Gå til hovedindhold
Sådan får du fibernet Step-by-step guide til hurtigt fiberbredbånd

Sådan får du fiberbredbånd fra Stofa

Når du har bestilt fibernet fra Stofa, varer det ikke længe, før du kan være online. Det er forskelligt, hvor lang tid der går – hvis du skal have nedgravet fiber fra vejen ind til din bolig, kan det tage op til seks uger.

Nogle har allerede fiber i huset, mens andre skal have lagt fibernet ind i huset.

Sådan får du fiber

Nedgravning af fibernet

Vi sørger for at få lagt fibernet ind i din bolig og opsætte en fiberboks – uden at det koster dig noget*.

Sådan foregår det:

 

  1. Bestil Stofa FiberBredbånd
    Du kan bestille på stofa.dk/bredbaand eller ringe til os på 88 30 30 30. Herefter modtager du et brev fra os med datoer og beskrivelse af, hvad næste skridt er.
     
  2. Sæt et kryds på din husmur
    Du skal sætte et kryds på din husmur, hvor vi skal føre fiberkablet ind. Du får mere at vide om dette, når du bestiller. På den indvendige side tilslutter vi fiberboksen. Vi graver fiber til din nærmeste husmur, dog max 30 meter fra skel eller offentlig vej.
     
  3. Nedgravning af fibernet
    Når krydset er sat, puster eller graver vi et tomt rør frem til det sted på huset, hvor du har sat krydset. Herefter kan du få fibernet lagt ind. Du behøver ikke være hjemme, i mens vi laver arbejdet – og vi rydder selvfølgelig op efter os.
     
  4. Teknikeren kommer på besøg
    Når vi har lagt fibernet ind, får du besøg af en tekniker, der installerer fiberboksen i det rum, som har et kryds på ydersiden af muren. Herefter kan du tilslutte computere, tv og telefoner.

Vær opmærksom på, at vi ikke nødvendigvis laver alt dette på én dag. Så der kan gå nogle dage, fra vi har pustet eller gravet det tomme rør frem til dit hus til du har internet i dit hjem.

Saadan faar du fiber - nedgravning af fiber

Der er trukket et tomt rør frem til mit hus

Er der lagt et tomt rør frem til dit hus, mangler du blot at få lagt fibernet ind i huset. Den klarer vi, og vi opsætter en fiberboks – uden at det koster dig noget*.

Sådan foregår det:

  1. Bestil Stofa FiberBredbånd
    Ring til os og bestil fiber på 88 30 30 30. Herefter får du et brev fra os med datoer og information om, hvad du nu skal gøre.
     
  2. Vi blæser fiberkablet ind
    Vi sørger for at blæse fiberkablet ind gennem det tomme rør. Du behøver ikke være hjemme, mens vi laver arbejdet.
     
  3. Tid til teknikerbesøg
    Når fiberkablet er blæst ind til dit hus, får du besøg af vores tekniker, der installerer fiberboksen i rummet på indersiden muren. Nu kan du bruge internettet på computere, tv og telefoner.
Saadan faar du fiber - tomt roer

Der er trukket et fiberkabel frem til mit hus

Er der allerede trukket et fiberkabel frem til din bolig, skal du blot have sat en fiberboks op. Den klarer vi for dig – uden at det koster dig noget*. 

Sådan foregår det:

  1. Bestil Stofa FiberBredbånd
    Du kan bestille fiberbredbånd på 88 30 30 30. Inden længe får du et brev med datoer og beskrivelse af, hvad du nu skal gøre.
     
  2. Teknikeren kommer på besøg
    Der kommer en tekniker for at installere fiberboksen i rummet på indersiden af muren. Så snart fiberboksen er på plads, kan du tilslutte computere, tv og telefoner. 
Saadan faar du fiber - indskudt fiber

Der er ført et fiberkabel gennem væggen i mit hus

Har du et fiberkabel helt inde i din bolig, er der muligvis også allerede sat en fiberboks op. Så skal du bare bestille fibernet.

Hvis ikke fiberboksen er sat op, klarer vi det for dig – uden at det koster dig noget*.

Saadan faar du fiber - gennem vaeg

Er der fibernet på min adresse?

Se om du har mulighed for fibernet fra Stofa på stofa.dk/bredbaand. Her kan du tjekke, om der er fibernet på din adresse. Hvis du har mulighed for fibernet fra Stofa, og ønsker at bestille Stofa FiberBredbånd, kan du gøre det på eller ringe og bestille på 88 30 30 30.

* Betingelser

Adresser etableret i forbindelse med SE’s Bredbåndspuljer har dog en tilslutningspris.