Gå til hovedindhold
16/05-2017 Kundeservice

3 tips til at få gladere kunder i røret

Glade og tilfredse kunder, der kommer igen, er altafgørende for en sund forretning. Her er tre bud på, hvordan professionel telefoni kan styrke din kundeservice.

1. Skær ned på ventetiden

Ingen gider at hænge for længe i røret til temasangen fra ”Titanic” i panfløjteudgave.

Undersøg derfor om en omstillingsløsning med ringegrupper og kø-funktion er noget for jer. Ligegyldigt om I er på kontoret, på farten eller arbejder hjemmefra, kan alle medarbejdere med et hurtigt kig på en app se, om en kollega er ledig eller optaget.

I en mindre virksomhed med få ansatte, er det måske vigtigt at kunne stille sin telefon videre, når man er ude af huset. I en større virksomhed, hvor medarbejderne i salgsafdelingen for eksempel sidder spredt, kan det være smart, at flere bliver ringet op samtidigt, så den første ledige medarbejder besvarer opkaldet. 

Bliver ventetiden alligevel for lang, kan du forholdsvis enkelt undgå at miste opkald. Det kræver blot en ”Ring Tilbage” funktion, hvor kunden selv kan vælge at blive ringet op uden at miste sin plads i køen. Så snart medarbejderen løfter røret, ringer systemet automatisk tilbage til kunden. 

Logikken er til at føle på: Ethvert mistet opkald er en potentiel kunde.  Hvis du ikke svarer, gør konkurrenten det nok.

2. Målret din kundebetjening

I en virksomhed med flere afdelinger kan en tastemenu spare jer for overflødige tidsrøvere og samtaler med kunder, der er gået forkert i byen.

Her vælger kunden selv den afdeling, det drejer sig om – og kommer altid igennem til den rigtige medarbejder første gang.
Men også i en mindre virksomhed kan skræddersyet kundeservice gøre smilet på kunderne større. Eksempelvis med en ”Tast selv nummer” funktion, hvor kunden fx kan indtaste CPR- eller kundenummer.

Det virker professionelt at blive mødt af en serviceminded medarbejder, der kender ens navn og ved, hvilke produkter og ydelser, der er brug for.

3. Lad aldrig dine kunder ringe forgæves

Det er ikke altid muligt at besvare alle opkald. Men det betaler sig at gøre sig umage. 

En moderne omstillingsløsning holder styr på kontorets kalender for jer. På den måde sikrer I, at jeres kunder bliver mødt af en professionel og veloplagt velkomsthilsen, som informer dem om åbningstider og ferier. 
Hvis I eksempelvis holder frokostpause, kan telefonsystemet sende opkaldet videre til en telefonsvarer, indtil I er tilbage på pinden igen.

 

Få en samlet telefoni-løsning hos Stofa Erhverv

Business Connect er en enkel telefoni- og omstillingsløsning, som giver jer alle de omtalte funktioner lige ved hånden. Vil du også yde dine kunder en endnu bedre kundeservice? Så tjek fordelene. 

Se jeres fordele med en samlet telefoniløsning >>

Mere viden? Gør som over 8.500 andre

Del denne side

Relaterede artikler

  • Telefonomstilling giver kundeservice Kundeservice
    3 simple telefon-tips der omgående styrker jeres kundeservice
    En positiv og uventet kundeserviceoplevelse øger chancen for omtale med 48%. Her kommer 3 effektive genveje til at give jeres kundeservice et energiboost.
  • Telefonomstilling giver kundeservice Kundeservice
    Den gode kundeoplevelse starter med god service
    Alle ønsker positive relationer til sine kunder. Læs her, hvorfor Torben Degn fra Rambøll Management mener, at den gode kundeoplevelse bør være et fokuspunkt i alle virksomheder.
Brug for hjælp?

Ja tak - jeg vil gerne ringes op