner. Et statistikudtræk kan vise præcis, hvor længe et opkald er om at blive besvaret. Det er klar data, når I skal se på, om I er hurtige nok til at betjene kunderne.

4. Få styr på ressourcerne og optimer arbejdsmiljøet

Måske oplever I, at der ikke er nok medarbejdere til at besvare telefonen i en afdeling – måske er der for mange i en anden. Statistikmodul giver konkrete tal, I kan bruge, når I kigger på, om virksomhedens ressourcer er fordelt efter hensigten. Statistikmodulet kan være med til at synliggøre, om nogle medarbejdere arbejder under ekstra stort pres. I har dermed også mulighed for at forbedre arbejdsmiljøet for den enkelte medarbejder. Og hvem vil ikke gerne det?

5. Overfør data til dine rapporter

Har du brug for nogle hårde facts om din kundeservice til næste personalemøde? Her kommer Excel ind i billedet. For med et enkelt klik kan du eksportere al data fra Statistikmodul ind i et Excel-ark til brug ved for eksempel rapportering og dokumentation. 

I statistikmodulet kan du sortere dine data, så du kun ser relevante udsnit. Og hvis der skal nørdes helt ned på detaljeniveau, kan du dykke ned i enkelte dage og timer. Det er smart, hvis virksomheden har forskellige teams af medarbejdere, der arbejder på forskellige dage. Lederen får dermed mulighed for at holde de forskellige teams op mod hinanden og evaluere de enkelte medarbejderes indsats.

 

Statistikmodulet er én af mange fordele med Business Connect telefoni

Business Connect er en komplet erhvervstelefoni-løsning med mange automatiserede funktioner, der styrker jeres kundeservice og sikrer at I aldrig mister et opkald. 

Se dine fordele med en Business Connect løsning >

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side

Relaterede artikler

  • Mobilopladning i fremtiden fra Stofa Erhverv Telefoni
    4 måder at oplade mobilen i nær fremtid
    Med hastige skridt udvikler vi hele tiden mobiltelefonens utallige muligheder. I et helt andet tempo foregår dog udviklingen af mobiltelefonens batterilevetid. Se 4 smarte…
  • PA i mobilen Telefoni
    Brug for en PA? Hun bor i din mobil
    Kapløbet om udviklingen af personlige, digitale assistenter er i fuld gang, og op til flere spillere har de seneste år været ude efter den teknologiske førstepræmie.
  • Optag samtale på mobil Telefoni
    Optag samtaler: Forstå juraen og se fordelene
    Kan du huske alle detaljerne, du snakkede med kunden om? En automatisk optagerfunktion til telefonen kan give dig en hjælpende hånd.
Brug for hjælp?

Ja tak - jeg vil gerne ringes op