Gå til hovedindhold

3 simple telefon-tips der omgående styrker jeres kundeservice

En positiv og uventet kundeserviceoplevelse øger chancen for omtale med 48%. Her kommer 3 effektive genveje til at give jeres kundeservice et energiboost.

Læsetid: 2 min.

1. Ring tilbage

Kø, kø, kø og kø. Du sad måske i kø på motorvejen på vej på arbejde. Så var der kø i kantinen på arbejdspladsen. Og minsandten om der ikke også var kø ved kassen i Føtex. Forestil dig nu, at du som kunde i en bank skal til at sidde i lang telefonkø for at få fat i din bankrådgiver. Ingen gider at sidde i kø. Hverken i bilkø eller i telefonkø.

Med en ’Ring Tilbage’-funktion får dine kunder mulighed for at springe køen over, hvis ventetiden bliver for lang. Her kan kunden selv vælge at blive ringet op uden af miste sin plads i køen. Kundens telefonnummer bliver sendt på e-mail, og så snart medarbejderen løfter røret, ringer systemet automatisk op. Det sikrer, at kunder med kø-allergi ikke afslutter opkaldet, men i stedet får en god serviceoplevelse.

2. Landekodestyring

Goddag, Hallo, Guten Tag, Bonjour, Hola, Ni Hao ...


En velkomsthilsen kan lyde på mange måder. I hvert fald, hvis man driver virksomhed med udenlandske kunder. Eller har afdelinger i udlandet. 

Med landekodestyring identificerer systemet, hvilket land opkaldet kommer fra. Det gør, at I kan målrette velkomsthilsner og tastemenuer til forskellige sprog, eller lade systemet omstille opkald fra for eksempel Tyskland til en tysktalende medarbejder i din virksomhed. 

Det virker både professionelt og ambitiøst over for kunden, at førstehåndsindtrykket er en medarbejder, der byder velkommen på kundens eget sprog.

3. One number

Få samme nummer til mobil og fastnet. Dine telefoner kan vise samme nummer hele dagen, eller fx vise dit fastnetnummer i åbningstiden og dit mobilnummer resten af dagen. 

Du kan samtidig modtage opkald på den telefon, du ønsker – altså fastnet, mobil eller begge på én gang. Du styrer det nemt fra din mobiltelefon.

… Eller vis firmaets hovednummer, når du ringer
Har firmaet et nemt og velkendt hovednummer? Eller er det en fordel for jer at vise modtageren, hvor du ringer fra? Så kan du vælge at vise firmaets hovednummer på displayet. Det kan skabe tryghed og virker professionelt.

 

Kundeservice
22. marts 2017

3 simple telefon-tips der omgående styrker jeres kundeservice

En positiv og uventet kundeserviceoplevelse øger chancen for omtale med 48%. Her kommer 3 effektive genveje til at give jeres kundeservice et energiboost.

Læsetid: 2 min.

1. Ring tilbage

Kø, kø, kø og kø. Du sad måske i kø på motorvejen på vej på arbejde. Så var der kø i kantinen på arbejdspladsen. Og minsandten om der ikke også var kø ved kassen i Føtex. Forestil dig nu, at du som kunde i en bank skal til at sidde i lang telefonkø for at få fat i din bankrådgiver. Ingen gider at sidde i kø. Hverken i bilkø eller i telefonkø.

Med en ’Ring Tilbage’-funktion får dine kunder mulighed for at springe køen over, hvis ventetiden bliver for lang. Her kan kunden selv vælge at blive ringet op uden af miste sin plads i køen. Kundens telefonnummer bliver sendt på e-mail, og så snart medarbejderen løfter røret, ringer systemet automatisk op. Det sikrer, at kunder med kø-allergi ikke afslutter opkaldet, men i stedet får en god serviceoplevelse.

2. Landekodestyring

Goddag, Hallo, Guten Tag, Bonjour, Hola, Ni Hao ...


En velkomsthilsen kan lyde på mange måder. I hvert fald, hvis man driver virksomhed med udenlandske kunder. Eller har afdelinger i udlandet. 

Med landekodestyring identificerer systemet, hvilket land opkaldet kommer fra. Det gør, at I kan målrette velkomsthilsner og tastemenuer til forskellige sprog, eller lade systemet omstille opkald fra for eksempel Tyskland til en tysktalende medarbejder i din virksomhed. 

Det virker både professionelt og ambitiøst over for kunden, at førstehåndsindtrykket er en medarbejder, der byder velkommen på kundens eget sprog.

3. One number

Få samme nummer til mobil og fastnet. Dine telefoner kan vise samme nummer hele dagen, eller fx vise dit fastnetnummer i åbningstiden og dit mobilnummer resten af dagen. 

Du kan samtidig modtage opkald på den telefon, du ønsker – altså fastnet, mobil eller begge på én gang. Du styrer det nemt fra din mobiltelefon.

… Eller vis firmaets hovednummer, når du ringer
Har firmaet et nemt og velkendt hovednummer? Eller er det en fordel for jer at vise modtageren, hvor du ringer fra? Så kan du vælge at vise firmaets hovednummer på displayet. Det kan skabe tryghed og virker professionelt.

 

Relaterede artikler

Få vores bedste
tips, nyheder
og digital viden
i indbakken

Tilmeld dig her

Vil du se flere nyttige funktioner?

Hvis du kan lide de 3 omtalte funktioner, vil du elske vores telefoniløsning: Business Connect. Vi giver dig over 30 smarte funktioner, der hjælper jeres kundeservice op i gear – og sikrer at kunderne aldrig ringer forgæves. 


Se 30+ smarte telefoni-funktioner >>